«در جست و جوی مهتاب» به سبک خاطره و تاریخ شفاهی/هدفم معرفی «حمید حسام» بدون سانسور بود

9:30 - 19 اسفند 1398
کد خبر: ۶۰۳۹۳۴
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
نویسنده کتاب «در جست و جوی مهتاب» گفت: کتاب «در جست و جوی مهتاب» به سبک خاطره و تاریخ شفاهی نوشته‌ام، زیرا هدفم معرفی حمید حسام، آن هم بدون سانسور بود. من معتقدم بهترین کسی که می‌تواند حسام را معرفی کند خودش است لذا کتاب «در جست و جوی مهتاب» که به بیان زندگی و شخصیت حمید حسام پرداخته از زبان خودش بیان شده است.
حسین قرایی نویسنده کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی پیرامون دلیل نگارش کتاب «در جست و جوی مهتاب» گفت: نوشتن این کتاب را بخاطر احساس نیازی که در جامعه و جوانان نسبت به شناساندن کتاب‌های حمید حسام داشتم در دست گرفتم، زیرا کتاب‌های او کار‌هایی بس ارزشمندی است. 

وی در همین راستا ادامه داد: وقتی چند عدد از کتاب‌های حسام را خواندم شناخت بیشتری به این نویسنده پیدا کردم و تلاش کردم تا وی را به نسل جوان معرفی کنم، برای این منظور در طی سه جلسه مصاحبه‌های کاملی را از وی گرفتم. اولین جلسه همدان و یک جلسه در تهران و آخرین بخش مصاحبه‌ها نیز به صورت تلفنی برگزار شد. 
«در جست و جوی مهتاب» به سبک خاطره و تاریخ شفاهی/هدفم معرفی «حمید حسام» بدون سانسور بود
وی در مورد شیوه نگارش حمید حسام ابراز کرد: وی قلمی توانا و محکم در نگارش خاطرات مستند دارد و کار‌های قابل تحسینی را به مخاطبان ارائه کرده است، کتاب «آب هرگز نمی‌میرد»، «وقتی مهتاب گم شد» و کتاب‌هایی از این دست بسیار استاندارد نوشته شده و آشنایی نسل جوان با این کتاب‌ها طبعات ارزشمندی را در پی دارد. 

وی در مورد الگو پذیری از کتاب‌هایی که درحوزه دفاع مقدس نوشته می‌شود و یا کتاب‌های همچون کتاب‌های حمید حسام اظهار کرد: الگو پذیری از کتاب‌هایی که با موضوع دفاع مقدس و به قلم افرادی همچون حمید حسام نوشته شده است سبب می‌شود تا مخاطب جذب شده و به حقیت دفاع مقدس تمایل پیدا کند، بیان حقیقت با زبانی روشن، ساده و دلنواز رسالت نویسندگی در حوزه کتاب‌های ارزشی است.
 
وی استفبال مخاطبین از کتاب‌های دفاع مقدسی و ارزشی را مورد ارزیابی قرار داد و تاکید کرد: برخی از کتاب‌ها مانند کتاب‌های حمید حسام به چاپ پنجاهم هم رسیده و این نشان می‌دهد که این آثار مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته و مطالعه شده است، این کالا‌های فرهنگی توانسته تاثیر بسیاری را بر مخاطبان داشته باشد، در چنین شرایطی می‌توان گفت کتاب‌های ارزشی جایگاه خود را در سطح جامعه افزایش داده و مورد اسقبال قرار دارند. 

وی با اشاره به نحوه نگارش کتاب «در جست و جوی مهتاب» تصریح کرد: کتاب را به سبک خاطره و تاریخ شفاهی نوشته‌ام، زیرا هدفم معرفی حمید حسام بود. من معتقدم بهترین کسی که می‌تواند حسام را معرفی کند خودش است، لذا کتاب «در جست و جوی مهتاب» که به بیان زندگی و شخصیت حمید حسام پرداخته از زبان خودش بیان شده است. 

کتاب «در جست و جوی مهتاب» به معرفی حمید حسام می‌پردازد / تاثیرگذاری افرادی، چون حمید حسام در ادبیات دفاع مقدس

وی دلیل نامگذاری کتاب «در جست و جوی مهتاب» را مطرح و بیان کرد: چون نام کتاب‌های حمید حسام عموماٌ از مهتاب سر چشمه گرفته بود، من این نام را برای کتاب انتخاب کردم به عبارتی دیگر مهتاب در این کتاب خود حمید حسام است. 
 
قرایی به شباهت حمید حسام و گلعلی بابایی از لحاظ اندیشه و تفکر پرداخت و خاطر نشان کرد: شباهت حمید حسام و گل علی بابایی از جنبه اندیشه‌ای و فکری زمینه را برای نگارش کتاب بعدی من فراهم کرد، بدین ترتیب موضوع کتابی که تا دو ماه آینده به چاپ خواهد رسید زندگی و اندیشه گلعلی بابایی است. 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *