تایید بیش از ۲۴ هزار پرونده در هیئت تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند بوشهر

8:00 - 19 فروردين 1399
کد خبر: ۶۰۴۶۲۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر گفت: پرونده‌های تایید شده توسط هیئت قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی واحد‌های ثبتی این اداره کل از سال ۹۱ تاکنون ۲۴ هزار و ۵۶۳ مورد است.

عید ۱۳////تایید بیش از ۲۴ هزار پرونده در هیئت تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند بوشهر/ تبیین جایگاه سند رسمی یکی از ضرورت‌های جامعه استسعید محوری مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک استان بوشهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، درباره پرونده‌های تایید شده توسط هیئت قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی بیان کرد: پرونده‌های تایید شده توسط هیئت قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی واحد‌های ثبتی این اداره کل از سال ۹۱ تاکنون ۲۴ هزار و ۵۶۳ مورد است.

وی افزود: واحد ثبتی شهر بوشهر با ۸ هزار و ۴۴۰ پرونده بیشترین و شهرستان جم با ۲۳۷ پرونده کمترین پرونده تایید شده در استان را داشته‌اند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر با بیان اینکه برای ۱۱۷۶۰ پرونده هیئت قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی سند مالکیت صادر شده است، خاطرنشان کرد: شهرستان بوشهر ۳۷۷۱، گناوه ۳۵۴۸، برازجان ۱۳۱۷ سند مالکیت برای متقاضیان صادر گردیده است.

وی ادامه داد: اکنون تقاضای صدور سند برای اراضی و ساختمان‌های بدون سند به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که با این شیوه ضمن کاهش مراجعه مردم به واحد‌های ثبتی در هزینه‌های مختلف صرفه جویی و تهدیدات سلامت اداری کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید:

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر عنوان کرد: سنددار شدن املاک باعث می‌شود تا سودجویان نتوانند برای سوء استفاده احتمالی اقدام کنند و زمینه بروز جرائم در این زمینه کاهش می‌یابد.

محوری یادآور شد: قانون تعیین تکلیف قانون دائمی است و افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند در هر زمانی با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی یا هر مکان دیگری که امکان دسترسی به سایت میسر باشد نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

وی با تاکید بر جدیت و هوشیاری عموم جامعه در ثبت اسناد تاکید کرد: با توجه به مزایای سند رسمی از عموم مردم تقاضا داریم در جهت تثبیت اراضی و املاک خود جدیت بیشتری از خود نشان دهند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر اضافه کرد: تبیین جایگاه سند رسمی یکی از ضرورت‌های جامعه ما است و باید با آگاهی بخشی در بین مردم از طریق رسانه‌های جمعی مزایای سند رسمی را اعلام کرد تا در مقابل خطراتی که افراد در مراجعه با آن مواجه می‌شوند آگاهی‌های لازم به افراد جامعه ارایه شود تا به مرور زمان شاهد کاهش دعاوی ناشی از اختلاف افراد در مراجعه قضایی و در نهایت کاهش تعداد پرونده‌های این چنینی در محاکم قضایی باشیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *