ارسال لایحه حقوقی غیرحضوری شد

13:49 - 26 اسفند 1398
کد خبر: ۶۰۶۵۰۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: ثبت و ارسال لایحه حقوقی به صورت غیرحضوری، امکان پذیر شد.

ارسال لایحه حقوقی غیرحضوری شدعیسی زارع پور رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات دستگاه قضایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی گفت: امکان ثبت و ارسال غیرحضوری لوایح حقوقی به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در کارتابل وکلا در سامانه خدمات الکترونیک قضایی (عدل ایران) فراهم شده است.

وی ضمن اشاره به دستور آیت‎ الله رئیسی در جلسه هفته گذشته شورای عالی قوه قضائیه مبنی بر استفاده حداکثری از فناوری و سامانه‎های برخط تصریح کرد: با عملیاتی شدن این خدمت جدید در کنار امکان ثبت و ارسال غیرحضوری شکوائیه و دادخواست که از سنوات گذشته فراهم بوده است، پیش بینی می‌شود تا میزان زیادی از مراجعه حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و محاکم کاسته شود.

وی اضافه کرد: تنها در روز ۲۵ اسفند ماه (یعنی روز اول راه اندازی این خدمت جدید) از مجموع ۴۹۷۳ لایحه ثبت شده توسط وکلا، تعداد ۹۷۲ مورد یعنی بیش از ۲۰ درصد از آن با استفاده از سامانه جدید و به صورت خودکاربری ارسال شده است که با همه گیر شدن و اطلاع رسانی قطعا این درصد در روز‌های آتی بسیار بیشتر خواهد شد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه افزود: در جهت استفاده هر چه بیشتر از فناوری در دستگاه قضایی، تا پایان سال جاری «خدمت خودکاربری کامل وکلا و نمایندگان حقوقی سازمان‌ها و ادارات» اجرایی شده و این عزیزان می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز و از هر مکان نسبت به ثبت و ارسال مستقیم دادخواست، شکوایه و لوایح خود به مراجع قضایی نمایند. وی ابراز امیدواری کرد که این امر تاثیر بسزایی در کاهش مراجعات به دستگاه قضایی و افزایش رضایت مندی مراجعین داشته باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *