خانلرخانی: مسابقات قهرمانی آسیا را در دستور کار داشتیم که با شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد

13:35 - 04 فروردين 1399
کد خبر: ۶۰۷۸۹۷
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
سرمربی تیم ملی پاراتکواندو گفت: باید منتظر بمانیم تا ببینیم شرایط چطور خواهد شد و اصلا با توجه به این وضعیت بازی‌های پارالمپیک برگزار می‌شود و یا تاریخ آن تغییر می‌کند.

به گزارش گروه ورزشی و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، پیام خانلرخانی سرمربی تیم ملی پاراتکواندو در خصوص روزهایی که پشت سر گذاشتند به سوالاتی پاسخ داد که در ادامه می‌خوانید:

۱۳۹۸ سال خوبی برای پاراتکواندو بود؟

خدا را شکر عملکردمان خوب بود و توانستیم در مسابقات قهرمانی آسیا برای پنجمین مرتبه متوالی کاپ قهرمانی را بالای سر ببریم. در راه کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک نیز موفق بودیم و با برنامه ریزی توانستیم در نخستین دوره حضور تکواندو در این بازی‌ها از سه سهمیه توزیعی دو نماینده در این رویداد بزرگ و معتبر ورزشی داشته باشیم.

دو سهمیه برای تکواندو در پارالمپیک ۲۰۲۰ کسب شد؛ از مسیری که پشت سر گذاشتید، بگویید.

تقریبا دو سال است که حضور پاراتکواندو در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ به طور قطعی اعلام و شیوه حضور هم بر اساس رنکینگ سیستم در نظر گرفته شده است؛ بعد از پشت سر گذاشتن ماراتن رقابت‌های قهرمانی جهان، قهرمانی آسیایی و ... در نهایت توانستیم دو نماینده در این بازی‌ها داشته باشیم.

مهدی پوررهنما طی این سال‌ها مبارزات خوبی به نمایش گذاشته است و با مدال‌های رنگارنگی که بدست آورده موفق شد خیلی زود با رنک بالا سهمیه را بدست آورد و خیال ما را راحت کند، اما اصغر عزیزی هوگوپوش سنگین وزن ما برای اینکه در میان ۴ نفر برتر رنکینگ قرار بگیرد و جواز حضور در پارالمپیک را کسب نماید امتیاز کم داشت و به همین خاطر ما در مسابقات قهرمانی اروپا حضور پیدا کردیم.

متاسفانه عزیزی پیش از اعزام از ناحیه زانو آسیب دید و مجبور شدیم با همین شرایط در آخرین رویداد سال ۲۰۱۹ شرکت کنیم. با وجود اینکه نتوانست مدال کسب کند، اما چون در دور سوم حذف شد، امتیاز لازم را کسب کرد و با ۶۴ صدم اختلاف امتیاز با نفر پنجم توانست دومین نماینده پاراتکواندو ایران در این بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ باشد. ریسک بزرگی کردیم، خدا را شکر توانستیم به این مهم دست پیدا کنیم.

تا پارالمپیک چه برنامه‌هایی در نظر دارید؟

مسابقات قهرمانی آسیا را در دستور کار داشتیم که با شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد، برپایی اردوی مشترک با تکواندوکاران دیگر کشور‌ها و مسابقات تدارکاتی قاره آسیا و آفریقا را برای آمادگی بیشتر هوگوپوشان از دیگر برنامه‌های ما بود که همگی تحت الشعاع این مساله قرار گرفت و تمام برنامه‌های ما تغییر کرد. باید منتظر بمانیم تا ببینیم شرایط چطور خواهد شد و اصلا با توجه به این وضعیت بازی‌های پارالمپیک برگزار می‌شود و یا تاریخش تغییر می‌کند. در حال حاضر نمی‌توان راجع به برنامه‌ها صحبتی کرد، اما انشالله بعد از تعطیلات نوروز تمرینات را دوباره آغاز می‌کنیم تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

ظرفیت پاراتکواندو ایران را چطور می‌بینید؟

پاراتکواندو ایران هم اکنون در جایگاه خوبی قرار دارد، اما با توجه به اینکه سن این نفرات بالا می‌رود، باید از الان بر روی جوانان با استعداد سرمایه گذاری کنیم تا سال‌های آتی نتیجه آن را ببینیم. رقابت‌های قهرمانی کشور چند سالی است با حمایت ویژه فدراسیون برگزار می‌شود، در دو سال اخیر نیز این مسابقات در رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان پیگیری شد که استعداد‌های خوبی شناسایی شدند؛ ما آن‌ها را زیر نظر داریم تا انشالله وقتی وارد رده سنی بزرگسال شدند به اردو راه پیدا کنند. همچنین از هیات‌های استانی می‌خواهیم پاراتکواندوکاران استان خود را شناسایی کنند تا پشتوانه سازی خوبی برای تیم ملی پاراتکواندو صورت بگیرد.

نظرتان در خصوص مهدی پوررهنما و اصغر عزیزی؟

مهدی پوررهنما تکواندوکار بسیار منضبط و فوق‌العاده حرفه‌ای است که اهدافی بزرگی در سر دارد و برنامه ریزی دقیقی برای تک تک ساعت‌های دارد. از او راضی هستم؛ امیدوارم تلاش‌ها و زحماتش به بار بنشیند و کلکسیون افتخاراتش را با طلای پارالمپیک کامل کند.

اصغر عزیزی هم پسری مستعد و با روحیه بالاست که همیشه خنده به لب دارد؛ انشاالله تمام تمرکزش را بگذارد تا بهترین نتیجه را کسب کند. اصغر پاراتکواندوکاری است که بدون شک از نظر بدنی و جسمانی جزء بهترین‌های سنگین وزن جهان است. امیدوارم انگیزه لازم را از دست ندهد، از هدفی که دارد دور نشود و با اراده بالا در این چند ماه باقی مانده بتواند خوشرنگ‌ترین مدال پارالمپیک را کسب نماید.

از این فرصت ۵ ماهه تا المپیک چطور استفاده می‌کنید؟ به ویژه که الان شرایط ویژه در کشور وجود دارد.

فعلا بلاتکلیف هستیم، اما تمرینات را ادامه می‌دهیم تا ببینیم برنامه فدراسیون جهانی چیست و در چه رویداد‌های میتوانیم شرکت کنیم.

این شرایط تنها برای ما نیست و در سراسر جهان حاکم شده است؛ از تمام هموطنان خواهش می‌کنم با رعایت نکات بهداشتی به پایان این موضوع کمک کنند. فعلا ما هم چاره‌ای نداریم، در این مدت بچه‌ها در اردو قرنطینه بودند و سعی کردیم مراقب آن‌ها باشیم. انشاالله هیچ مشکلی برای ورزشکاران به ویژه جامعه بزرگ تکواندو پیش نیاید و ما شاهد مورد خاصی نباشیم.

در روز‌هایی ابتدایی سال ۱۳۹۹ چه آرزویی می‌کنید؟

اولین آرزوی من در آغاز سال برای مردم است؛ از خدا می‌خواهم تمام مردم ایران عزیز در سال نو سالم و موفق باشند و خنده از روی لبان آن‌ها محو نشود. امیدوارم سالی پر از برکت و شادکامی برای همه به ویژه جامعه تکواندو، پیشکسوتان، مربیان، داوران و قهرمانان عزیز باشد.

انشاالله آرمین هادی پور و میرهاشم حسینی در المپیک ۲۰۲۰ خوش بدرخشند و خوشرنگ‌ترین مدال‌ها را کسب کنند. همچنین دو سهمیه‌ای که در پارالمپیک بدست آمد با بهترین مدال برای این پاراتکواندوکاران پرتلاش به پایان برسد؛ و در آخر آرزوی سلامتی برای خانواده خودم، مردم عزیز و جامعه ورزش دارم. از فرصت تعطیلات عید در منازل به بهترین شکل استفاده کنیم، تنها برای کار ضروری خارج شویم، به سفر نرویم و همگی دست به دست به هم بدهیم تا این ویروس در کشور ریشه کن شود. با توجه به اینکه خیلی کم در کنار خانواده هستم برای این تعطیلات برنامه‌ریزی کرده بودم که به سفر برویم، اما با شرایط موجود به صلاح نیست و بعد از اینکه این بحران به پایان برسد وقت برای سفر هست. واقعا شرایط سختی است و کادرپزشکی و پرستاران در این روز‌های از جان خود مایه گذاشتند و از آن‌ها تشکر می‌کنم.

برای همه آرزوی سلامتی دارم؛ از همه عوامل فدراسیون تکواندو و همچنین کمیته ملی پارالمپیک تشکر می‌کنم و به آنها خسته نباشید می‌گویم و امیدوارم بتوانیم پاسخگوی زحماتشان باشیم.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *