تاکید بر برخورد با محتکران اقلام بهداشتی/ سلامت مردم قابل معامله و مسامحه نیست

15:00 - 13 فروردين 1399
کد خبر: ۶۰۹۲۹۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
آیت الله رییسی رییس قوه قضاییه در اسفندماه سال گذشته، در جلسات شورای عالی قوه قضاییه بر ضرورت برخورد با محتکران اقلام بهداشتی تاکید کرد و گفت: سلامت مردم قابل معامله و مسامحه نیست.

تاکید بر برخورد با محتکران اقلام بهداشتی/ سلامت مردم قابل معامله و مسامحه نیستبه گزارش خبرنگارگروه حقوقی وقضایی ، در این گزارش به اظهارات آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه در اسفندماه سال ۹۸ در جلسات شورای عالی قوه قضاییه اشاره می‌شود.

مقابله با ویروس کرونا همکاری ملی و همت همگانی می‌طلبد/افزایش قیمت‎ها در بازار به سرعت کنترل شود؛ همه مسئولان و دستگاه‌‎های مربوطه باید وارد میدان شوند

آیت الله رئیسی در پنجم اسفندماه سال ۹۸، با تقدیر از حضور پرشور مردم در صحنه انتخابات اظهار داشت: انتخابات آزمونی الهی، سیاسی و ملّی است و مردم با حضور ارزشمند خود در این عرصه، دشمن را ناامید کردند.

رئیس قوه قضائیه افزود: دشمن مدت‎ها تلاش کرد با ایجاد یاس و تردید در جامعه، مردم را نسبت به انتخابات و سازوکار آن دلسرد کند و حتی در شب انتخابات محدودیت‎های مالی و پولی و بانکی را اعمال و تلاش کرد از شیوع یک ویروس برای کاهش حضور مردم سوء استفاده کند، اما مردم ما با عزم و اراده جدی وارد صحنه شدند و حضور بامعنا و باصلابت آن‌ها حقیقتاً قابل تقدیر است.

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تهدید آن برای کشور، گفت: امروز سلامت اجتماعی و سلامت مردم جزو ضروری‎ترین مسائل کشور و از وجوه مهم حقوق عامه است که توجه به آن نیازمند نگاه و همراهی همگانی است.

آیت الله رئیسی افزود: مسئول صیانت از سلامت مردم وزارت بهداشت است که وارد میدان شده و در ستاد وزارتخانه و استان‎‌ها فعال شده و هم در حوزه بهداشت، هم در بحث درمان و هم در زمینه پیشگیری اقداماتی صورت گرفته و گزارش‎‌های آن نیز از طریق رسانه ملّی اعلام می‌شود.

مشروح خبر را اینجا بخوانید.

رییس قوه قضاییه خطاب به دادستان‌ها: به احتکار کنندگان اقلام بهداشتی و دارویی رحم نکنید/سلامت مردم قابل معامله و مسامحه نیست

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: احتکار اقلام بهداشتی در شرایط فعلی بازی با جان مردم است و نمی‌توان از این مسأله گذشت. همان‎طور که در دوران جنگ تحمیلی که مردم فرزندان خود را برای مقابله با دشمن به جبهه می‎فرستادند، عده‎ای کالا‌های مورد نیاز مردم را احتکار می‎کردند، الآن هم عده‎ای با زندگی مردم سوداگری می‎کنند.

آیت‎الله رئیسی با تأکید بر لزوم برخورد مسئولان ذیربط با این مساله تأکید کرد: خوشبختانه دادستانی تهران بیش از ۲۰ نفر از محتکران کالا‌های پزشکی را دستگیر و انبار‌های آن‌ها را کشف کرده و تحویل وزارت بهداشت نموده است که امیدواریم به سرعت در بازار توزیع شود.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به افزایش ۵ تا ۱۰ برابر تولید کالا‌های بهداشتی مورد نیاز مردم و تقدیر از دست‎اندرکاران این حوزه متذکر شد: در کنار امر تولید، مساله توزیع و نظارت بر شبکه توزیع هم ضروری است و باید سازوکار آن را در وزارتخانه و سازمان‎های مسئول افزایش دهیم.

مشروح خبر را اینجا بخوانید.

دادگاه محتکران اقلام بهداشتی خارج از نوبت و علنی برگزار شود/ با استفاده از فناوری، مراجعه به دستگاه قضایی به حداقل برسد

آیت‎الله رئیسی با اشاره به آمادگی دستگاه قضایی برای همکاری و پشتیبانی از نیرو‌های درگیر در مساله کرونا، یکی از جلوه‎های این همکاری و همیاری را رسیدگی فوری و خارج از نوبت به پرونده محتکران کالا‌های پزشکی دانست و افزود: هنگامی که محرز شد کالای احتکارشده از اقلام بهداشتی و درمانی موردنیاز مردم بوده است، بلافاصله باید در شبکه توزیع قرار گیرد و از طریق مراجع بهداشتی و درمانی به دست مردم برسد.

رئیس قوه قضاییه متذکر شد: همکاران قضایی باید با افراد محتکر، مستند به قانون به عنوان اخلالگران در نظام اقتصادی برخورد کنند و خوشبختانه دوستان و همکاران ما در سراسر کشور نیز به این موضوع توجه دارند و اولین جلسه دادگاه این افراد هم برگزار شده و انشاءالله با قاطعیت ادامه می‎یابد و مردم عزیز ما در جریان کیفر آن‌ها قرار می‎گیرند.

آیت‎الله رئیسی همچنین خواستار برخورد با عناصر شایعه‎پراکن در جامعه شد و گفت: برخی افراد از روی غفلت یا مغرضانه نقش ستون پنجم دشمن را ایفا می‎کنند و در این شرایط خاص با تکرار حرف‎های سعودی‎ها و لندن‎نشینان در جامعه، التهاب و اضطراب به وجود می‎آورند که باید با آن برخورد شود.

مشروح خبر را اینجا بخوانید.


رسیدگی به پرونده زندانیان و اعطای مرخصی به ۸۳ هزار نفر در زمان کوتاه حرکت جهادی همکاران قضایی بود/ در سال رونق تولید صد‌ها مرکز تولیدی با کمک دستگاه قضایی به چرخه تولید بازگشت

آیت الله رئیسی در واکنش به گزارش مذکور، با استقبال از تمهیدات صورت گرفته برای کاهش مراجعات مردمی به مراجع قضایی، خواستار تسریع در گسترش زمینه‌ها و امکانات دادرسی غیرحضوری به پرونده‌های مردم شد.

رئیس قوه قضاییه همچنین با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروزی اعلام کرد که دادستان‌ها و دادسراها، طبق روال همیشگی در ایام تعطیل نیز فعال و آماده رسیدگی به موارد خاص پیش آمده خواهند بود.

وی با اشاره به فعالیت جهادی کارکنان و قضات در ایام پایان سال اظهار داشت: حفظ سلامت کارکنان و قضات برای دستگاه قضایی بسیار مهم است و به همین دلیل مجوّز تجدید وقت دادگاه‌ها به همکاران قضایی داده شد تا مراجعات مردمی به محاکم به حداقل رسیده و وقت عمده همکاران به رسیدگی به پرونده‌های معوقه اختصاص یابد.

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از دست اندرکاران عرصه مقابله با کرونا به ویژه در بخش بهداشت و درمان، اظهار داشت: تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری برای تشکیل قرارگاهی به منظور کمک به مجاهدان این عرصه، به منسجم‌تر شدن فعالیت‌های میدانی کمک خواهد کرد.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر این که امروز تقویت بخش دفاع بیولوژیک کشور آمادگی برای پدافند غیرعامل در این حوزه ضرورتی اجتناب ناپذیر است، افزود: یقین داریم حضور نیرو‌های مسلح در کنار دولت و مردم مانند همه عرصه‌ها منشاء برکات زیادی خواهد بود، جلوه‌های ماندگاری را به نمایش خواهد گذاشت و گشایش جدی در امور ایجاد خواهد کرد.

مشروح خبر را اینجا بخوانید.


برچسب ها: رییس قوه قضاییه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *