بانک جهانی ۲۰۰ میلیون دلار به پاکستان برای مهار کرونا کمک می‌کند

12:12 - 16 فروردين 1399
کد خبر: ۶۰۹۶۷۵
چند روز پس از بسته مالی بانک توسعه آسیا برای پاکستان جهت مدیریت شیوع کرونا در این کشور، بانک جهانی نیز روز جمعه از نهایی شدن برنامه کمک ۲۰۰ میلیون دلاری به اسلام آباد خبر داد.

به گزارش ، رسانه‌های پاکستان به نقل از وزارت امور اقتصاد این کشور گزارش دادند: پس از کمک ۲ میلیون دلاری بانک توسعه آسیا به پاکستان، بسته مالی ۲۰۰ میلیون دلاری بانک جهانی نیز نهایی شد.
هدف از این بسته مالی کمک به تقویت نظام سلامت در پاکستان، تسریع فرآیند تشخیص ویروس کووید-۱۹ و تسهیل درمان بیماران کرونایی اعلام شده است.

بانک توسعه آسیا نیز ۱۱ فروردین کمک دو میلیون دلاری را برای پاکستان جهت تقویت مدیریت شیوع کرونا در این کشور اختصاص داد.

دولت پاکستان نبرد با کرونا را همزمان با معیشت ضعیف و وضعیت فقر در این کشور دشوار دانسته و طی روزهای اخیر بارها از کشورهای توسعه یافته خواسته تا درخصوص بدهی‌های خارجی کشورهای در حال توسعه تجدید نظر کنند تا این دسته از کشورها بتوانند به صورت موثر با شیوع کرونا و نجات جان مردم خود اقدام کنند.

وزیر امور خارجه پاکستان نیز روز گذشته در تماس تلفنی با دبیرکل سازمان ملل از اختصاص بودجه دو میلیارد دلاری این سازمان برای کمک به کشورها در مبارزه با کرونا استقبال کرد و گفت: سازمان ملل از تامین نیازهای کشورهای در حال توسعه برای مبارزه با کرونا و دستیابی به اهداف توسعه پایدار حمایت کند.

رسانه‌های پاکستان امروز به نقل از منابع رسمی اعلام کردند: شمار مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ از مرز ۲ هزار و ۴۵۰ نفر عبور کرده و تاکنون ۳۵ بیمار کرونایی نیز جان خود را از دست داده‌اند.

نخست وزیر پاکستان هفته گذشته اعلام کرد: اگر مردم تا دو هفته آینده همچنان به طرح فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه داوطلبانه پایبند بمانند میزان مبتلایان به بیماری کرونا بین ۲۰ تا ۲۵ هزار نفر خواهد ماند.

وی هشدار داد که اگر پاکستانی‌ها احتیاط نکنند این وضعیت به قیمت جان شهروندان تمام شده و بیم آن خواهد رفت که تعداد بیماران کرونایی نیز از ۵۰ هزار نفر فراتر برود که در این وضعیت مشکلات کشور برای مهار این ویروس چند برابر خواهد شد.

«عمران خان» تاکید کرد: تنها دولت قادر به جنگ با کرونا نیست بلکه مردم نیز باید در این مسیر مسئولان را همراهی کنند. تعطیلی سراسری کشور قشر ضعیف و کم درآمد را به شدت تحت تاثیر قرار داده است اما اولویت دولت پاکستان تامین نیازهای قشر ضعیف در دوران اعمال فاصله گذاری اجتماعی خواهد بود.

ایرنا

 


برچسب ها: کرونا پاکستان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *