آخرین راهکارها برای گذراندن اوقات فراغت کرونایی/سال افول «محمدرضا فروتن» در سینما

17:30 - 17 فروردين 1399
کد خبر: ۶۱۰۱۸۹
هفدهمین روز از فروردین ماه ۹۹ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به سال افول «محمدرضا فروتن» در سینما اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، هفدهمین روز از فروردین ماه ۹۹ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به سال افول «محمدرضا فروتن» در سینما اشاره کرد.

خودم را فیلمساز ایرانی می‌دانم نه هالیوودی/ تاریخ دفاع مقدس سرشار از سوژه‌های ناب سینمایی است
فلسفه نام‌گذاری روز جوان در سالروز ولادت حضرت «علی اکبر(ع)» چیست؟

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: یازدهم ماه شعبان سالروز خجسته میلاد حضرت «علی اکبر (ع)» و روز جوان نامگذاری شده است، روزی که خداوند جوانی را همانند «پیامبر اکرم (ص)» با ضمیر پاک و به دور از گناه و پلیدی‌ها و همچنین شجاع به «امام حسین (ع)» عنایت می‌کند.

یدالله بهتاش مداح برجسته کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی پیرامون سیره اخلاقی حضرت «علی اکبر (ع)» گفت: حضرت «علی اکبر (ع)» فردی دلیر و شجاع بودند، ایشان در صحنه قیام عاشورا از خود دلاوری را به نمایش گذاشتند و به عنوان اولین شهید از بنی هاشم محسوب می‌شوند.

فلسفه ولادت حضرت «علی اکبر(ع)» و روز جوان چیست؟
***سخاوت و مروت حضرت «علی اکبر (ع)»

وی به سخاوت حضرت «علی اکبر (ع)» اشاره و ابراز کرد: حضرت «علی اکبر (ع)» در سخاوت و مروت شناخته شده بودند و روایت‌های متعددی مبنی بر سخاوت این امام بزرگوار بیان شده است همچنین ایثار و از خود گذشتگی از جمله خصیصه‌های بارز زندگی ایشان محسوب می‌شود، زمانی که برای اولین بار آب را بر حضرت «سید الشهداء(ع)» بستند ایشان به همراهی تعدادی از یاران «امام حسین (ع)» به دشمن تاختند و برای کاروان کربلا آب تهیه کردند.

 وی به توصیف حضرت «علی اکبر (ع)» از نگاه «امام حسین (ع)» اشاره و بیان کرد: حضرت «علی اکبر (ع)» شبیه‌ترین مردم به «پیامبراکرم (ص)» بودند، حتی گفته «سید الشهداء (ع)» دلیلی محکم بر این امر محسوب می‌شود، «امام حسین (ع)» در روز عاشورا هنگامی که حضرت «علی اکبر (ع)» به میدان عازم بودند فرمودند: خدایا من کسی را به میدان فرستادم که هم خُلق و هم منطقش همانند جدش «رسول خدا(ص)»است، به این معنا که حضرت «علی اکبر (ع)» چه از لحاظ اخلاقی و چه به لحاظ چهره و بیان شبیه‌ترین انسان‌ها به «پیامبراکرم (ص)» بودند.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید

سال افول «محمدرضا فروتن» در سینما/تلاش ستاره سابق سینما در شبکه نمایش خانگی

فیلم سینمایی «تولدت مبارک» به کارگردانی «سمیه زارعی نژاد» سال گذشته اکران خود در سینماهای کشور را به پایان رساند، این فیلم با فروشی معادل ۳۷,۹۵۳,۰۰۰ تومان روبرو شد، رقمی که برای بازیگران مطرح آن شکستی بزرگ است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، فیلم سینمایی «تولدت مبارک» به کارگردانی «سمیه زارعی نژاد» سال گذشته اکران خود در سینماهای کشور را به پایان رساند، این فیلم با فروشی معادل ۳۷,۹۵۳,۰۰۰ تومان روبرو شد، رقمی که برای بازیگران مطرح آن شکستی بزرگ است. 

فیلم تولدت مبارک ساخته سمیه زارعی نژاد پس از پنج سال وقفه راه خود در اکران را باز کرد اما این فیلم یا به دلیل اکران دیرهنگام و یا به دلیل کیفیت پایین نتوانست مخاطب چندانی را به سالن کشانده و خیلی سریع راهش را از چرخه اکران جدا کرد.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

شکست سنگین فیلم اکبر عبدی در گیشه/وقتی ستاره‌ها افول می‌کنند////////////////سه شنبه

تولدت مبارک اثری سر در گم میان درامی اجتماعی و یا فیلمی خانوادگی است، درامی شل و گسسته که به هیچ وجه اتفاق خاصی در آن نیفتاده و گره های آن بارها و بارها در آثار تلویزیونی هم تجربه شده است، این فیلم داستانی کودکانه نیست زیرا درشت گویی های زیادی دارد، از طرفی درامی اجتماعی هم نیست زیرا نتوانسته چالش مهمی را مطرح کند.

روایت تکراری جدایی یک زوج و تاثیر آن بر فرزندشان برای بار اول نیست که در سینما، تئاتر و تلویزیون مطرح می شود پس طبیعتاً اگر نگاه نویسنده به این مسئله جذب شده می‌بایست با دقت بیشتری به پرداخت آن توجه می کرد تا مخاطب شاهد اثری تخت و بدون چالش نشود.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید

بازیگری در سینما به عده‌ای خاص محدود شده است

بازیگر فیلم سینمایی «مغز استخوان» گفت: واقعیت امر بازیگری در سینما به شدت محدود شده است، من هم به تنهایی نمی توانم چیزی را حل کنم، به نظر من فیلمسازان باید بدانند که به غیر این تعداد محدود حاضر در سینما برخی بازیگران دیگر نیز در این کشور حضور دارند که می توانند در آثارشان به ایفای نقش بپردازند. 

احمد ساعتچیان بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، پیرامون آخرین فعالیت های خود در عرصه بازیگری گفت: امسال تنها در فیلم سینمایی «مغز استخوان» به کارگردانی حمیدرضا قربانی به ایفای نقش پرداختم و عمده فعالیتم همچون گذشته حول محور تئاتر گذشت، همواره تئاتر دغدغه اصلی من در بازیگری بوده و امسال هم چندین تئاتر داشتم. 

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

آخرین راهکارها برای گذراندن اوقات فراغت کرونایی/سال افول «محمدرضا فروتن» در سینما

وی با اشاره به حضور محدود برخی بازیگران چهره در سینما تاکید کرد: واقعیت امر بازیگری در سینما به شدت محدود شده است، من هم به تنهایی نمی توانم چیزی را حل کنم، به نظر من فیلمسازان باید بدانند که به غیر این تعداد محدود حاضر در سینما برخی بازیگران دیگر نیز در این کشور حضور دارند که می توانند در آثارشان به ایفای نقش بپردازند. 

بازیگر فیلم سینمایی «مغز استخوان» با تاکید بر انرژی خالص و فراوان جوانان بازیگر در عرصه تئاتر ادامه داد: بازیگران توانمند زیادی در تئاتر وجود دارند که با کمی دقت می توان بهترین های آینده سینما را از آنها انتخاب کرد، جوانانی که شبانه روز با عشق برای این حرفه زحمت می کشند اما متاسفانه هیچگاه مورد نظر کارگردانان سینما قرار نمی گیرند زیرا که انتخاب بازیگر برای سینما قاعده مشخصی ندارد. 

بازیگر سریال «مدار صفر درجه» دلیل انتخاب برخی بازیگران خاص در سینما را اینگونه تشریح کرد: محدود بودن بازیگران سینما بیشتر از مسائل مالی به وجود می آید، زیرا سرمایه گذاران تنها برای برخی بازیگران سرمایه کنار می گذارند تا در گیشه هم موفق شود اما در هر صورت به شخصه از هر فرصتی که در سینما برایم ایجاد شده استفاده کردم و همیشه سعی می کنم هر چند کم اما با آدمهای خوب کار کنم. 

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید

چند راهکار مناسب برای تعطیلات کرونایی/والدین بسیار به کودکان و نوجوانان توجه کنند

یک نویسنده کتاب گفت: من یک نویسنده هستم و طبعا خواندن کتاب را به عنوان بهترین رویکرد در ایام تعطیلات و اوقات فراغت پیشنهاد می‌دهم لذا معتقدم مطالعه می‌تواند کاری بس ارزشمند برای تک تک افراد باشد و به آن‌ها برای گذراندن تعطیلات کمک فراوانی کند.

مجید ملامحمدی نویسنده کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی پیرامون توجه به توصیه‌های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا گفت: برای جلوگیری از گسترش بیماری کرونا و توجه به دستورات بهداشتی که از سوی وزارت بهداشت برای مردم ارائه شده بسیار مهم و ضروری است، برای از بین بردن این بیماری نیازمند اتحاد هستیم.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار در حوزه ادبیات اینجا کلیک کنید

چند راهکار مناسب برای تعطیلات کرونایی/والدین بسیار به کودکان و نوجوانان توجه کنند
وی در همین راستا ادامه داد: قرنطینه و در خانه ماندن برای از بین بردن زنجیره گسترش شیوع بیماری کرونا بسیار مهم است و همه ما در مقابل این جریان مسئول هستیم، اگر گروهی به توصیه‌ها توجه کنند و تعدادی دیگر این دشواری را بر خود تحمیل نکنند نمی‌توان بر نابودی این بیماری کمر بست، البته سکون و سکوت قابل توجه شهر بیانگران همراهی تعداد زیادی از مردم است، با این حال امیدوارم همان تعداد معدود نیز که به توصیه‌های بهداشتی توجه ندارند، متوجه عواقب عمل خود باشند.

ملامحمدی پر کردن اوقات فراغت برای مردمی که در خانه مانده‌اند را ضرورت دانست و بیان کرد: من یک نویسنده هستم و طبعا خواندن کتاب را به عنوان بهترین رویکرد در ایام تعطیلات و اوقات فراغت پیشنهاد می‌دهم لذا معتقدم مطالعه می‌تواند کاری بس ارزشمند برای تک تک افراد باشد و به آن‌ها برای گذراندن تعطیلات کمک فراوانی کند.

وی به گذراندن اوقات فراغت کودکان در ایام قرنطینه کرونا اشاره و ابراز کرد: برای گذر از دشواری‌های خانه‌نشینی و برطرف کردن مشکلات باید نگاهی متفاوت به مسئله داشت، از طرفی گذراندن این ایام برای کودکان سخت‌تر است آنان از نظر روحی و روانی با تنگ‌نا روبرو هستند لذا نیازمند پر کردن اوقات فراغت به شیوه‌های متفاوتی برای آنها هستیم.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید

«دشمنان» برای گیشه ساخته نشده است/از ابتدا به دنبال مخاطب خاص سینما بوده‌ام

کارگردان فیلم سینمایی «دشمنان» گفت: طبیعتا فروش اثر برای ما مهم است اما از همان ابتدا می‌دانستیم با چه اثری روبرو بوده ایم، می دانستیم مخاطب خاص را خواهیم داشت و سعی کردیم از همان ابتدا با برنامه ریزی درست مالی اثر را پیش ببریم.  

علی درخشنده کارگردان جوان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، پیرامون فضاسازی این فیلم گفت: فضای کلیت فیلم سینمایی دشمنان رئالیستی است اما در برخی موارد این فضا با کنش‌های سورئالیستی مخلوط و مزدوج می گردد که این خواسته شخص من بوده است. 

وی درباره انتخاب رویا افشار برای ایفای نقش در این فیلم اذعان کرد: ما فیلم را برای گیشه نساخته ایم، به همین دلیل به نظر من رویا افشار بهترین گزینه برای این نقش بوده است. از نظر من وی توانست به بهترین شکل ممکن از پس این نقش برآید.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

آخرین راهکارها برای گذراندن اوقات فراغت کرونایی/سال افول «محمدرضا فروتن» در سینما

این کارگردان جوان درباره انتخاب لوکیشن فیلم سینمایی دشمنان اضافه کرد: انتخاب شهرک اکباتان به دلیل وجود قشر‌های مختلف در این شهرک است. امروزه ما در مجتمع‌هایی که زندگی می‌کنیم همسایه روبرویی هم را نمی‌شناسیم و این نوعی از آسیب اجتماعی است.

وی درباره احتمال فروش فیلم سینمایی دشمنان اذعان کرد: ما از همان ابتدا تکلیفمان با فیلم روشن است، این فیلم به نظر من می‌تواند سرمایه خود را برگرداند، زیرا در کل اثر با بودجه کم تولید شده است. این فیلم روایتی است که مخاطب خاص خود را پیدا خواهد کرد.

کارگردان فیلم سینمایی «دشمنان» در همین راستا افزود: طبیعتا فروش اثر برای ما مهم است اما از همان ابتدا می‌دانستیم با چه اثری روبرو بوده ایم، می دانستیم مخاطب خاص را خواهیم داشت و سعی کردیم از همان ابتدا با برنامه ریزی درست مالی اثر را پیش ببریم. 

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *