رشد ۱۶ درصدی صدور اسناد مالکیت کاداستری

9:01 - 20 فروردين 1399
کد خبر: ۶۱۰۹۰۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر با اشاره به روند رو به رشد صدور اسناد مالکیت کاداستری از صدور ۵۴ هزار و ۴۱۸ سند مالکیت تک برگ خبر داد.

رشد ۱۶ درصدی صدور اسناد مالکیت کاداستریسعید محوری مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک استان بوشهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، با بیان اینکه در سال ۱۳۹۸ میزان ۵۴ هزار و ۴۱۸ سند مالکیت تک برگ صادر شده است، گفت: در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ تعداد ۷۷۰۳ سند مالکیت بیشتر صادر گردیده که نشانگر رشد ۱۶ درصدی می‌باشد.

وی افزود: این در حالی است که با توجه به رکود بازار مسکن و کاهش ساخت‌وساز در حوزه آپارتمان‌ها و ساختمان‌های ویلایی، انتظار کاهش صدور اسناد مالکیت تک برگ می‌رفت؛ اما با تلاش همکاران روند صدور اسناد مالکیت تک برگ نسبت به ادوار گذشته مثبت شد.
 
محوری ادامه داد: در هر روز کاری به طور متوسط ۲۲۷ سند مالکیت تک برگ در ادارات ثبت اسناد و املاک استان بوشهر صادر می‌شود که با توجه به کمبود نیروی انسانی، کاهش ساعت کار اداری در ۶ ماهه اول سال به دلیل گرما و پایین بودن تعداد کارکنان، صدور این تعداد اسناد مالکیت بسیار چشم‌گیر است.
 
بیشتر بخوانید:
 
این مقام قضایی یادآوری کرد: بیشترین عملکرد در این حوزه (حوزه اسناد مالکیت صادره) متعلق به اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان بوشهر می‎باشد که موفق گردیده از بین ۱۱ واحد ثبتی رتبه اول را در این زمینه کسب کند.
 
وی در پایان از عموم مردم استان بوشهر خواست تا جهت اخذ سند مالکیت از طریق قانون تعیین تکلیف و تبدیل اسناد دفترچه‌ای به اسناد کاداستری به ادارات ثبت سراسر استان مراجعه کنند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *