مختومه شدن بیش از ۵۷۰۰ پرونده در ۶ ماهه دوم سال گذشته در شهرستان بیجار

1:00 - 29 فروردين 1399
کد خبر: ۶۱۳۱۱۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بیجار از مختومه شدن بیش از ۵۷۰۰ پرونده در ۶ ماهه دوم سال ۹۸، خبر داد و گفت: دادستانی شهرستان با ۵ قاضی ۵۷۸۲ پرونده را مختومه کرد.

مختومه شدن بیش از ۵۷۰۰ پرونده در ۶ ماهه دوم سال گذشته در شهرستان بیجارذکریا جهانگیری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بیجار در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، با اشاره به فعالیت‌های جهادی و مضاعف دادستانی در ۶ ماهه دوم سال گذشته، گفت: در طول این شش ماه، دادستانی شهرستان با ۵ قاضی ۵۷۸۲ پرونده را مختومه کرد در حالی که در شش ماهه دوم سال ۹۷ با ۷ قاضی ۵۶۴۸پرونده مختومه شد.

وی ادامه داد: همچنین ۳۰۱ پرونده معوق که مشمول دستورالعمل اخیر ریاست قوه قضاییه بود نیز مختومه گردید این درحالی است که باتوجه به شیوع کرونا در اسفند ماه سال ۹۸ توفیق چندانی در مختومه یا تعیین تکلیف کردن پرونده‌ها حاصل نشد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بیجار با اشاره به آمار ارجاعی شکایات جرائم قابل گذشت به شورای حل اختلاف جهت صلح و سازش در شش ماهه دوم سال ۹۸ تصریح کرد: ۸۰۹ پرونده در این بازه زمانی به دادستانی ارجاع شد که ۳۱۳ پرونده منجر به سازش و بایگانی در شورا، ۴۳۲ پرونده با عدم سازش روبرو شد و حدود ۳۹ درصد جرایم قابل گذشت منجر به سازش و بایگانی در همان شورا گردید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *