کسب رتبه اول کشوری در رسیدگی به پرونده‌های معوق به همت تلاش شبانه روزی قضات دادگستری استان اردبیل

14:31 - 29 فروردين 1399
کد خبر: ۶۱۳۳۵۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
عتباتی گفت: خوشبختانه استان اردبیل در سایه تلاش شبانه روزی و کار جهادی همکاران توانسته است رتبه اول اول کشوری را در رسیدگی به پرونده های معوق کسب کند.

کسب رتبه اول کشوری در رسیدگی به پرونده‌های معوق به همت تلاش شبانه روزی قضات دادگستری استان اردبیلبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی  وقضایی ؛ عتباتی رئیس کل دادگستری استان اردبیل در جلسه شورای معاونین دادگستری این استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شده بود، گفت: به لحاظ شیوع بیماری کرونا و نیز رعایت پروتکل بهداشتی این جلسه بر خلاف رویه سابق که به صورت حضوری برگزار می‌شد، از طریق ویدئو کنفرانس و به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این جلسه اولین جلسه با مدیران دستگاه قضایی استان اردبیل در سال ۹۹ است افزود: تلاش می‌شود امورات دستگاه قضایی به صورت برنامه محور و بر اساس اهداف تبیین شده قبلی پیش برده شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با تشریح اهداف و اولویت‌های دستگاه قضایی این استان اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های دستگاه قضایی استان ارتقاء وضعیت و کیفیت رسیدگی‌ها، اتقان آرا، کاهش اطاله رسیدگی و تحقیقات، به نتیجه رساندن پرونده‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن همراه با دقت در بررسی‌ها است.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های دستگاه قضایی استان اردبیل که به عنوان یک طرح ملی در دستور کار قرار داشت رسیدگی به پرونده‌های معوق بود که خوشبختانه استان اردبیل در سایه تلاش شبانه روزی و کار جهادی همکاران توانسته است رتبه اول اول کشوری را در این خصوص کسب کند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در ادامه خطاب به روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی بر لزوم توجه بیش از پیش به حقوق عامه، حفظ حقوق بیت المال، حسن جریان امور و مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری تأکید کرد.

وی گفت: راه اندازی شورا‌های حل اختلاف تخصصی و شورا‌های حل اختلاف روستایی در راستای تقویت فرهنگ صلح و سازش در جامعه از دیگر اقدامات دستگاه قضایی است که در راستای گسترش و توسعه آن تلاش می‌شود.

عتباتی تکریم ارباب رجوع، حفظ کرامت انسانی و توجه به حقوق شهروندی را از دیگر مفاهیم ارزشمندی عنوان نمود که دستگاه قضایی استان برای آن بسیار ارزش قائل بوده و در راستای تحقق عینی مطلوب و ارزشمند آن در جامعه تلاش می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل  در ادامه با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید گفت: دستگاه قضایی همانند سال‌های قبل در کنار مدیران و مسئولان دستگاه‌های متولی امر اقتصاد و نیز بخش خصوصی، سرمایه گذاران و تولید کنندگان خواهد بود و از ظرفیت دستگاه قضایی برای پیشبرد و تحقق شعار سال استفاده خواهد کرد.

وی در ادامه در راستای مقابله و برخورد با جرائم خاص از تقویت دفتر پیگیری جرائم خاص در دادگستری استان اردبیل خبر داد و افزود: تلاش در جهت ارتقای امنیت مردم در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و روانی، مبارزه بی امان و مستمر با جرائم به ویژه جرایم خشن و جرایمی که نظم و امنیت و آسایش مردم را بر هم می‌زند همچون نزاع دسته جمعی، مواد مخدر و نیز مبارزه با فساد را از اولویت‌های دستگاه قضایی استان ذکر کرد و هشدار داد؛ دستگاه قضایی با مجرمان و متخلفان در این حوزه طبق قانون به شدت برخورد می‌کند.

وی در پایان اعلام کرد: به عنوان سربازان ولایت و پاسداران عدالت در تحقق سیاست‌های تحولی رئیس  قوه قضائیه ایثارگرانه تلاش خواهیم کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *