صادرات داروی ضد مالاریای هندی به ۱۰۸ کشور جهان

21:08 - 30 فروردين 1399
کد خبر: ۶۱۳۴۳۶
هند از تقویت صادرات پزشکی خود همزمان با شیوع کرونا خبر داده و اعلام کرد: ۱۰۸ کشور جهان داروی ضدمالاریا دریافت می‌کنند.

به گزارش به نقل از هندوستان تایمز، وزارت بهداشت هند اعلام کرد: همزمان با اوج گیری بحران کرونا 108 کشور جهان از هند داروی ضد مالاریا موسوم به HCQ وارد می کنند.

پزشکان هندی معقتدند احتمال این وجود دارد که این دارو برای پیشگیری از کرونا نیز مفید باشد و به این دلیل برخی کشورهای جهان از جمله آمریکا اسپانیا و ایتالیا خواهان خرید این دارو شده اند.

در شرایط فعلی و به دلیل بسته بودن تمام خطوط هوایی ارسال این دارو به کشورهای مختلف به سختی امکانپذیر است ولی دولت هند تدابیر لازم را برای بهره گیری از این فرصت اندیشیده است.

یک مقام وزارت بهداشت هند در این خصوص گفته است: ما در این ایام 85 میلیون قرص هیدروکسی کلروکین و حدود 500 میلیون قرص پراستامول را به 108 کشور جهان صادر خواهیم کرد.

این محموله ها به وسیه ارتش هند و از طریق پروازهای ویژه به کشورهایی که قصد خرید دارو دارند ارسال می شوند.

هند ارسال این مقدار دارو را یک تمرین پیچیده برای خود می داند که در شرایط سخت قرنطینه ناشی از شیوع ویروس کرونا در حال رخ دادن است.

داروی های ضد مالاریای هندی به افغانستان نیز صادر خواند شد و گفته می شود تا کنون 31 کشور این دارو را دریافت کرده‌اند.

این در حالی است که در آغاز بحران کرونا هند اعلام کرده بود این داروها برای مصرف داخلی کافی نیستند و دهلی نو هرگز دارویی به خارج از کشور صادر نخواهد کرد.

کارشناسان اقتصادی میزان خسارتی که کرونا به اقتصاد هند وارد خواهد کرد را بیش از 100 میلیارد دلار ارزیابی کرده‌اند.

تعداد مبتلایان به کرونا در هند به 12 هزار و 380 نفر رسیده و تاکنون 440 نفر نیز در این کشور بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

تسنیم


برچسب ها: کرونا مالاریا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *