لباس‌ها در روزهای کرونایی باید در چه دمایی شست‎وشو شوند؟

20:00 - 03 خرداد 1399
کد خبر: ۶۱۳۹۵۸
شیوع کرونا باعث شده تا نگرانی‌ها در سطح جهان برای شست‏‎وشوی لباس‌ها در دمایی که ویروس را از بین برد افزایش یابد.
لباس‌های آلوده در بحران کرونا در چه دمایی باید شستشو شوند؟ - کرونا که تاکنون بیشتر مناطق جهان را آلوده کرده به مرگ بیش از ۳۴۰ هزار و ابتلای بیش از ۵ میلیون نفر منجر شده است.

از همان هفته‌های نخست شیوع ویروس کرونا پرسش‎های متعددی درباره اینکه لباس‌ها باید چگونه شست‎وشو شوند، مطرح شد.

علاو بر آن این پرسش مطرح شد که شست‎وشوی لباس‌ها در چه دمایی می‌تواند آلودگی‌های این ویروس را از بین ببرد یا آب در چه درجه‌ای قادر است آلودگی‌ها را برطرف کند.

برخی از افراد بر این باورند که اگر لباس‌های آلوده در دمای ۶۰ درجه شسته شوند، ویروس‌هایی مانند ویروس کرونا از آن رفع می‎شوند.

به گزارش دیلی میل، ده‌ها سال که به خانواده‎ها توصیه می‌شود تا لباس‌ها را در دمای ۳۰ درجه شست‎وشو بدهند که انتخاب این دما می‌تواند هم به کاهش انتشار گاز CO۲ کمک کند و هم علاوه بر ذخیره انرژی به حفظ محیط زیست یاری برساند.

بسیاری از شرکت‌های تولید کننده شوینده‎ها دمای مناسب برای شست‎وشوی لباس‌ها را ۳۰ تا ۴۰ درجه توصیه کرده‎اند.

اما ویروس کووید ۱۹ به دلیل ماهیت متفاوتی که دارد نگرانی‎ها را درباره شست‎وشوی لباس‌ها با دمای مناسبی که بتواند آلودگی‌ها و ویروس را از بین ببرد افزایش داده است.

به عبارت ساده‌تر هر چه دمای آبی که لباس‌ها در آن شست‎وشو می‌شوند بالاتر باشد میکروب‌های بیشتری کشته می‌شوند از این رو ممکن است افراد هنگام شست‎وشوی لباس‌ها برای افزایش دما دچار وسوسه شوند.

در همین حال سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس می‌گوید افراد بهتر است پس از تماس دست آنها با لباس‌های آلوده دست خود را به خوبی بشویند؛ در واقع گفته می‌شود این مهم‌ترین قدم برای جلوگیری از شیوع ویروس «کرونا» به شمار می‌رود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *