شب‎های ناآرام پاریس؛ حمله پلیس به حاشیه نشینان معترض

12:42 - 02 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۴۴۸۶
نیروهای امنیتی پاریس دوشنبه شب برای دومین شب پیاپی اعتراض‌ ها به برخورد خشونت بار پلیس با اقلیت‌ های قومی در دوران قرنطینه را با گاز اشک آور و باتوم جواب داد.
شب‎های ناآرام پاریس؛ حمله پلیس به حاشیه نشینان معترضبه گزارش گروه بین الملل ؛ «پاریس»، پایتخت فرانسه شب گذشته شاهد دومین دور درگیری‌ های شدید میان پلیس و جوانان معترض به برخورد‌های نژادپرستانه پلیس با اقلیت‌ های قومی در دوران قرنطینه ناشی از شیوع «کرونا» بود.

درگیری میان پلیس و جوانان اقلیت قومی در حومه شمالی پاریس که از ساعات اولیه روز دوشنبه و در پی مصدوم شدن یک جوان به دلیل برخورد با خودروی پلیس بدون نشان و مرگ مشکوک یک اقلیت قومی در زمان بازداشت توسط افسر پلیس راستگرای فرانسوی، آغاز شد، شب گذشته نیز ادامه یافت.

به گزارش تایمز، نیروهای امنیتی پاریس برای متفرق کردن معترضان جوان به برخورد‌های نژادپرستانه و تبعیض آمیز پلیس در ۷ شهر حومه شمال پاریس از گاز اشک آور استفاده کردند.
 
 

جوانان معترض خواهان پایان قرنطینه به دلیل تشدید رفتار‌های نژادپرستانه پلیس پاریس در دوران قرنطینه بودند.

به گزارش دیلی میل، پاریس شب گذشته برای دومین شب پیاپی شاهد آتش بازی اعتراض معترضان بود که بازهم با مداخله پلیس به خشونت کشیده شد.

قرنطینه و محدودیت تردد ناشی از شیوع کرونا در فرانسه که از ۱۷ مارس (۲۷ اسفند) آغاز شده دستکم تا ۱۱ ماه مه (۲۲ اردیبهشت) تمدید شد.

تاکنون ۱۵۵ هزار و ۳۸۳ نفر در سراسر فرانسه به کرونا مبتلا شده اند و ۲۰ هزار و ۲۶۵ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده اند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *