بخشش یک محکوم به قصاص از سوی اولیای دم با تلاش اعضای شورای حل اختلاف استان کرمانشاه

14:00 - 04 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۵۱۰۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
جبار تجری از بخشش یک محکوم به قصاص از سوی اولیای عمد با تلاش شورای حل اختلاف کرمانشاه خبر داد.

رییس شورای حل اختلاف استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار حقوقی و قضایی گفت: با تلاش شبانه روزی اعضای شعب تالیف قلوب شورای حل اختلاف استان کرمانشاه جوانی از قصاص و چوبه‌ی دار رهایی یافت.

جبار تجری رییس شورا‌های حل اختلاف استان کرمانشاه گفت: در سال ۱۳۹۳ در یکی از روستا‌های استان کرمانشاه بین دو خانواده درگیری لفظی آغاز و با مداخله بستگان، منجر به نزاع می‌شود و یک جوان به قتل می‌رسد.

وی ادامه داد: در پی تشکیل پرونده و روال رسیدگی قضایی، این پرونده نهایتا منجر به صدور رای قصاص قاتل با تایید دیوان عالی کشور می‌شود و در طول این مدت چند سال بزرگان زیادی از منطقه و استان جهت اخذ رضایت اولیاء دم مقتول مراجعه می‌کنند، اما پدر و مادر مقتول به هیچ وجه راضی به رضایت نمی‌شوند سپس پرونده به دستور دادستانی برای صلح و  سازش و اخذ رضایت در اختیار شورای حل اختلاف قرار می گیرد.
تجری عنوان داشت: در این مدت اعضای شعبه پس از مشاهده آثار ندامت قاتل، با اولیای دم ارتباط برقرار می‌کنند و نشست‌های متعددی را با اولیای دم و بزرگان طوایف برگزار می‌کنند که پس از مذاکرات فراوان  خانواده‌ی مقتول رضایت داده و در فروردین ماه سال جاری با حضور در دفتر خانه رضایت بی قید و شرط خود را اعلام و اولیای دم قاتل را می بخشند.

وی در پایان گفت: تمام تلاش خود وهمکارانم را در ایجاد صلح و سازش میان اصحاب پرونده به کار می‌گیریم، زیرا صلح و سازش از دیدگاه شرع مقدس اسلام ارزش و مرتبه بسیار بالایی دارد. در آیات متعدد قرآن کریم و روایات متعدد، اشارات زیادی به این موضوع شده و آن را یک دستور قرار داده و در جایی می‌فرمایند «عدم صلح و سازش و ادامه فتنه و نزاع جای در پای شیطان گذاشتن است» و بر اساس حدیثی از امام علی (ع)، خوشحالی ابلیس در هنگام جدایی و تفرقه میان دو دوست به اندازه شادمانی او هنگام خروج آدم از بهشت است


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *