لزوم ساماندهی روابط حقوقی اشخاص در حوزه معاملات املاک و خودرو

13:43 - 09 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۶۴۲۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی اعتباربخشی به تنظیم اسناد معاملات در دفاتر اسناد رسمی و پرهیز از معامله با اسناد عادی را از جمله سیاست‌های دستگاه قضایی اعلام کرد.
لزوم ساماندهی روابط حقوقی اشخاص در حوزه معاملات املاک و خودرو - جلسه «ساماندهی روابط حقوقی اشخاص» در حوزه معاملات املاک و خودرو در دادگستری استان آذربایجان شرقی تشکیل شد.
 
در این جلسه سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی اعتباربخشی به تنظیم اسناد معاملات در دفاتر اسناد رسمی و پرهیز از معامله با اسناد عادی را از جمله سیاست‌های دستگاه قضایی اعلام و بر ساماندهی روابط حقوقی اشخاص در حوزه معاملات املاک و خودرو تأکید کرد و جرایم متعددی مثل کلاهبرداری، زمین خواری، انتقال مال غیر، تصرف عدوانی، تخریب، ساخت و ساز‌ها و انشعابات غیرمجاز، خرید و فروش خودرو‌های مسروقه را از جمله جرایم مرتبط با حوزه عادی و غیررسمی بودن معاملات املاک و خودرو برشمرد.
 
احمد موقری نقش مشاورین املاک را تنها مشاوره دانست و افزود: مشاورین املاک باید نقش واقعی خود در معاملات که همان نقش واسطه گری است را ایفا کرده و با تقویت این دیدگاه طرفین را به سمت تنظیم اسناد رسمی دلالت نمایند و این امر از جمله برنامه‌های قوه قضاییه است.
 
وی همچنین بر لزوم ساماندهی نمایشگاه‌های خودرو تبریز و از بین بردن موانع انتقال آن‌ها به شهرک مبل و خودرو تبریز تأکید کرد.
 
در این جلسه مصوبات جلسه قبلی پیگیری شد و رئیس اتحادیه مشاورین املاک تبریز از شروع به کار سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور در آینده نزدیک خبر داد و مقرر شد اقدامات لازم برای انجام کارشناسی در معاملات خودرو به عمل آمده و موانع آن احصاء شد. 
 
همچنین در خصوص خرید و فروش ساختمان‌های فاقد مجوز و پروانه ساختمانی در برخی از بنگاه‌ها و مشاورین معاملاتی املاک بحث و بررسی شد.
 

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *