فیلم| اشیا پروازی ناشناس در آسمان؛ پنتاگون صحت فیلم‎های منتشر شده را تایید کرد

15:21 - 09 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۶۴۷۱
وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای برای نخستین بار درستی فیلم‌های مواجهه خلبانان نیروی دریایی این کشور را با اشیا پروازی تایید کرد.
وزارت دفاع آمریکا برای نخستین بار و به صورت رسمی سه فیلم از پرواز اشیا پرنده و ناشناس را منتشر کرد.

به گزارش «بازفید نیوز»، وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای، اعتبار فیلم‌های منتشر شده در مورد مشاهده پدیده هوایی ناشناس را تایید کرد.
 
 
[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/2568938_939.mp4']
 

این فیلم‌ها که پیشتر با عنوان مشاهدات خلبانان نیروی دریایی در هنگام پرواز‌های نظامی آموزشی در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۵ منتشر شده بود، به تایید رسمی پنتاگون نرسیده بود.

وزارت دفاع آمریکا با انتشار رسمی این فیلم‌ها از اشیا پرنده ناشناس با عنوان UFO یاد و اعلام کرد «اطلاعات موجود در این فیلم‌ها از طبقه بندی نظامی محرمانه خارج شده اند.»

این بیانیه با اشاره به اینکه فیلم‌های مذکور مدت‌ها پیش در حوزه عمومی منتشر شده بودند، تاکید کرد «پس از بررسی‌های دقیق مشخص شد فیلم‌های مذکور هیچگونه قابلیت و سیستم حساسیتی ندارند و انتشار آن‌ها بر هیچگونه تحقیقات بعدی درباره حمله هوایی نظامی تاثیری ندارد.»
 
 
var player = videojs('player_143525_2568395',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/2568395',{},function (data) {}); }));
 

رسانه‌های آمریکایی پیشتر از پروژه ۲۰ میلیون دلاری پنتاگون برای شناسایی و رهگیری اشیا پروازی ناشناس در آسمان و بشقاب پرنده‌ها در بازه زمانی سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۷ خبر داده بودند؛ پنتاگون در سال ۲۰۱۷ و در پی انتشار فیلم‌های مذکور وجود این پروژه را تایید کرد.

از سه فیلم منتشر شده یکی مربوط به نوامبر سال ۲۰۰۴ و دو مورد مربوط به ژانویه ۲۰۱۵ است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا هدف از انتشار این فیلم‌ها را تایید درستی آنها و رفع گمانه زنی‌ها در حوزه عمومی اعلام کرد؛ از فیلم مربوط به سال ۲۰۰۴ در دسامبر ۲۰۱۷ گزارشی در «نیویورک تایمز» منتشر شد که شامل مصاحبه با دو خلبان شاهد ماجرا بود.

این دو خلبان شی پروازی مذکور را دارای طول ۴۰ فوت توصیف کردند که با نزدیک شدن به آنها به سرعت اوج گرفت.
 
 
var player = videojs('player_235243_2568396',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/2568396',{},function (data) {}); }));
 

در ماه مه سال ۲۰۱۹ «نیویورک تایمز»، گزارش دیگری در مورد دو فیلم مربوط به مواجهه خلبانان نیروی دریایی با اشیا عجیب پروازی در ژانویه ۲۰۱۵ منتشر کرد.

بیانیه جدید پنتاگون نشان می‌دهد نتیجه‌ای از بررسی این فیلم‌ها حاصل نشده است و پدیده‌های هوایی مشاهده شده در فیلم‌ها همچنان ناشناس هستند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *