بازدید رییس کل دادگستری استان مرکزی از ۵ واحد تولید ماسک و الکل در اراک

3:00 - 14 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۷۳۳۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری استان مرکزی از ۵ واحد تولید ماسک و الکل در اراک و حاجی آباد بازدید کرد و گفت: مردم به صورت جهادی به میدان آمده و رفع نیاز مردم به ویژه محرومان را در دستور کار قرار دادند.

بازدید رییس کل دادگستری استان مرکزی از ۵ واحد تولید ماسک و الکل در اراک- حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی در حاشیه بازدید از ۵ واحد تولید ماسک و الکل در اراک و حاجی آباد گفت: این روز‌ها ویروس کرونا سلامت مردم را تحت الشعاع قرار داده است و عده‌ای از مردم و گروه‌های جهادی به صورت خودجوش برای رفع کمبود ماسک ودیگر اقلام بهداشتی وارد عمل شدند.

وی ضرورت انجام رزمایش کمک مؤمنانه را مورد تأکید قرار داد و افزود: کمک به هم نوع در هر نوع و شکلی که باشد در قالب مواسات تعریف می‌شود. مردم به صورت جهادی به میدان آمده و رفع نیاز مردم به ویژه محرومان را در دستور کار قرار دادند.

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: با شیوع بیماری کرونا مدعیان قدرت زانو زمین زده و ادعای پوشالی آنان به همه جهان ثابت شد، آنان حتی در تأمین اقلام بهداشتی و اولیه برای مقابله با این بیماری ناتوان هستند و آمار کشته شدگانشان زیاد است.

وی ادامه داد:، اما به همت مردم ایران زمین و یاری خدا ما در تأمین اقلام بهداشتی کمبودی نداریم و توانستیم بار دیگر خودمان را به جهانیان ثابت و برگ زرینی دیگر در کارنامه نظام به یادگار گذاشتند. جوانان در این مدت ۷۰ روز از خواب و خوراک و خانواده خود گذشتند و از منزل شهید گرفته تا مسجد و حسینیه را به محل جهاد تبدیل کردند.

رییس کل دادگستری استان مرکزی با تأکید بر انعکاس اخبار جوانمردی و روحیه خودباوری جوانان، مردان و زنان ایران زمین توسط اصحاب رسانه به ویژه صدا و سیما تصریح کرد: شاهدیم در بسیاری از کشور‌ها اقلام بهداشتی در حال احتکار شدن است و بسیاری از مردم این کشور‌ها در حال از بین رفتن هستند، اما مردم کشور ما با ایثار در میدان حضور فعال دارند.

حجت‌الاسلام موسوی از حضور جهادی بانوان و آقایان جهادگر در صحنه مقابله با کرونا به عنوان رزمایش همدلی، تبلور انسانیت و احساس یاد کرد و افزود: بااستفاده از همین کارگاه‌های تولیدی می‌توان دوران پساکرونا را پشت سر گذاشت، انقلاب ما انقلاب مردمی است و هرجا کار را به مردم سپردیم عملکرد موفق داشته ایم.

وی ادامه داد: پشتوانه امنیت ملی، سیاست و نظام همین مردم همیشه در صحنه هستند، اگر به داشته‌ها و توانمندی‌های داخلی خودمان اتکا کنیم بی‌شک سربلند خواهیم بود، مقام معظم رهبری (دام ظله العالی) چند سالی است بر مقاوم سازی اقتصاد تأکید بسیار دارند و ما باید به این فرمایش ایشان جامه عمل بپوشانیم.

رییس کل دادگستری استان مرکزی افزود: اقتصاد ما قابلیت ایستادگی روی پای خودش را دارد، اما برای تحقق این مهم باید همه به نتیجه ما می‌توانیم برسند، به لطف خدا همه ثابت کردند. دوران پسا کرونا با حضور مردم مشکلات حل می‌شود، اما برای رسیدن به این مرحله باید فرهنگ سازی شود، رسیدن به این مرحله که از این کارگاه‌های خودجوش تهیه اقلام بهداشتی برای برون رفت از دوران پساکرونا استفاده شود، فکر خوب و ایده‌آلی است، اما تبلیغ می‌تواند به مردم گوشزد کند که زندگی در مواسات و صلح و سازش می‌تواند رنگ بهتری به زندگی آنان دهد. نباید چاله‌های کرونا را بواسطه بی تدبیری تبدیل به چاه کرد.

وی بیان کرد: ضرورت انجام طرح مواسات در شرایط اضطرار صورت گرفته است. وقتی کسب و کار‌های متعارف با شیوع بیماری تعطیل شد، چاره‌ای جز این اجرای این طرح نبود، اما برای دوران پساکرونا باید فکری اساسی کرد تا طرح‌های مولد خودجوش به یک جهاد عمومی تولید منجر شود و شعار سالی که بفرموده رهبری معظم می‌باشد به لطف حضرت حق و تلاش عموم مردم ان شاء الله محقق گردد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *