یلی: از کار کردن با کولاکوویچ لذت بردم/ بازیکن سالاری در تیم ملی ندیدم

11:15 - 14 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۷۵۹۲
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
ملی‌پوش جوان والیبال ایران در خصوص اتفاقات والیبالی در سال ۹۸ گفت‌وگویی انجام داد.

- سال ۹۸ سال خوبی برای پوریا یلی، ملی‌پوش جوان و باآتیه والیبال ایران بود. او توانست با تیم والیبال جوانان ایران به عنوان باارزش قهرمانی جهان دست پیدا کند. ضمن اینکه در تیم ملی والیبال هم در بسیاری از رقابت‌ها از جمله لیگ ملت‌ها، قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک شرکت کرد. با این بازیکن ۲۰۹ سانتی‌متری گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

در این مدت که کرونا شیوع پیدا کرده مشغول چه کار‌هایی هستی؟

کرونا باعث شد بعد از ۵، ۶ سال فرصت داشته باشم تا چند روزی را در کنار خانواده‌ام سپرس کنم. البته به خاطر این ویروس نتوانستم به دیدن فامیل‌هایم بروم. ضمن اینکه شرایط برای تمرین من هم مهیا نبود، اما این شرایط را برای خودم ایجاد کردم.

سال ۹۸ سال خوبی برای تو به لحاظ والیبالی بود.

درست است، در سال ۹۸ چند تورنمنت سخت و فشرده را داشتم که خوشبختانه بازی‌های قابل قبولی در تیم ملی انجام دادم و با تیم جوانان هم قهرمانی جهان شدم. قهرمانی در جوانان جهان آرزوی شخصی خودم بود، چون آخرین سالی بود که می‌توانستم در تیم جوانان بازی کنم و دوست داشتم حضورم در تیم جوانان با قهرمانی به پایان برسد.

در تیم ملی هم کولاکوویچ به تو اعتماد کرد و همیشه جزو لیست نهایی تیم ملی بود. چه احساسی نسبت به جدایی این مربی از تیم ملی داری؟

واقعا از کار با کولاکوویچ لذت بردم. به هر حال فدراسیون والیبال چنین تصمیمی گرفت و ما هم به عنوان بازیکن نمی‌توانیم در این تصمیمات دخالت کنیم. برای کولاکوویچ هم آرزوی موفقیت می‌کنم.

فکر می‌کنی اگر مربیان ایرانی برای هدایت تیم ملی انتخاب شوند می‌توانند موفق باشند؟

ما مربیان ایرانی خیلی خوبی داریم که توانایی هدایت تیم ملی را دارند. امیدوارم مربیانی انتخاب شوند که کار با آنها آسان و راحت باشد.

گفته می‌شود در تیم ملی والیبال همچنان بازیکن سالاری وجود دارد. آیا تو چنین چیزی را دیدی؟

من یکی از بازیکنان جوان تیم ملی هستم و شاید برخی بگویند که حرف‌هایم دروغ است، اما باور کنید از هیچ کدام از بازیکنان تیم ملی چنین چیز‌ی ندیدم و اینکه گفته می‌شود در تیم ملی بازیکن‌سالاری است واقعیت ندارد.

برای سال بعد چه تصمیمی داری؟

قرارداد من با پیکان به پایان رسیده است. فعلا تصمیمی در این خصوص نگرفتم البته چند پیشنهاد خارجی دارم. اگر شرایط مهیا باشد دوست دارم لژیونر شوم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *