رییس کل دادگستری استان مرکزی از حوزه قضایی خمین بازدید کرد

15:34 - 17 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۸۵۵۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت‌الاسلام عبدالمهدی موسوی در سفر به شهرستان خمین، در نشستی با مسئولان دادگستری و قضات خمین به بررسی وضعیت این شهرستان پرداخت.

۱۰ جرم نخست در استان مرکزی شناسایی شده است - حجت‌الاسلام عبدالمهدی موسوی در سفر به شهرستان خمین و در نشست با مسئولان دادگستری و قضات خمین افزود: اطاله دادرسی بیماری مزمن حوزه قضایی است و سبب نارضایتی عمومی شده که رفع آن در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار دارد.

وی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی در رسیدگی به پرونده‌ها در دادگستری خمین اظهار داشت: کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی یکی از سیاست‌های مهم تحول دستگاه قضایی کشور است.

رییس کل دادگستری استان مرکزی مبارزه با فساد را یکی دیگر از اولویت‌های قوه قضاییه بیان کرد و ادامه داد: این مهم با قدرت در استان مرکزی پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۰ جرم نخست در استان مرکزی شناسایی و علت وقوع این جرایم شناسایی و علت وقوع این جرایم کارشناسی می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی گفت: تکریم ارباب رجوع را مردم باید آن را حس کنند چراکه دادگاه محل رعایت حقوق تمام افراد و تمام حقوق افراد جامعه است.

وی تاکید کرد: افزایش روحیه جهادی، بهره‌گیری از انگیزه جوانان و تجربه پیشکسوتان، تقویت شورا‌های حل اختلاف و تلاش برای بیشتر شدن آمار صلح و سازش در دستور کار دادگستری خمین قرار گیرد.

رییس کل دادگستری استان مرکزی اضافه کرد: رضایت از عملکرد قوه قضاییه افزایش یافته است و این رضایتمندی باید در تمام مراکز دادگستری بومی‌سازی شود.

حجت‌الاسلام موسوی با تاکید بر سلامت قضات تصریح کرد: حساسیت بسیاری بر سلامت نیرو‌های دادگستری وجود دارد چراکه نظام برای تربیت این نیرو‌ها هزینه کرده است.

رییس کل دادگستری استان مرکزی درسفر به شهرستان خمین قبور شهدای این شهرستان را غبار روبی کرد و در بیت تاریخی امام خمینی (ره) حضور یافت.

دیدار با امام جمعه خمین، بازدید از ساختمان دادگستری، گفتگو با مراجعه کنندگان دستگاه قضایی و بازدید از واحد تولیدی چینی سازی از برنامه‌های دیگر رییس کل دادگستری استان مرکزی در زادگاه بنیانگذار امام خمینی (ره) بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *