بررسی پرونده ۶۰۰ نفر از مددجویان استان قزوین برای بهره‌مندی از عفو، مرخصی و نهاد‌های ارفاقی

11:11 - 17 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۸۵۵۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری استان قزوین در ارتباط با موارد عفو، مرخصی و نهاد‌های ارفاقی مددجویان گفت: این کار با جدیت تمام از سوی همکاران مورد پیگیری است و پرونده حدود ۶۰۰ نفر از کسانی که استحقاق بهره مندی از نهاد‌های ارفاقی را داشتند، مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی پرونده ۶۰۰ نفر از مددجویان استان قزوین برای بهره‌مندی از عفو، مرخصی و نهاد‌های ارفاقی- پنجمین نشست شورای مدیران قضایی استان قزوین با حضور رییس کل دادگستری و مسئولان قضایی استان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین قدرتی در خصوص موارد عفو، مرخصی و نهاد‌های ارفاقی مددجویان گفت: این کار با جدیت تمام از سوی همکاران مورد پیگیری و حدود ۶۰۰ پرونده افرادی که استحقاق بهره مندی از نهاد‌های ارفاقی را داشتند، مورد بررسی قرار گرفت.

مقام ارشد قضایی استان قزوین افزود: طی بررسی‌های انجام شده برای ۲۲ نفر از مددجویان آزادی مشروط، ۶ نفر تعلیق اجرای مجازات، ۲۳ نفر مرخصی منتهی به آزادی، ۶۴ نفر عفو و ۱ نفر پابند الکترونیک پیشنهاد شد.

وی در رابطه با چگونگی تمدید مرخصی و بازگشت مددجویان به زندان اذعان کرد: از ۱۶ اردیبهشت ماه بازگشت مددجویان به زندان بر اساس حداکثر ظرفیت بند‌های قرنطینه زندان مرکزی و اردوگاه آراسنج استان طی چند مرحله انجام می‌شود.

رییس کل دادگستری استان قزوین در ادامه بیان داشت: طی مرحله اول ۳۵۰ نفر با اولویت جرائم پذیرش می‌شوند. این افراد ۱۴ روز در بند‌های قرنطینه می‌مانند و در طی این مدت هیچ زندانی دیگری پذیرش نمی‌شود و عملا در این مدت مرخصی سایر زندانیان تمدید می‌شود. بعد از این ۱۴ روز بر اساس ظرفیت بند‌های قرنطینه پذیرش گروه دوم را خواهیم داشت. به این ترتیب حدود ۱۳۰۰ زندانی که در کل استان در مرخصی هستند، ظرف مدت ۲ ماه دوباره به زندان منتقل می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین قدرتی در پایان متذکر شد: با برنامه ریزی و همت مضاعف به روز رسانی و اتمام پرونده‌های معوقه در همین ابتدای سال امکان پذیر است شعبی که موجودی پرونده‌های معوقشان بالای ۲۰۰ فقره است می‌بایست با یک برنامه ریزی دقیق و استفاده از راهکار‌های مناسب مانند تعیین وقت برای بعدازظهر، این آمار منفی را کاهش دهند و با یک تلاش جهادی در جهت جلب رضایت مردم حرکت کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *