کارخانه: هنوز حکمی برای حضور در هیئت رئیسه نگرفته‌ام/ برای آمدن ولاسکو باید فرش قرمز پهن کنیم

0:01 - 21 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۹۲۹۲
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
پیشکسوت والیبال گفت: اگر ولاسکو پیشنهاد حضور در ایران را بپذیرد باید برای او فرش قرمز پهن کنیم.

مصطفی کارخانه در گفت‌وگو با میزان، در مورد جلسه هم‌اندیشی فدراسیون والیبال با مربیان و کارشناسان اظهار داشت: به نظرم جلسه خوبی برگزار شد و حداقل اینکه پس از مدت‌ها شرایطی ایجاد شد که تمام مربیان و کارشناسان این رشته توانستند نظرات خودشان را به گوش مسئولان فدراسیون برسانند.  اگر در طول سال چندین جلسه داشته باشیم خیلی می‌تواند کمک کند تا بهتر و بیشتر از تجربیات همدیگر استفاده کنیم.

*با چیدن پازل می‌توان به خروجی خوبی برای تیم ملی رسید

وی افزود: امیدوارم این نشست خروجی مثبتی برای انتخاب سرمربی تیم ملی داشته باشد. به نظرم اگر مسئولان فدراسیون از مربیان حاضر در این جلسه درخواست کنند تا با ارسال نامه مکتوب نقطه نظرات خودشان را ارسال کنند، کمک خواهد کرد تا فدراسیون بتواند با چیدن این پازل‌ها کنار هم به جواب‌های خوبی دست پیدا کند.

*نباید براساس پارتی بازی برای تیم ملی سرمربی انتخاب کرد

پیشکسوت والیبال ادامه داد: یک سرمربی برای حضور روی نیمکت تیم ملی باید دارای فاکتور‌های متعددی باشد و هر کسی که نمره ۱۰۰ گرفت می‌توان او را یک مربی موفق و حرفه‌ای محسوب کرد. نمره ۷۵ یک مربی خوب، نمره ۵۰ یک فرد معمولی، اما آینده‌گرا خواهد بود. بنابراین باید از روی شایستگی و لیاقت مربی برای تیم ملی را انتخاب کرد نه اینکه بخواهیم براساس پارتی بازی برای کولاکوویچ جانشین تعیین کنیم.
 
کارخانه عنوان کرد: به نظرم مهمترین فاکتور مربیگری این است که یک فرد باید دارای شخصیت، جذابیت و کاریزماتیک بالا باشد. دومین فاکتور روی اصل تجربه است، یعنی کسی که روزهای سخت را پشت سر گذاشته و در کار خود ماهر باشد. هنگامی که تیمش برنده می‌شود بداند چه مواردی به او در این امر مهم کمک کرده و اگر هم شکست خورده برود آنالیز کند چه مسائلی در این اتفاق تاثیرگذار بوده است. فاکتور سوم این است رزومه قابل قبول در عرصه ملی و باشگاهی داشته باشد و یک شبه به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب نشود.
 
 
*برای آمدن ولاسکو باید فرش پهن کنیم

کارخانه در مورد صحبت‌های مطرح شده مبنی بر حضور خولیو ولاسکو به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال اظهار داشت: بعید می‌‍دانم ولاسکو سرمربیگری تیم ملی را قبول کند، البته والیبال ما خاطرات خوبی با ولاسکو دارد. اگر او پیشنهاد فدراسیون  را قبول کند باید برای او فرش پهن کرد. شاید سن و سال او بالا باشد اما بدون شک می‌تواند در خیلی از مسائل مدیریتی و ... به ما کمک کند. 

*مربیان ایرانی از مربیان بی کیفیت خارجی بهتر هستند

وی با اشاره به اینکه بازیکنان به دنبال مربی هستند که با آنها همفکر باشد، توضیح داد: طی چهل سال فعالیت مستمر در والیبال به این نتیجه رسیده‌ام که بازیکنان، مربی می‌خواهند که مشتاق و علاقه‌مند به مربیگری و توانایی متقاعد کردن بازیکنان را داشته باشد. به اعصاب خود مسلط و صاحب تجربه و فنون باشد و این آیتم‌هایی است که بازیکنان از مربی توقع دارند. خواسته بازیکنان را کنار هم قرار بدهیم و می‌توان یک معجون خوب برای آن ایجاد کرد. از آنجایی که والیبال ما دارای لیاقت و جایگاه خوبی در جهان است باید مربی تراز اول در تیم ملی استفاده شود و همدیگر را تخریب نکنیم. به نظرم مربیان ایرانی از مربیان درجه دوم خارجی بهتر هستند و در این شرایط هم پولمان هدر نمی‌رود. هشتمی در المپیک بهتر از رده ششم تا هفتمی در المپیک با مربی خارجی است.

کارخانه در خصوص حضورش در هیئت رئیسه فدراسیون والیبال خاطرنشان کرد: هنوز حکمی نگرفته‌ام. اگر باشم با تمام وجود به والیبال کشورم کمک می‌کنم و اگر هم نبودم مانند گذشته باز هم به عنوان یک هوادار از موفقیت‌های والیبال کشورم خوشحال خواهم شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *