شهنازی: برای سرمربیگری تیم والیبال نوجوانان صحبتی با من نشده است/ برخی مربیان به دنبال حضور در تیم سایپا هستند

10:59 - 22 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۹۷۹۱
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
پیشکسوت والیبال گفت: متاسفانه یا خوشبختانه مدیران در کشور ما سلیقه‌ای عمل و با توجه به دیدگاه‌های خودشان برنامه‌ریزی می‌کنند.

ناصر شهنازی در گفت‌وگو با میزان، در مورد بحث انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال اظهار داشت: مهم‌ترین موضوع برای انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال این است که می‌خواهیم چه هدفی را در المپیک دنبال کنیم. پس از پنجمی تیم ملی در ریو اکنون انتظار جامعه بسیار بالاتر رفته و توقع دارند تا بتوانیم در توکیو به جمع چهار تیم برتر برویم. این هدفی است که توسط مسئولان برای تیم ملی ترسیم شده اما رسیدن به آن بسیار سخت و به این راحتی‌ها نیست.

*آرزوهای ما باید منطبق بر واقعیت باشد

وی ادامه داد: برخی اوقات آرزوهایی داریم که باید منطبق بر واقعیت باشد. اگر مبنای حضور در نیمه‌نهایی المپیک توکیو برای تیم ملی ترسیم شده نیاز به مربی است که تجربه حضور در میادین بین‌المللی را همراه با تیم‌های بزرگ دنیا داشته باشد. خوشبختانه در رشته‌ای سرمایه‌گذاری می‌کنیم که مردم از آن اقبال عمومی و نتایج را با دقت زیاد پیگیری می‌کنند.

پیشکسوت والیبال افزود: مربیگری هنر و علم است به نحوی که مربیان بزرگ باید از لحاظ طراحی تمرین، برنامه‌ریزی، بُعد روانشناسی و ... این توانایی را داشته باشند تا بتوانند در مواقع سخت خوب عمل کنند. اکنون خیلی از کشورها و باشگاه‌ها هستند که از مربیان غیر بومی استفاده می‌کنند. اگر بر فرض مثال مربی از داخل ایران دارای چنین توانمندی است باید بدون هیچ مشکلی او را سرمربی تیم ملی کنیم.

*نیاز به مربی داریم که بازیکنان را تشنه موفقیت کند

شهنازی عنوان کرد: خداراشکر ما مجوز حضور در المپیک را گرفته‌ایم و اکثر مربیان بزرگ دنیا این آرزو را دارند تا بتوانند ضمن قوی‌تر کردن، رزومه خود در بزرگترین رویداد ورزشی دنیا یعنی المپیک هم حضور داشته باشند. بدون شک حضور در المپیک برای هر مربی افتخار بزرگ است. از آنجایی که برخی از بازیکنان ما در تیم‌های سطح بالای اروپایی بازی می‌کنند، نیاز به مربی است که انگیزه موفقیت را در بین بازیکنان پدید آورد.

*برای حضور در تیم نوجوانان با من صحبتی نشده است

وی در خصوص صحبت‌های مطرح شده مبنی بر حضورش در تیم والیبال نوجوانان به عنوان سرمربی اظهار داشت: در این چند وقت اخیر صحبت‌های زیادی در رابطه با مربیان داخلی انجام شده اما فعلاً چیزی محرزی نشده و شایعاتی است که از طرف برخی افراد ایجاد شده است. تا به حال برای حضور در تیم والیبال نوجوانان یا حتی حضور در کادرفنی تیم ملی صحبتی با من نشده است. به عنوان مربی هزینه‌های زیادی برای ما صورت گرفته تا بتوانیم دانش خودمان را افزایش دهیم. در سه سالی که دستیار ولاسکو بودم بهترین دوران ورزشی من از لحاظ مربیگری بود. حضور در رده‌های سنی مختلف والیبال برای هر مربی افتخار بزرگی است تا بتواند دانش خود را در اختیار سایر بازیکنان قرار دهد.

*مدیران در کشور ما سلیقه‌ای عمل می‌کنند

سرمربی اسبق تیم والیبال سایپا در مورد اینکه گفته می‌شود پیمان اکبری در فصل آینده سرمربی این تیم خواهد بود. توضیح داد: متاسفانه یا خوشبختانه مدیران در کشور ما سلیقه‌ای عمل و با توجه به دیدگاه‌های خودشان برنامه‌ریزی می‌کنند. فصل گذشته توانستیم نتایج خوبی برای سایپا کسب کنیم. ، اما پس از آمدن کاشانی به عنوان مدیرعامل او به این نتیجه رسیده که تغییر و تحولاتی در باشگاه صورت گیرد، اینکه چه اتفاقاتی بیفتد من دیگر از آن بی اطلاعم، هر چند که تاکنون برای تمدیدقرارداد صحبتی با من انجام نشده است. برخی مربیان از جمله پیمان اکبری خواهان حضور در سایپا هستند و این حق مسلم هر مدیرعاملی است تا با گزینه‌ای که دوست‌دارد فعالیت کند. اگر برای فصل جاری هم خودم در تیم سایپا بودم همراه با سایر کادرفنی تلاش می‌کنیم بهتر از فصل گذشته نتیجه بگیریم در غیر اینصورت برای سایر دوستان آرزوی موفقیت می‌کنم.

شهنازی در پاسخ به این سوال که آیا پیمان اکبری گزینه خوبی برای سرمربیگری تیم ملی والیبال است یا خیر، یادآورشد: من درست نیست در رابطه با این مسئله اظهار نظر کنم، چون اگر صحبتی از طرف من صورت گیرد ممکن است باعث سو‌ءتفاهم شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *