«داعش» با توافق صلح دولت افغانستان و طالبان مخالف است

10:05 - 27 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۲۱۰۷۵
نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان اظهار داشت که داعش مخالف توافق صلح دولت افغانستان و طالبان است و برای ایجاد جنگ فرقه‌ای تلاش می‌کند.

-  «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان گفت که حمله به بیمارستان زنان در غرب کابل و مراسم خاکسپاری در ننگرهار را شاخه خورسان گروه تروریستی داعش اجرا کرده است.

وی در توئیترش تاکید کرد که داعش مخالف توافق‌ صلح دولت افغانستان و طالبان است و برای ایجاد جنگ فرقه‌ای در این کشور تلاش می‌کند.

خلیلزاد اظهارداشت که افغان‌ها به جای افتادن در دام داعش و تاخیر در صلح باید با یکدیگر متحد شوند و این تهدید را شکست دهند، بنابراین بهانه‌جویی بیش‌تر جایی ندارد و فرصت تاریخی صلح باید دنبال شود.

نماینده ویژه آمریکا گفت که داعش تمایل شدیدی به حمله علیه غیرنظامیان دارد و تهدید جدی برای افغانستان و جهان است.

به گزارش هشت صبح، مهاجمان مسلح سه شنبه هفته گذشته به بیمارستان 100 تختخوابی «دشت برچی» در منطقه شیعه نشین کابل حمله کردند که دستکم 24 کشته و 16 زخمی برجا گذاشت.

بسیاری از قربانیان این حمله زنان و کودکان هستند.

همچنین ساعتی پس از این حمله، یک عامل انتحاری در مراسم خاکسپاری در ولایت ننگرهار خود را منفجر کرد که 32 کشته و بیش از 60 زخمی برجا گذاشت و مسئولیت آن را گروه تروریستی داعش به عهده گرفت.

گروه طالبان نیز در بیانیه‌ای ضمن محکومیت این حملات، هرگونه دخالت در آنها را رد کرد.

با این حال، دولت افغانستان اظهارداشت که طالبان زمینه خشونت در افغانستان را فراهم کرده است و اشرف غنی در واکنش به ناامنی‌های اخیر در این کشور، تاکید کرد که نیروهای امنیتی افغان از حالت تدافعی به تهاجمی تغییر وضعیت دهند.

تسنیم


برچسب ها: طالبان داعش

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *