آمریکا در همراه کردن ۵ عضو برجام برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ناکام می‌ماند

8:00 - 28 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۲۱۲۹۶
دسته بندی: سیاست
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با اشاره به تلاش‌های آمریکا برای تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران گفت: روسیه در قبال این اقدام نابخردانه آمریکا موضع منفی گرفته است و بعید است ترامپ و وزیر خارجه‌اش در این نقشه جدید خود راه به جایی ببرند.
مخالفت آمریکا با لغو تحریم های تسلیحاتی ایران ابراهیم آقامحمدی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به تلاش مذبوحانه مقامات آمریکایی برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران از مهرماه امسال بیان داشت: رفتار غیرقانونی و خودخواهانه ترامپ برای خروج از برجام گرچه این توافق را با کاستی‌های فراوانی مواجه کرد و ایران نتوانست از منافع آن استفاده کند اما از این دید که اگر آمریکا در برجام می‌ماند امروز می‌توانست نسبت به لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران اقدام سوئی کند، جای خوشحالی دارد.

وی ادامه داد: براساس یکی از بند‌های برجام، ایران تا پنج سال از خرید سلاح‌های متعارف منع شده بود و این روند تا مهر ۹۹ و یا اکتبر ۲۰۲۰  قابل اجرا بود. حال که به زمان اجرای این مورد نزدیک می‌شویم شاهد دست و پازدن بیهوده ترامپ برای خودنمایی در عرصه سیاست داخلی و بین‌المللی هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم گفت: آمریکا چنانچه روزی بخواهد چنین اقدامی کرده و مانع لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران شود، باید ۵ عضو دیگر برجام را نیز با خود همراه کند که این امر شدنی نیست.

آقامحمدی تصریح کرد: روسیه در قبال این اقدام نابخردانه آمریکا موضع منفی گرفته است و بعید است ترامپ و وزیر خارجه‌اش در این نقشه جدید خود راه به جایی ببرند. این نقشه نیز در راستای مزاحمت‌های همیشگی آمریکاست.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *