سیر صعودی قیمت نفت در تابستان متوقف می‌شود؟

15:48 - 29 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۲۱۸۹۳
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
کارشناس انرژی آغاز فصل تابستان را در کاهش تقاضا و از سوی دیگر کاهش قیمت نفت موثر می‌داند.
فصل تابستان ترمز افزایش قیمت نفت را می‌کشد؟حسن مرادی در گفت‌وگو با میزان با اشاره به تحولات بازار نفتی اظهار کرد: کاهش چشمگیر قیمت نفت ناشی از شیوع کرونا و پایین آمدن فعالیت‌های تجاری است و با بازگشایی مراکز تجاری در شمال شرق اسیا امکان افزایش قیمت نفت در روز‌های آتی است.

این کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد: مشاهدات قیمت نفت در بازار و از سوی دیگر کاهش محدودیت‌های تردد به دلیل شیوع کرونا، پیامی‌های مناسبی به بازار نفت داشته و شاهد افزایش قیمت در این بخش هستیم.
وی افزود: روند کاهش قیمت نفت اوپک در روز‌های گذشته، مقطعی خواهد بود و اما ادامه روند صعودی به صورت تدریجی خواهد بود.

مرادی بیان کرد: تصمیم سازمان اوپک مبنی بر کاهش تولید که با همراهی سایر کشور‌های غیر عضو اجرایی شد مهمترین تاثیر را برای جلوگیری از افت قیمت داشته است.

این کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد: شروع فصل گرما می‌تواند روند افزایش قیمت نفت را با وقفه مواجه کند و بر میزان تقاضا برای خرید نفت تاثیر منفی داشته باشد.

وی ادامه داد: پیش بینی قیمت نفت ۴۰ دلاری دور از ذهن نیست، اما به دلیل ابهام در بازار‌های نفتی به سرعت اتفاق نخواهد افتاد.
 
گفتنی است؛ مطابق سال‌های گذشته و با عبور از فصل سرما میزان تقاضا برای نفت در بازار‌های انرژی با کاهش مواجه خواهد شد، این کاهش تقاضا برای خرید نفت، در حالی صورت می‌گیرد که بحران ناشی از شیوع کرونا در حال فروکش کردن است.

روند صعودی قیمت نفت از هفته‌های گذشته آغاز شده به نظر می‌رسد فصل گرما و ذخائر نفتی بزرگترین مانع برای ادامه سیر صعودی قیمت نفت خواهد بود.

احیای قیمت نفت و جلوگیری از سقوط قیمت آن، ناشی از تصمیمات اخیر سازمان اوپک و کشور‌های غیر عضو مبنی بر کاهش ۱۰ میلیون بشکه‌ای تولید نفت شکل گرفت، رقمی که به گفته کارشناسان نیازمند به افزایش تا ۱۵ میلیون بشکه در روز  است.

با این وجود توافق اخیر از سقوط بیشتر قیمت نفت جلوگیری کرد  اما هنوز با رقم‌های پیش از کرونا فاصله چشمگیری دارد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *