بازیگری که برای حضور در جبهه از تحصیل در فرانسه دست کشید

10:28 - 05 خرداد 1399
کد خبر: ۶۲۳۵۶۷
بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در یک برنامه تلویزیونی از سال‌های جنگ و حضورش در جبهه گفت، حضوری که با دست کشیدن از تحصیل و بازگشت از فرانسه عملی شد.

بازیگری که برای حضور در جبهه از تحصیل در فرانسه دست کشید - فارس نوشت: داریوش ارجمند بازیگر پیشکوست سینما، تلویزیون و تئاتر در برنامه تلویزیونی رادیو فتح با اجرای محمد حسین سرو ضمن تبریک روز آزادی خرمشهر گفت: آزادسازی خرمشهر از افتخارات بزرگ کشور ما محسوب می‌شود. من در زمان جنگ در فرانسه تحصیل می‌کردم اما در همان سالهای نخست جنگ به ایران بازگشتم و به جبهه رفتم.

او افزود: از من پرسیدند چرا می‌خوای به جبهه بروی و من در جواب گفتم وقتی امیریل بزرگ شود و از من بپرسد آن زمان چه می‌کردی باید بتوانم بگویم من هم مانند مردان جامعه به جبهه رفتم تا قدمی برداشته باشم. به جبهه رفتن ما در راستای شغل و هنرمان بود. مرتبه اول که به جبهه رفتم گروهی هنری با خود همراه بردم تا برای رزمندگان تئاتر اجرا کنیم.

بازیگر نقش مالک اشتر در سریال «امام علی»(ع) اظهار داشت: خاطرات بسیار زیبایی از آن دوران در ذهن دارم. ما تمام غرب را گشتیم و هرگوشه از آن خاک برای‌مان سرتاسر خاطره است.  وقتی فاصله‌تان با مرگ کم می‌شود روحیات، عواطف و احساسات‌تان نیز شکلی دیگر به خود می‌گیرد و عوض می‌شود. یادم هست در یکی از سفرهایی که در منطقه غرب داشتیم در نزدیکی مرز مهران عراقی‌ها به سمتمان خمباره شلیک می‌کردند. توجهم به سایه مینی‌بوس بود و میدیدم که خمپاره‌ها به سایه مینی‌بوس اصابت می‌کند. در چنین شرایطی انسان خود را به مرگ نزدیک حس می‌کند و روحیاتش متفاوت می‌شود. همه بچه‌هایی که به جبهه رفتند دیگر دوست نداشتند از آنجا برگردند چراکه زندگی دیگری در آنجا در جریان بود.

ارجمند گفت: اجازه بدهید یادی از کنیم از حاج قاسم سلیمانی عزیز. در ویدئویی دیدم که ایشان درباره جنگ گفتند «جنگ، گنج بود». امام خمینی(ره) هم درباره جنگ گفته بودند «جنگ نعمت است». روشنفکران بدلی به این جمله می‌خندیدند اما در مصیبت کرونا فهمیدیم جنگ چه نعمتی بوده و چه انسان‌هایی را ساخته است. وقتی می‌بینیم کادر درمان با چه اشتیاق و شجاعتی در خدمت هموطن خود هستند و حتی از نثار جان دریغ ندارند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *