مدل فروش محصولات نفتی به ونزوئلا نیازمند تقویت است

12:56 - 06 خرداد 1399
کد خبر: ۶۲۳۸۴۹
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
این کارشناس مسائل بین المللی گفت: مدل فروش نفت و بنزین به کشور ونزوئلا می‌تواند الگوی مناسبی برای افزایش صادرات محصولات نفتی و پتروشیمی باشد کما اینکه در بسیاری از کشورهمسایه فرآروده‌های نفتی ایران بازار مناسبی دارد.
مدل فروش محصولات نفتی به ونزوئلا نیازمند تقویت استفریدون مجلسی در گفت‌وگو با میزان با اشاره به دایره اقدامات آمریکا برای اعمال محدودیت‌های اقتصادی بر ضد ایران اظهار کرد: آمریکا توانایی وضع قوانین بین المللی را ندارد و تنها می‌تواند با حالت قهرآمیزی از ایران نفت نخرد و با پیش دستی ایران برای منع مبادلات تجاری آمریکا نیز در اقدامی متقابل فعالت‌های اقتصادی با ایران را قطع کند.

این کارشناس مسائل بین المللی تصریح کرد: قدرت آمریکا و ترس سایر کشور‌ها از تحریم‌های بانکی و اقتصادی، باعث همراهی برخی از کشور‌ها از اقدامات زورگویانه ایالت متحده شده است، اما این رویه قانونی نیست.
وی افزود: مبادلات اقتصادی و تجاری ایران و ونزوئلا در قالب حق آزادی تجارت برای دو کشور محفوظ است و آمریکا نمی‌تواند بر خلاف قوانین بین المللی محدودیتی برای این گونه فعالیت‌ها ایجاد کند.

مجلسی بیان کرد: توقیف نفت کش‌های ایرانی به دلیل ماهیت غیر قانونی آن می‌تواند عواقب سنگینی برای آمریکا داشته باشد و کما اینکه رفتار‌های ایران طی ماه‌های گذشته نشان از پاسخ قاطع ایران به ایالت متحده داشته و به نظر می‌رسد آمریکا چندان مایع به زورآزمایی با ایران نباشد.

این کارشناس مسائل بین المللی عنوان کرد: نفت ایران با وجود محدودیت‌های بین المللی هنوز هم مشتری خود را دارد و فروش آن نیاز به فداکاری مانند ارائه تخفیف به خریداران است و این روند به مانند تحریم‌های دور قبل به قوت خود ادامه دارد.

وی افزود: مدل فروش نفت و بنزین به کشور ونزوئلا می‌تواند الگوی مناسبی برای افزایش صادرات محصولات نفتی و پتروشیمی باشد کما اینکه در بسیاری از کشورهمسایه فرآروده‌های نفتی ایران بازار مناسبی دارد.

مجلسی تصریح کرد: به گفته منابع غیررسمی کشور ونزوئلا در قبال خرید بنزین و فرآوده‌های نفتی از ایران، طلا پرداخت می‌کند که این معامله می‌تواند برای این ایران منافع اقتصادی مناسبی داشته باشد و باید ادامه پیدا کند.
 
گفتنی است؛ اعزام  ۵ فروند نفت کش ایرانی حامل فراورده‌های نفتی به کشور ونزوئلا مدل جدید برای فروش محصولات نفتی ایران است و عبور این نفتکش از کانال سوئز و تنگه جبل الطارق می‌تواند الگوی مناسبی برای شکستن تحریم‌ها و دفاع از حق تجارت آزاد ایران باشد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *