رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آخرین تحولات در سینمای ایران/زمان ترخیص پدرسالار هنوز مشخص نیست

17:38 - 06 خرداد 1399
کد خبر: ۶۲۳۹۶۲
ششمین روز از خرداد ماه ۹۹ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به رویدادی بزرگ در سینمای ایران اشاره کرد.

- ششمین روز از خرداد ماه ۹۹ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به رویدادی بزرگ در سینمای ایران اشاره کرد.

آخرین تحولات در سینمای ایران/

کرونا باعث شد ماشینم را برای خرج زندگی بفروشم

بازیگر سریال شهرزاد گفت: بسیاری از بازیگران از ادامه کارشان ناامید شده اند و بسیاری هم برای گذران زندگی وسایل خانه خود را فروخته‌اند، شخص من هم مجبور شدم برای گذر از این دوران کرونا ماشینم را بفروشم.

پرویز فلاحی‌پور در گفت‌وگو با ، پیرامون فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر که هنوز به هیچ پروژه‌ای ملحق نشده‌ام، بعد از جریان کرونا معدود پیشنهادات خوبی هم که وجود داشت به دلیل تعطیلی تمامی پروژه‌ها متوقف شد.

وی در همین راستا ادامه داد: البته صحبت‌های اولیه برای حضور در یک پروژه خوب سریالی را داشتم که بعد از شیوع کرونا پیش تولیدش متوقف شد و هنوز از سوی تیم سازنده اثر هیچ تماسی با من گرفته نشده است. 

بازیگر سریال «شهرزاد» با اشاره به تعطیلی سه ماهه سینماها و تماشاخانه‌های تئاتر اذعان کرد: مردم طی سه ماه گذشته از سینما و تئاتر فاصله گرفته‌اند، بیشتر در خانه بوده و به همین دلیل اکثریت زمان خود را به مطالعه، تماشای فیلم و یا سریال گذرانده اند، مخاطب طی این مدت در انتخاب دستش باز بوده و مطمئن باشید آثار مختلفی را از سینمای جهان دنبال کرده پس می توانیم بگویم که این مخاطب کمی سختگیرتر شده است. 

وی در همین رابطه تاکید کرد: از نظر من نگاه ما به مضمون و کیفیت آثار تصویری و سینمایی باید عوض شود، از این به بعد سینما نیازمند تغییر خواهد بود اما اینکه چگونه این تغییر را ایجاد کنیم خودش راهی کاملا مهم و نیازمند کارشناسی درست و دقیق است.

بازیگر سریال «کهنه سرباز» با تاکید بر لزوم افزایش کیفیت آثار سینمایی اذعان کرد: به نظر من در وهله اول باید کیفیت آثارمان را بالا ببریم، صادقانه اگر بخواهیم بگوییم کیفیت آثار سینمایی و تلویزیونی مثل سابق نیست و ما در این بخش دچار مشکل هستیم، حال باید کارشناسان دلیل کیفیت پایین تولیدات را بررسی کنند و ببیند چگونه می‌توان در جهت جذب مخاطب این کیفیت را ارتقا داد. 

آخرین تحولات در سینمای ایران/

وی تولید با کیفیت اثر را نیازمند صبر و حوصله دانست و اضافه کرد: از نظر من در ارائه تولیدات نیازمند صبوری بیشتری هستیم، تولید آثار سینمایی در زمانی اندک بدون شک کیفیت را پایین می آورد، قول می دهم که اگر کیفیت آثار بالا برود مردم هم از آنها استقبال می کنند و ما بار دیگر شاهد صف طولانی مخاطبان سینما خواهیم بود. 

بازیگر سریال «ترور خاموش» ادامه داد: ما باید ببینیم که به عنوان مثال اگر بازپخش یک سریال بارها و بارها دیده می‌شود دلیلش چیست، مردم از روی بی حوصلگی آنها را نمی بینند زیرا با حضور اینترنت می‌توانند انتخاب‌های متنوعی داشته باشند اما باز هم بازپخش برخی آثار برایشان جذاب است، باید ببینیم آن آثار در خود چه چیز داشته اند که مخاطب با گذشت زمان باز هم با آنها ارتباط برقرار می کنند. این بررسی می‌تواند در تولید آثار تازه به ما کمک شایانی کند. 

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

تغییراتی بزرگ در سینمای ایران پس از گذار از دوران اوج کرونا

سینمای کشور طی نزدیک به چهار ماه گذشته دچار تغییری بزرگ و البته اجباری بوده است، اتفاقی که بسیاری آن را ضربه‌ای جبران ناپذیر بر بدنه این هنر می‌دانند و برخی دیگر آن فرصتی را برای ایجاد تغییر در ذائقه مخاطب و کیفیت آثار تلقی می‌کنند.  

- سینمای کشور طی نزدیک به چهار ماه گذشته دچار تغییری بزرگ و البته اجباری بوده است، اتفاقی که بسیاری آن را ضربه‌ای جبران ناپذیر بر بدنه این هنر می‌دانند و برخی دیگر آن را فرصتی برای ایجاد تغییر در ذائقه مخاطب و کیفیت آثار تلقی می‌کنند. 

اوایل اسفند ماه سال گذشته و با پایان یافتن سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر تمامی حواشی و گمانه زنی‌های مربوط به سینما به فهرست اصلی آثار اکران نوروزی برمی‌گشت، فهرستی که برای تمامی فیلمسازان حکم بهترین زمان برای اکران در طول یکسال را دارد اما به یکباره همه چیز تغییر کرد.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

استقبال مردمی از طرح اکران آنلاین آثار سینمایی/فروش موفقیت آمیز «طلا» و «خروج»//////////////////یکشنبه

درست زمانی که فیلم سینمایی «خوب بد جلف» هفته اول اکران خود را پشت سر می‌گذاشت و گزینه‌های دیگر اکران نوروزی  تبلیغات خود برای حضور در چرخه اکران در سال جدید را آماده می کردند بیماری کرونا وارد کشور شد، بیماری که در ابتدا هیچکس فکرش را نمی کرد موجب تغییر روند سینمای کشور شود. 

تمامی تماشاخانه‌ها و سالن‌های سینما به یکباره تعطیل شدند، در اولین روزهای اسفند ماه همه امیدوار بودند که سینماها برای عید نوروز بازگشایی می شود اما گذشت زمان مشخص شد که این ویروس به زودی سایه خود را از سر سینمای ایران برنخواهد داشت. 

سکه به صورت کامل برگشت، فیلمسازانی که سرخوش از اکران نوروزی آثارشان بودند به یکباره همه چیز را از دست رفته دیدند، بسیاری از آثار که در بخش های زیرگروه اکران می شدند هم ضرر بزرگ مالی را تجربه کردند اما باز هم این پایان کار سینما در عصر کرونا نبود. 

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

تلاش برای بکارگیری هوش مصنوعی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی

معاون سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: با عضویت در این مرکز پژوهشی می‌توان در اتوماسیون اداری و به شکل دیجیتال به انبوه گسترده‌ای از اطلاعات دسته بندی شده دست یافت، در حقیقت این فناوری جدید به ما کمک خواهد کرد که حجم بالایی از اسناد را به راحتی طبقه‌بندی و در اختیار افراد قرار دهیم. 

علی زرافشان در گفت‌وگو با پیرامون رویکرد جدید نسبت به اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران طی سال‌های گذشته اقدامات و تلاش‌های فراوانی را جهت ارائه خدمات مناسب به پژوهشگران نموده است، در این راستا و به منظور تأمین امکانات زیر ساختی جهت فراهم کردن زمینه‌های مناسب برای آرشیو، اقدام به ساخت ساختمانی مناسب در سال ۱۳۸۱ نمود در عین حال تلاش کرد تا با بکارگیری نیروی انسانی توانمند به توسعه این سازمان بپردازد، بدین ترتیب امروز شاهد توسعه سازمان اسناد و کتابخانه ملی هستیم.

وی بکارگیری نرم افزاری برای ارائه خدمات بیشتر به مردم و پژوهشگران را دغدغه‌ سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران دانست و ابراز کرد: افزوده شدن بخش نرم افزار در طول سال‌های گذشته از جمله اقدامات انجام شده در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران بوده است، به طوری که هم راستا با سیاست‌های کلی دولت، از جمله برنامه «در خانه بمانیم» برای جلوگیری از گسترش بیماری کرونا اقدامات مناسبی را عرضه و ارائه کرده‌ایم، بدین ترتیب امکانات برای عموم مردم آزاد شده به طوری که اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در ۱۱۴ میلیون برگ سند به راحتی در اختیار محققان و پژوهشگران قرار گرفته است.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

تلاش برای بکارگیری هوش مصنوعی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی/دسترسی آسان به اطلاعات
زرافشان پیرامون رویکرد ارزشمند سال‌های اخیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران بیان کرد: تاسیس رشته آرشیو در دانشگاه تهران و در الزهرا(س) همچنین تبادل اطلاعات و تجربیات با سایر نقاط جهان از جمله رویکرد‌های ارزشمند در سازمان اسناد و کتابخانه ملی بوده که این سازمان در طی سال‌های اخیر در دستور کار خود قرار داده است.

وی به دیجیتال سازی و شبکه ملی سازمان اسناد اشاره و ابراز کرد: دیجیتال سازی توانسته ۱۳ درصد سازمان اسناد را در بر بگیرد، در بحث شبکه ملی اسناد نیز با توجه به اینکه در کشور دارای چندین مرکز اسناد هستیم، در راستای یکپارچگی و عدم موازی کاری توانسته‌ایم حرکت‌های ارزشمندی را در پیش بگیریم.

زرافشان به مزایای شبکه ملی اسناد اشاره و ابراز کرد: شبکه ملی اسناد علاوه بر یکپارچگی اطلاعات می‌تواند یک پنجره اسنادی ایجاد نماید تا دستگاه‌های دیگر نسخه‌های خود را در آن بارگذاری کرده و به نوعی یکپارچه سازی سراسری در کشور شکل گیرد، بدین ترتیب شاهد حضور یک مرکز آرشیوی کشوری و سراسری خواهیم بود. تلاش داریم تا اسناد از همان ابتدا در اتوماسیون اداری به شیوه دیجیتال بارگذاری شود و در عین حال این اسناد معتبر مطابق با استاندارد‌های جهانی باشند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

آخرین وضعیت جسمانی «محمدعلی کشاورز»

براساس اعلام یکی از نزدیکان «محمدعلی کشاورز» بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، حال عمومی این بازیگر قدیمی پس از بستری شدن در بیمارستان رو به بهبود بوده و نسبت به روز گذشته روند بهبود صعود چشمگیری داشته است. 

براساس اعلام یکی از نزدیکان «محمدعلی کشاورز» بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، حال عمومی این بازیگر پیشکسوت پس از بستری شدن در بیمارستان رو به بهبود بوده و نسبت به روز گذشته روند بهبود صعود چشمگیری داشته است. 

آخرین تحولات در سینمای ایران/

وی درباره زمان ترخیص بازیگر سریال «پدر سالار» ادامه داد: پیش از این قرار بود که کشاورز شنبه هفته جاری از بیمارستان مرخص شود اما به دلیل شرایط جسمانی و همین طور تشخیص پزشکان تشخیص بر آن شد تا وی به مدت یک هفته دیگر بستری شده و بعد از آن در صورت تایید پزشکان مرخص شود. 

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

وی درباره حال عمومی محمدعلی کشاورز اذعان کرد: خوشبختانه وضع عمومی بازیگر پیشکسوت بسیار بهتر از گذشته شده است، این روند بهبود به صورت روزانه بیشتر شده و خدا را شکر می‌کنیم که وی امروز از تمامی روزهایی که در بیمارستان بستری بوده وضع بهتری دارد. 

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

جمع‌بندی یک منتقد پیرامون آثار تلویزیونی ماه مبارک رمضان ۹۹

منتقد سینما و کارشناس رسانه گفت: «زیرخاکی» ساخته جلیل سامان توانست مخاطبان نسبتا زیادی پیدا کند با توجه به این مهم که به روز‌های ملتهب سال‌های منتهی به انقلاب اسلامی توجه داشت. اما درایت و هوشمندی سامان باعث شد تا با لحنی متفاوت مخاطب سریال را پیگیری کند.

کیوان امجدیان در گفت‌وگو با ، درباره سریال‌هایی که از شبکه‌های مختلف در ماه مبارک رمضان پخش شد گفت: امسال در ماه مبارک رمضان تلویزیون سریال‌های متوسطی داشت نه خیلی بدتر از سال‌های قبل و نه خیلی بهتر از سال‌های گذشته دو سریالی که توانست باعث واکنش‌های مختلفی شود سریال «زیرخاکی» و «سرباز» بود اولی به جهت پربیننده بودن و دومی به جهت ساخت خوب و پخش در زمان نامناسب.

وی در همین راستا ادامه داد: البته که در هر دو سریال نباید زحمات فراوان گروه سازنده را نادیده گرفت. «زیرخاکی» ساخته جلیل سامان توانست مخاطبان نسبتا زیادی پیدا کند با توجه به این مهم که به روز‌های ملتهب سال منتهی به انقلاب اسلامی توجه داشت. اما درایت و هوشمندی سامان باعث شد تا با لحنی متفاوت مخاطب سریال را پیگیری کند.

گفتگویی جذاب با کوچکترین کاراکتر سریال «زیرخاکی»/ کاوه چگونه ...

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین خبرها از معاونت سیما اینجا کلیک کنید

منتقد سینما و کارشناس رسانه اضافه کرد: در «زیرخاکی» داستان جذاب و نوگرایی در شکل مواجهه با موضوع انقلاب دیده می‌شود روایت اتفاقات و حوادثی که در بستر انقلاب رخ می‌دهد. این حوادث ممکن بود در هر بستر دیگر قابل روایت باشد، اما آوردن این حوادث در بستر انقلاب کار جذابی بود که جلیل سامان به خوبی از عهده آن برآمد. بازی‌های بسیار خوب پژمان جمشیدی، هادی جحازی فر، ژاله صامتی و رایان سرلک بازیگر کودک نشان از توانمندی سامان در بازی گیری از بازیگران دارد.

وی درباره کیفیت سریال «زیرخاکی» افزود: خط داستانی خیلی خوب پبش رفت، اما قسمت آخر ایکاش این گونه تمام نمی‌شد و این تعداد مخاطب را در قسمت آخر رها نمی‌کرد البته که فصل بعدی سریال تولید خواهد شد، اما به نظر منطقی نبود فریبرز که گنج و ثروتی رسیده به یکباره تصمیم به فروش آن در خارج از کشور آن هم از طریق عراق که در بحبوحه شروع جنگ بود برود به نظر دور از واقعیت بود برعکس قسمت‌های قبل که تمام اتفاقات به درستی چیده و اجرا شده بود.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *