آخرین وضعیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران/تماشاخانه‌های تئاتر همچنان در تعطیلات

17:31 - 07 خرداد 1399
کد خبر: ۶۲۴۲۹۷
هفتمین روز از خرداد ماه ۹۹ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به آخرین وضعیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران اشاره کرد.
- هفتمین روز از خرداد ماه ۹۹ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به آخرین وضعیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران اشاره کرد.
 
آخرین تحولات در سینمای ایران/
 
نمایشگاه مجازی جایگزین مناسبی برای نمایشگاه کتاب تهران نیست

ایوب دهقانکار در گفت‌وگو با ، پیرامون آخرین اخبار درباره برگزاری سی و چهارمین دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: قرار ما برای برگزاری جلسه مشترک مابین شورای سیاست گذاری نمایشگاه کتاب تهران و ستاد ملی مبارزه با کرونا هفته بعد از عید سعید فطر بوده است، خوشبختانه در حال حاضر صحبت‌هایی صورت گرفته تا به محض وجود وقت آزاد از سوی کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت این جلسه ترتیب داده شود. 

وی در همین راستا ادامه داد: ما همچنان برای اعلام زمان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران مترصد جلسه با ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم و تا وقتی این جلسه برگزار نشود همچنان نمی‌توانیم هیچ زمان مشخصی را برای برگزاری نمایشگاه اعلام کنیم. تمام سعی ما در شورای سیاست گذاری برگزاری هرچه سریعتر این جلسه و مشخص شدن تکلیف نهایی در قبال برگزاری نمایشگاه کتاب تهران است. 

دبیر شورای سیاست گذاری سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران درباره نزدیک شدن فاصله زمانی بین نمایشگاه کتاب امسال با سال آینده در صورت برگزاری آن بعد از ماه محرم و صفر اظهار کرد: بدون شک تصمیم گیری و برنامه ریزی‌ها در این رابطه صورت گرفته و ما پیش بینی‌های لازم جهت این بازه زمانی کوتاه بین دو نمایشگاه کتاب را در نظر گرفته ایم، مطمئنا بهترین تصمیمات درباره برگزاری این دوره از نمایشگاه کتاب از سوی شورای سیاست گذاری اتخاذ خواهد شد. 

وی درباره احتمال ایجاد مکانی برای برقراری دائمی نمایشگاه کتاب تهران اضافه کرد: نمایشگاه کتاب تهران در سال جاری در صورت برگزاری بدون شک با توجه به قراردادهای صورت گرفته در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود، اما در کل داشتن مکانی اختصاصی و دائم برای برگزاری ادوار مختلف نمایشگاه کتاب مطالبه همیشگی بسیاری از ناشران و هدف شورای سیاست گذاری است. امیدواریم بتوانیم در سالهای آینده برای این رویداد بزرگ ادبی در کشور مکانی اختصاصی داشته باشیم. 

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

https://www.upsara.com/images/u462419_IMG_20200526_101709_281.jpg

عدم استقبال انگلیسی‌ها از بازگشایی تئاتر/شماره ۷۵ فصلنامه تئاتر روی پیش‌خوان

 - عرصه تئاتر از اوایل اسفند ماه سال گذشته تعطیلی طولانی مدتی را پشت سر گذاشته است، تعطیلاتی که بسیاری آثار در حال اجرا و یا در شرف اجرا را با ضررهای هنفگت مالی روبرو کرده و از سویی تماشاخانه های خصوصی را به مرز ورشکستگی رسانده است. 

حال صحبت‌هایی احتمالی از بازگشایی اماکن فرهنگی پس از عید فطر شنیده می‌شود، اما نکته مهم آنجاست که هنوز مراجع اصلی عرصه هنرهای نمایشی برنامه ریزی منسجمی را برای چگونگی بازگشایی تماشاخانه‌ها اعلام نکرده اند. 

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار تئاتر طی هفته جاری اینجا کلیک کنید

شماره ۷۵ فصلنامه تئاتر روی پیش‌خوان

هفتاد و پنجمین شماره فصلنامه علمی ـ پژوهشی تئاتر با سردبیری سیدمصطفی مختاباد زیر نظر دفتر پژوهش و انتشارات نمایش اداره‌کل هنر‌های نمایشی منتشر شد.

در این شماره مقاله‌های زیربه چاپ رسیدند که عبارتند از:

معناباختگی رویای امریکایی در دو نمایشنامه آلیس کوچولو و مرگ بسی اسمیت از آثار ادوارد آلبی با تکیه بر نظریه جورج هربرت مید/ نویسندگان: مینا جهانگیری/ فاضل اسدی امجد/ علیرضا امید بخش

هستی و نیستی و نمود آن در آثار ژان پل سارتر/ نویسندگان: حمید کاکاسلطانی، حسین اردلانی، محمد عارف

مطالعه روند نمایشنامه‌نویسی برای کودکان در دوران معاصر براساس نظریه یادگیری اجتماعی آلبرت بندورا/ نویسنده: ندا غفاری

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

برجسته کردن خصوصات اخلاقی شهدا ارزشمندتر است/ صادقت سرمایه بزرگ شهید رضا شیرازی بود

وداع با زیبایی‌های دنیوی هنر شهداست

مرضیه کمالی نیا نویسنده کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی  پیرامون مضمون کتاب «بهار فصل کوچ تو بود» گفت: کتاب «بهار فصل کوچ تو بود» به سرگذشت و زندگی شهید رضا شیرازی پرداخته است، وی از فرماندهان بزرگ هشت سال دفاع مقدس بود و ایثارگری فراوانی در این زمینه انجام داد.

وی با اشاره به دلیل نگارش کتاب «بهار فصل کوچ تو بود» بیان کرد: بیش از هر چیز این سادگی و ساده زیستی شهید رضا شیرازی بود که مرا به نگارش کتاب «بهار فصل کوچ تو بود» ترغیب کرد، مطالعه کوتاه من از اسناد و مدارک باقی مانده از این شهید بزرگوار بیان کننده این مهم بود که شهید رضا شیرازی تا چه میزان اعتقادی صادقانه به دفاع از عزت و میهن خود داشت.

این نویسنده کتاب در همین راستا اظهار کرد: نوشتن کتاب «بهار فصل کوچ تو بود» زمانی به من پیشنهاد شد که اطلاعات پیرامون شهید رضا شیرازی بزرگوار بسیار محدود و کم بود لذا برای کامل کردن اطلاعات با کمک بردار شهید توانستم همرزمان شهید رضا شیرازی را پیدا کنم و مصاحبه‌های فراوانی را با آنان انجام دهم.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

کمالی‌نیا به شیوه نگارش کتاب «بهار فصل کوچ تو بود» اشاره و ابراز کرد: تلاش داشتم تا کتاب «بهار فصل کوچ تو بود» را به نحوی بنویسم که بتوانم علاوه بر انتقال حقیقت اخلاقی و صفت‌های خوب شهید رضا شیرازی مخاطب را به این واقیعت روبرو کنم که شهدای بزرگ ما نیز افرادی همانند ما بودند، آنان در شرایط خاصی قرار گرفتند پس تصمیم درست را گرفته و برای دفاع از میهن قدم پیش گذاشتند.

وی پیرامون علل نام گذاری کتاب «بهار فصل کوچ تو بود» بیان کرد: علل نام گذاری کتابم با عنوان کتاب «بهار فصل کوچ تو بود» از آن جهت بود که زمان شهادت شهید رضا شیرازی مصادف با ۸ نوروز بود و در ۱۳ فروردین هم در زادگاهش به خاک سپرده شد.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

Justin Timberlake and Anna Kendrick in Trolls World Tour (2020)

شکست مفتضحانه نسخه جدید انیمیشن «ترول» در گیشه جهانی

 - جدیدترین مجموعه تصاویر از فیلم سینمایی «تور جهانی ترول‌ها» منتشر شد، این اثر انیمیشنی کمدی موزیکال ساخته دریم‌ورکس که بعد از توقف اکران بار دیگر آماده اکران در سینماها می شود، این انیمیشن در دنباله نسخه سال ۲۰۱۶ این اثر اکران می‌شود.

«تور جهانی ترول‌ها» پیش از شیوع کرونا با فروش فاجعه بار ۲ میلیون دلاری روبرو بود، اتفاقی که شکستی عظیم برای دریم ورکس محسوب می‌شود. کارگردان این فیلم والت دورن است و از صدای بازیگرانی چون جاستین تیمبرلیک، جیمز کوردن، آنا کندریک، جیمز کوردن و ریچل بلوم در آن استفاده‌ شده‌ است. تاریخ اکران این فیلم ۱۷ آوریل ۲۰۲۰ است.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده اخبار پیرامون آخرین فیلم «جاستین تیمبرلیک» اینجا کلیک کنید

این انیمیشن چهار سال بعد از ترول ۲۰۱۶ را نشان می‌دهد، پاپی و برنچ کشف می‌کنند که آن‌ها جزو شش قبیله مختلف ترول هستند که در ۶ کشور مختلف پراکنده شده اند، و هرکدام به یکی از اشکال موسیقی اختصاص دارند از جمله: پاپ، فانک، کلاسیک، تکنو، کانتری و راک، بنابراین آن‌ها با دنیای بزرگتری رو به رو خواهند بود.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

زمان بازگشایی سالن‌های تئاتر هنوز مشخص نیست/هرگونه فعالیت تئاتری در پلاتوهای تمرین تخلف محسوب می‌شود/////////////////////یکشنبه

بازگشایی تماشاخانه‌های تئاتر کشور همچنان در هاله‌ای از ابهام

محسن حسن‌زاده در گفت‌وگو با ، درباره زمان احتمالی بازگشایی تماشاخانه‌های تئاتر گفت: بازگشایی سالن‌های تئاتر همچنان زمان دقیق و مشخصی ندارد، برای این بازگشایی باید یکسری هماهنگی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت بهداشت انجام شده و در نهایت بازگشایی با تایید وزارت بهداشت صورت گیرد. 

وی با اشاره به توئیت وزیر ارشاد پیرامون بازگشایی تماشاخانه‌های تئاتر ابراز کرد: براساس توئیت وزیر ارشاد بازگشایی سالنهای تئاتر و سینما در صدر برنامه‌های این وزارتخانه قرار دارد و بدون شک به محض اینکه به ما این امکان داده شود تماشاخانه‌ها بازگشایی می‌شوند.

مدیر روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی کشور در همین راستا بیان کرد: طی هفته‌های گذشته مرکز هنرهای نمایشی جلساتی را با معاون ستاد ملی مبارزه با کرونا داشته‌ و بحث و نظرات فراوانی پیرامون زمان و چگونگی بازگشایی سالنهای تئاتر مبادله شده است، طی همین جلسات قرار شد تاریخ نهایی بازگشایی تماشاخانه‌ها زیر نظر وزارت بهداشت اعلام گردد.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار تئاتر طی هفته جاری اینجا کلیک کنید

وی با اشاره به شروع فعالیت تئاتر در شهرهای دارای وضعیت سفید اظهار کرد: هم اکنون اجازه فعالیت تئاترهای خیابانی در شهرهایی که از لحاظ بیماری کرونا در وضعیت سفید هستند صادر شده است و امیدواریم این روند به زودی در سراسر شهرهای کشور ادامه پیدا کند. 

مدیر روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی درباره برخی گمانه زنی‌ها پیرامون زمان دقیق بازگشایی تماشاخانه‌ها افزود: فعلا هیچ چیز معلوم نیست و تمامی تاریخ‌های اعلام شده توسط برخی افراد در حد حدس و گمان است، ما هیچ تاریخ دقیقی برای بازگشایی تماشاخانه ها را تایید نمی‌کنیم زیرا همچنان باید منتظر نظر نهایی ستاد ملی مبارزه با کرونا بمانیم. 

وی در همین رابطه اظهار کرد: بدون شک هرگونه زمان رسمی برای بازگشایی تماشاخانه‌ها تنها توسط وزارت ارشاد اعلام عمومی خواهد شد و از طرفی بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت سالن‌های تئاتر جزو پرخطرترین اماکن اعلام شده‌اند و جزو گریت پنج دسته بندی می شوند و در روند بازگشایی ها در رتبه آخر قرار دارند. 

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *