آخرین اخبار از ساخت قسمت‌های پایانی «پایتخت ۶» /بهترین‌های تئاتر در سال ۹۸

17:00 - 11 خرداد 1399
کد خبر: ۶۲۵۳۵۳
یازدهمین روز از خرداد ماه ۹۹ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به آخرین مراحل ساخت سریال پایتخت اشاره کرد.
یازدهمین روز از خرداد ماه ۹۹ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به آخرین مراحل ساخت سریال پایتخت اشاره کرد.
آخرین اخبار از ساخت قسمت‌های پایانی «پایتخت ۶» /بهترین‌های تئاتر در سال ۹۸
هیچ خبری از ادامه ساخت «پایتخت۶» نیست

نسرین نصرتی در گفت‌وگو با ، پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر و بعد از شیوع بیماری کرونا پیشنهاد خاصی نبوده و من هم سر هیچ کاری برای بازیگری نرفته‌ام، تمام این مدت خانه بوده‌ام و سعی کردم قرنطینه را حفظ کنم.

وی درباره آخرین مراحل ضبط قسمت‌های پایانی سریال تلویزیونی پایتخت اضافه کرد: به من هیچ اطلاعی درباره زمان فیلمبرداری قسمت‌های پایانی پایتخت ۶ داده نشده است و از چگونگی ادامه کار پروژه کاملا بی اطلاع هستم. فعلا هیچ خبری از ساخت ادامه سریال «پایتخت ۶» نیست.

بازیگر سریال تلویزیونی «پایتخت» درباره زمان پخش احتمالی قسمت‌های پایانی این سریال در فصل ششم تاکید کرد: در حال حاضر هیچ برآوردی درباره زمان پخش قسمت‌های پایانی «پایتخت ۶» وجود ندارد، شاید گروه در حال برنامه ریزی باشند، اما من به عنوان بازیگر پروژه هیچگونه اخباری درباره این اتفاق دریافت نکرده ام.

وی درباره بازخورد مخاطبان نسبت به فصل ششم پایتخت افزود: من در شرایط کرونا و قرنطینه از خانه بیرون نیامدم تا بازخورد مردمی نسبت به سریال را دریافت کنم، اما تا جایی که شنیدم مردم از سریال راضی بودند، به نظر من مردم به خوبی با «پایتخت ۶» ارتباط برقرار کردند و از آن راضی بودند.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

استقبال مردمی از طرح اکران آنلاین آثار سینمایی/فروش موفقیت آمیز «طلا» و «خروج»//////////////////یکشنبه

بازگشت «علی نصیریان» به سینما در چرخه اکران آنلاین

 - در حالی که تمامی سینما‌های جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا در تعطیلی به سر می‌برند، بیشتر وقت مردم در خانه و به تماشای آثار تلویزیونی می‌گذرد، در این بین، اما شبکه‌های پخش اینترنتی آثار سینمایی و سریالی بهترین دوران خود را سپری می‌کنند.  

پیش از این شبکه‌های پخش اینترنتی در کشور به پخش آثار روز سینمای جهان و همچنین سریال‌های داخلی و خارجی می‌پرداختند، از سویی بعد از چند ماه از پایان اکران آثار سینمایی این شبکه‌ها محلی برای باز پخش اثر برای جامعه بود، اما بعد از شیوع کرونا همه چیز در قبال شبکه‌های اینترنتی تغییر کرد.  

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

این تغییر بزرگ از زمانی آغاز شد که ابراهیم حاتمی‌کیا در تصمیمی جسورانه فیلم سینمایی خروج را پیش از اکران سراسری در سینما‌های کشور آماده پخش اینترنتی یا به نام مرسوم «اکران آنلاین» کرد، این نوع از اکران با ترس از قاچاق فیلم در ابتدا مورد نقد برخی قرار گرفت، اما پس از استقبال بسیار خوب از سوی مخاطبان فیلمسازان دیگر نیز به دنبال اکران آنلاین آثارشان افتادند.

پس از موفقیت فیلم سینمایی خروج در چرخه اکران آنلاین، نوبت به فیلم سینمایی «طلا» ساخته پرویز شهبازی رسید تا شانس خود در این عرصه را امتحان کند، این فیلم نیز با استقبال خوبی روبرو شد تا در نهایت اکران آنلاین به یکی از اتفاقات مثبت سینمای ایران مبدل شود.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

Marge Redmond Dead: Sister Jacqueline on 'The Flying Nun' Was 95 ...

بازیگر قدیمی سینمای هالیوود در سن ۹۵ سالگی درگذشت

 - «مارج ردموند» بازیگر قدیمی و مطرح سینمای هالیوود که بیشتر به خاطر بازی در نقش «خواهر ژاکلین» شناخته می‌شود شامگاه دیروز در خانه خود و در سن ۹۶ سالگی بر اثر کهولت سن درگذشت.

ردموند چهاردهم ماه دسامبر سال ۱۹۲۴ در اوهایو به دنیا آمد، اولین بار در سال ۱۹۵۵ با بازی در سریال تلویزیونی «گلدبرگ» وارد عرصه بازیگری شد، اما این پایان کار وی در مقام بازیگر نبود و ریموند توانست تا سال ۲۰۰۷ در این عرصه به فعالیت خود ادامه دهد.

  • بیشتر بخوانید: 
  • برای مشاهده آخرین اخبار سینمای هالیوود اینجا کلیک کنید

ردموند طی ۹۵ سال سن خود در نزدیک به ۷۲ اثر سینمایی و تلویزیونی به ایفای نقش پرداخت و حتی توانست در سال ۱۹۶۸ برای بازی در فیلم سینمایی «راهبه پرنده» نامزد دریافت جایزه امی شود. نقشی که با نام «خواهر ژاکلین» همواره وی را در یاد‌ها زنده نگه داشت.

راهبه پرنده نام یک مجموعهٔ تلویزیونی آمریکایی کمدی موقعیت بود که از سال ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۰ میلادی از شبکهٔ ای‌بی‌سی پخش شد. این مجموعه بر پایهٔ رمانی به نام «پانزدهمین پلیکان» اثر «تِرِه ریوس» ساخته شده‌است و سالی فیلد در آن، در نقشِ «خواهر راهبه برتریل» ظاهر شده‌است. این مجموعه تلویزیونی با دوبلهٔ فارسی از تلویزیون کشور هم پخش شد.

«بست» نام دیگر فیلم مطرح «مارج ریموند» است، این فیلم به کارگردانی تونی ریچاردسون در سال ۱۹۶۱ منتشر شد. علاوه بر مارج ردموند بازیگران مطرحی همچون لی رمیک، برادفورد دیلمن، هاوارد سنت جان، لیندن چیلز، اودتا، رتا شا، استروتر مارتین و ایو مونتان در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

برخی ناشران به دنبال سود خود هستند/«حوالی عشق» در شرایط سختی به چاپ رسید
سودجویی برخی ناشران ضربه بزرگی به عرصه نشر وارد کرده است
 
مجید محبوبی نویسنده کتاب «حوالی عشق» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی  پیرامون برخورد ناشران با نویسندگان گفت: طبیعتاً برخورد هر ناشر با نویسنده همواره متفاوت است، گاهاً ناشران تنها به سود مالی اثر فکر می‌کنند اما نویسنده به بحث کیفی و بازخوردهای یک اثر توجه دارد.
  • بیشتر بخوانید:
  • برای مطالعه معرفی تازه‌های نشر انتشارات شهید کاظمی اینجا کلیک کنید
وی در همین راستا ادامه داد: بیشتر ناشران می‌خواهند از کتابی که چاپ می‌کنند سود مالی ببرند، ولی نویسنده نکات دیگری را لحاظ می‌کند، به طور کل من با ناشران زیادی کار کرده‌ام، خوب و یا بدشان را نمی‌گویم اما مجموعاً برخورد ناشران با آثار نویسندگان امروزه به شرایط روز بستگی دارد. 
 
وی با نقد از وضعیت بازاریابی در عرصه کتاب افزود: متأسفانه در مسئله بازاریابی کتاب چندان موفق نیستیم. زیرساخت‌ها برای ارائه این کالا مناسب نیست. اگر بازار کار مناسبی باشد و تبلیغ مناسبی صورت بگیرد، مثلاً اگر فضا برای معرفی و نقد و بررسی کتاب در محافل فرهنگی ادبی و رسانه‌های جمعی مهیا باشد مطمئناً همه کتاب‌ها مخاطبان خودشان را پیدا می‌کنند.

وی در خصوص محتوای کتاب جدید خود با نام «حوالی عشق» ابراز کرد: کتاب «حوالی عشق» به دنبال سفری که به کربلا داشتیم به نگارش در آمده، دوستان همسفر بنده اکثراً اهل قلم بودند، در فضای مجازی گروهی تشکیل داده بودیم و من خاطرات سفر را در آن می‌نوشتم.
 
برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.
 
https://zbcdn.cloud/files/cache/14505__h8a9665.9238bd.jpg
 
نقش‌های ماندگار تئاتر پیش از تعطیلی کرونایی سالن‌های نمایش

 - عرصه هنر نمایش در سال گذشته با ظهور و بروز بسیاری از بازیگران جوان و مستعد روبرو بود، از سویی برخی از بازیگران پیشکسوت و صاحب تجربه در این عرصه نیز توانستند با حضور روی صحنه اتفاقاتی تازه را رقم بزنند. 

هنر نمایش همواره برای بازیگران نوع خاص و پرالتهابی از تجربه بازیگری را به همراه دارد، بسیاری از بازیگران جوان تئاتر را راهی برای موفقیت و ورود به سینما و تلویزیون می دانند، اما برخی از همان ابتدا با هدف حضور روی صحنه تئاتر و موفقیت در همین عرصه پا در هنر نمایش می گذارد. 

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار تئاتر طی هفته جاری اینجا کلیک کنید

بازیگران زن تئاتر طی سال پیش تجربه های گوناگونی را پشت سر گذاشتند، اتفاقی که توانست از آنها نقش‌ها و کاراکترهای به یادماندنی را به جای بگذارد، به همین مناسبت خبرنگار گروه فرهنگی ، به بازیگران موفق تئاتر در سال گذشته نگاهی انداخته است. 

رومینا مومنی/بیگانه در خانه

بیگانه در خانه نوشته و کار محمد مساوات نمایشی درباره غربت نشینی در یک کشور بیگانه هست و اینکه در خانه یک زن و مرد خارجی به تدریج یک فرد بیگانه نفوذ می‌کند و روابط خانوادگی آن‌ها را از هم می‌پاشاند. زن به دلیل ورود غیر قانونی در خانه می‌ماند و زبان آن کشور را می‌آموزد، اما مرد شاغل است و در زمان حضور در خانه به دنبال آزمودن عواطف زنش او را به بازی می‌گیرد بی آنکه بداند دارد تیشه به ریشۀ روابطش می‌زند.

بازی رومینا مومنی، در نقش زن در حدی است که هم باورمندی شرایط و موقعیت را قابل لمس‌تر کند و هم ما را در صحنه‌هایی با ترس و دلهره بیش از حد مواجه می‌کند که در آن ژانر وحشت تداعی شود. او می‌داند که در این خانه محبوس است و می‌داند که شوهرش او را در آن فضای مجازی به چالش کشیده است و هم می‌داند که مردی و شاید روحی در این خانه سرگردان است که درواقع می‌تواند شوهر از جنگ برنگشتۀ همان پیرزنی باشد که انگشترش را از انگشت درآورده و آن را گم کرده بنابراین حالا باید منتظر عواقب رنج این گمگشتگی‌ها باشد.

رومینا مومنی هم باید ترس را بازی کند که از همه کس و همه چیز می‌هراسد و هم بازی با یک بیگانه یا یک شخصیت فیک و قلابی را بتواند با زیرکی تمام سروسامان دهد و از عهده این مهم برمی آید و نبض جریان بازی را دست می‌گیرد و برخوردار از حس و حال درست غریب شدن موقعیت را به ما گوشزد می‌کند و گاهی تلنگری می‌زند که انگار نه انگار نمایشی در میان است و یادآوری‌های ما به ازا‌های بسیار این روز‌ها داغی تلنگر را نیز بر جای خواهد گذاشت و بازیگری رومینا مومنی را برایمان زیباتر از هر بازی باری به هر جهتی در ذهن مان ثبت خواهد کرد.

شیوا مکی نیان/پارتی

نمایش پارتی نوشته و کار آرش عباسی به فروپاشی خانواده پرداخت. شاید مهمترین نکته اجرا این بود که باید به بازیگرانی اشاره کرد که در ظاهر امر به درستی برای چنین نقش‌هایی انتخاب شده اند.

بازی شیوا مکی نیان نسبت به بقیه برجسته‌تر می‌شود، او بازیگری است که بنابر همین شیوه کمینه گرا کمترین احساسات را برای بروز کنش هایش در نظر گرفته و اصطلاحا بازی ضد حسی را آشکار می‌کند که در آن بغض فروخورده‌ای همه را متوجه درد‌های آشکار در صحنه و درواقع زندگی خواهد کرد که پیامدش جز فروپاشی آشکار نخواهد بود.

اما شیوا مکی نیان فرصت بهتری برای جولان دادن و پردازش نقش یافته است و پذیرفته که تیزبینانه‌تر مابه ازا‌های موجود را با درنگ واقع بینانه تری به چالش بکشد چنانچه در متن هم او باید چنین کارکردی داشته و پتۀ همه را روی آب بریزد.

رها حاجی زینل/کرونوس

حاجی زینل سال گذشته در دو نمایش کرونوس و آشویتس زنان به ایفای نقش پرداخت، کرونوس به نویسندگی و کارگردانی علی صفری خرداد ماه سال گذشته در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه رفت و توانست مخاطبان فراوانی را به خود جذب کند. 

وی در این نمایش تنها بازیگر زن بود و باید به نوعی در میان بازیگران با تجربه جوان تئاتر گلیم خود را از آب بیرون می کشید، شاید مهمترین چالش حاجی زینل در این نمایش ایفای نقش زنی بود که در جهانی سخت باید به تنهایی زندگی کند.

وی ایفاگر نقش زنی مستقل در شرایطی لازمان و لامکان بود، آنچه از بازی حاجی زینل داستانی متفاوت می ساخت قدرت وی در ایفای نقش زنی جنگجو و قدرتمند بود، زنی که رفتاری مردانه داشته و حتی در بخشی در جایگاه یک مرد به ایفای نقش می پردازد. وی علاوه بر آن در نمایش آشویتس زنان توانست به خلق شخصیتی که کاملا تراژیک بپردازد، شخصیتی که با وجود معلولیت روایتگر سرنوشتی تلخ در جنگ جهانی دوم بود. 

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *