آخرین خبرها از برگزاری نمایشگاه کتاب تهران/بازگشت با نفوذ علیرام نورایی به تلویزیون

17:18 - 19 خرداد 1399
کد خبر: ۶۲۷۳۶۳
نوزدهمین روز از خرداد ماه ۹۹ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به آخرین اخبار درباره برگزاری نمایشگاه کتاب تهران اشاره کرد.

- نوزدهمین روز از خرداد ماه ۹۹ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به آخرین اخبار درباره برگزاری نمایشگاه کتاب تهران اشاره کرد.

تیتر

ماجرای اسارت پنج ساله در اردوگاه موصل ۲ موضوع کتاب جدید خالق «آن ۲۳ نفر»

احمد یوسف زاده در گفت‌وگو با پیرامون کتاب جدیدی که در دست نگارش دارد گفت: کتاب جدید من در راستای دو کتاب دیگرم یعنی «آن بیست و سه نفر» و «اردوگاه اطفال» نوشته شده اما این کتاب به پنج سال آخر اسارتم در اردوگا‌ه‌های رژیم بعثی پرداخته است، در حالی که کتاب «آن بیست و سه نفر» در مورد دو سال ابتدایی اسارتم در اردوگاه الرمادی یک و کتاب «اردوگاه اطفال» پیرامون یک سال پر آشوب و پر التهاب در اردوگاه اطفال اتفاق افتاده بود.

وی پیرامون کتاب سوم خود که در امتداد داستان زمان اسارتش در اردوگا‌های رژیم بعث عراق است ابراز کرد: در کتاب سوم به خاطراتم از اردوگاهی که ۵ سال اسارتم را در آنجا گذراندم اشاره کردم، این اردوگاه چه از نظر جغرافیایی و چه از نظر آب هوایی با اردوگاه‌های دیگر متفاوت بود، وقایع و رخداد‌هایی که در این اردوگاه برایم بوجود آمد از جنسی دیگر است و جذابیت‌های برای مخاطب با خود به همراه دارد که توسط انتشارات سوره مهر به انتشار خواهد رسید.

یوسف زاده در مورد زمان انتشار کتاب جدیدش بیان کرد: تلاش دارم تا نگارش کتاب جدیدم را تا هفت ماه دیگر به پایان برسانم اما با توجه به شرایط بوجود آمده در حوزه اقتصادی بازار نشر هیچ پیش بینی از زمان چاپ این اثر ندارم.

وی به مضمون کتاب جدید خود اشاره و ابراز کرد: پس از گذراندن یک سال از اسارتم در اردوگاه اطفال به اردوگاه موصل ۲ منتقل شدم و در مدت پنج سالی که در آنجا بودم تا حدود زیادی با رفتار زندانبانان رژیم بعثی عراق آشنا شدم، لذا این پنج سال به شیوه‌ای متفاوت برایم گذشت، در این مدت توانستم همراه با برخی از دوستانم در زندان حافظ قرآن شویم و در عین حال به تقویت روحیه خود کمک کنیم.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

خیز بلند کارگردانان برای سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر///////////////////////////////دوشنبه

خیز بلند کارگردانان برای سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر

- پس از نزدیک به چهار ماه تعطیلی سینماهای کشور، بنا بر تایید ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سالن های سینما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با تخصیص پنجاه درصد از ظرفیت صندلی‌ها از یکم تیر ماه آغاز به کار خواهد کرد. 

سینما طی ماه‌های گذشته با چالش‌ها و حواشی مختلفی روبرو بوده است، تعطیلی سینماها در ابتدا برای سینماگران و تماشاگرانش اتفاقی ناخوشایند بود، البته رونمایی از دو مدیوم تازه سینما آنلاین و سینما ماشین توانست تا حدی چرخ این هنر را طی ایام شیوع کرونا به حرکت در آورد. 

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

حال با بازگشایی سینماها فصل جدیدی در برابر سینمای ایران قرار گرفته و باید دید این هنر تا چه حد طی چهار ماه گذشته دچار تغییر شده است. هرچند بازگشایی سینماها از تیر ماه اتفاق می افتد اما برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر همچنان یکی از مهمترین دغدغه های سینماگران است. 

در این میان کارگردانان جوان و پیشکسوت سینما با توجه به اعلام رییس سازمان سینمایی مبنی بر قطعی بودن برگزاری جشنواره فیلم فجر پیش تولید آثار خود را آغاز کرده اند و سینما بار دیگر با سرعت به سمت مسیر همیشگی تولید و عرضه قرار گرفته است. 

محمدحسین مهدویان، مرتضی علی عباس میرزایی، وحید جلیلوند، محسن قرایی، اصغر فرهادی، آرش انیسی، مهدی جعفری و نیما جاویدی از جمله کارگردانان سرشناسی هستند که هم اکنون پیش تولید و یا تولید آثار سینمایی خود را آغاز کرده اند.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

https://www.mizanonline.com/fileshttps://www.mizan.news/news/1399/3/18/2618182_568.jpg

احتمال برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در سال جاری قوت گرفت

ایوب دهقانکار در گفت‌وگو با ، پیرامون آخرین اخبار درباره برگزاری سی و چهارمین دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: با امید خدا جلسه شورای سیاست گذاری برگزاری سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با ستاد ملی مبارزه با کرونا طی هفته آتی با حضور کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت برگزار خواهد شد و نتیجه جلسه به چگونگی برگزاری این دوره از نمایشگاه پاسخ نهایی را خواهد داد. 

وی در همین راستا ادامه داد: تمامی تلاش شورای سیاست گذاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مبنی بر تعیین تکلیف این دوره از نمایشگاه کتاب تا پایان خرداد ماه سال جاری است، امیدواریم که بتوانیم طی جلسه هفته آتی به نظری نهایی درباره زمان و چگونگی برگزاری نمایشگاه امسال برسیم. 

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین خبرها از نمایشگاه کتاب تهران اینجا کلیک کنید

دبیر شورای سیاست گذاری سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به بازگشایی سالن‌های فرهنگی و سینماها در تاریخ اول تیرماه سال جاری اذعان کرد: بنا به جلسه دیروز هیئت دولت مشخص گردید که تمامی سالن‌های تئاتر، کنسرت و سینما از اول تیرماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز به کار خواهند کرد، به همین منوال ما هم امید داریم که نمایشگاه کتاب تهران با وجود تاخیر در زمان برگزاری امسال برگزار شود، جلسه دیروز هیئت دولت برگزاری نمایشگاه کتاب در سال جاری را هم قوت بخشیده است. 

وی درباره چگونگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نمایشگاه کتاب تهران اذعان کرد: در صورتی که اجازه برگزاری نمایشگاه کتاب تهران از سوی وزارت بهداشت و همچنین ستاد ملی مبارزه با کرونا صادر شود، آنچه در اولویت ما برای برگزاری این دوره از نمایشگاه وجود دارد، مقدمتاً سلامت و حفظ جان مردم است.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

http://94.182.147.96/fileshttps://www.mizan.news/news/1399/3/19/161_515.jpg

آسیب هزار میلیارد تومانی کرونا به فرهنگ و هنر کشور

خبرنگار گروه فرهنگی ، عرصه هنرهای نمایشی بالاخره و بعد از نزدیک به چهار ماه تعطیلات اجباری به دلیل شیوع بیماری کرونا با دیگر از اول تیرماه سال جاری با حفظ اصول بهداشتی و رعایت پروتکل‌های اعلام شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا آغاز به کار خواهد کرد. 

تئاتر طی ماه‌های گذشته مشکلات فراوانی را پشت سر گذاشته است، این هنر و مخصوصا هنرمندان آن همواره با مشکلات شدید معیشتی روبرو بوده اند و حال با بروز چهار ماه تعطیلی بسیاری از آنها در امرار معاش خود به مشکل برخورد کرده اند. 

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار تئاتر طی هفته جاری اینجا کلیک کنید

کرونا به فرهنگ و هنر کشور هزارمیلیارد تومان آسیب زد

همایون امیرزاده، در مصاحبه با برنامه «رویداد» رادیو گفتگو، که به صورت زنده از آنتن این رادیو پخش می‌شد، با اشاره به اطلاعیه روزگذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط با آغاز فعالیت مراکز فرهنگی، هنری و سالن‌های سینما و تئاتر بعد از سه ماه تعطیلی به خاطر شیوع ویروس کرونا، گفت: به دنبال درخواست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بازگشایی سالن‌های سینما و تئاتر و در نظر گرفتن تدابیری در این زمینه، ستاد ملی کرونا در جلسه خود اخیر با بازگشایی این مراکز با اتخاذ شروطی موافقت کرد.

وی با بیان اینکه بر این اساس این مراکز باید حداکثر با ظرفیت ۵۰ درصد خود فعالیت کنند، تاکید کرد: خط قرمز ما در این زمینه حفظ سلامت مراجعین و مردم است و در همین راستا باید پروتکل‌های بهداشتی مشخص شده در این حوزه به صورت دقیق رعایت و اجرا شود.

سرپرست روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همین راستا افزود: در همین چارچوب از حدود یک ماه پیش پروتکل‌های بهداشتی در این زمینه تدوین و شیوه نامه اجرای آن تهیه شد.

امیرزاده با بیان اینکه بر این اساس از بیست و چهارم خرداد ماه آموزشگاه‌های آزاد فرهنگی و هنری می‌توانند، فعالیت خود را آغاز کنند و از اول تیرماه سالن‌های سینما آغاز به کار خواهند کرد، در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: این سه ماه تعطیلی به خاطر شیوع ویروس کرونا وضعیت سختی را برای اهالی فرهنگ و هنر به وجود آورده بود.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

Mark Ruffalo in I Know This Much Is True (2020)

ایفای دو نقش همزمان توسط «مارک روفالو»

- همزمان با شیوع بیماری کرونا و قرنطینه خانگی در تمامی کشورهای جهان استقبال از پلتفرم‌های پخش اینترنتی در سراسر جهان به شدت افزایش یافت و در مواجهه با سینما که ضرر فراوانی دادند، پلتفرم‌هایی همچون نتفلیکس و آمازون سود عجیبی را تجربه کردند. 

در این میان سریال تلویزیونی «من می دانم حقیقت دارد» با بازی «مارک روفالو» که در دو نقش همزمان به ایفای نقش پرداخته قسمت‌های ابتدایی خود را در حال پخش داشت، سریالی که با استقبال خوبی از سوی کاربران روبرو شد.

  • بیشتر بخوانید: 
  • برای مشاهده آخرین اخبار سینمای هالیوود اینجا کلیک کنید

در خلاصه داستان سریال تلویزیونی «من می دانم حقیقت دارد» آمده است: این سریال داستان برادران دوقلوی همسان به‌نام‌های دومینیک و توماس بریدسی را دنبال می‌کند که نقش هر دو را مارک روفالو بازی می کند و زندگی موازی این دو برادر را در یک داستان حماسی از خیانت ، ایثار و بخشش در پس زمینه آمریکایی در قرن بیستم را نشان می دهد..

مینی سریال «من می دانم حقیقت دارد» به نویسندگی و کارگردانی درک سیانفرنس قرار بود دوشنبه ۲۷ آوریل پخش شود، اما از یکشنبه ۱۰ مه ۲۱ اردیبهشت روی آنتن HBO رفت.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

///////////////////////

ساخت سریال «نفوذ» از سر گرفته شد/فصل پنجم مافیا تابستان روی آنتن می‌رود

علیرام نورایی در گفت‌وگو با ، پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری و اجرا گفت: در حال حاضر منتظر شروع فیلمبرداری فصل پنجم از برنامه تلویزیونی مافیا هستم، قرارداد من برای حضور در این فصل ثبت شده و به احتمال فراوان مراحل تولید آن ظرف یک ماه آینده آغاز می‌شود. 

وی درباره تفاوت‌های فصل پنجم برنامه مافیا نسبت به چهار فصل گذشته اظهار کرد: شالکه اصلی برنامه مافیا همچون فصل‌های گذشته است اما بنا به تجربیاتی که طی چهار فصل گذشته بدست آورده ایم احتمال تغییراتی کوچک در برخی از قوانین برنامه وجود خواهد داشت. 

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

مجری برنامه تلویزیونی «مافیا» درباره بازخورد مردمی نسبت به این برنامه تاکید کرد: بازخوردها نسبت به مافیا بسیار عالی بود و این برنامه طرفداران پروپا قرصی پیدا کرده است، در حال حاضر مراحل انتخابی فصل پنجم مافیا در حال انجام است و به نوعی دوستان مدت‌هاست که پیش تولید پروژه را آغاز کرده اند، در مرحله اول نزدیک به سیزده هزار نفر ثبت نامی داشته ایم که این نشان دهنده استقبال مردم از چنین برنامه ای است، بسیاری از خانواده‌ها در عصر دنیای مجازی به خاطر برنامه مافیا برای لحظاتی تلفن همراه خود را کنار گذاشته و کنار یکدیگر بودن را تجربه کرده اند. 

وی درباره زمان پخش فصل پنجم مافیا افزود: فعلا پروسه انتخابی به طول خواهد انجامید زیرا ثبت نام کنندگان بسیار زیاد هستند اما تمام تلاش گروه تولید بر آن است تا به امید خدا فصل پنجم مافیا تابستان امسال روی آنتن برود. البته نظر نهایی در این باره را تهیه کننده می دهد اما می دانم که پروسه تولید به صورت فشرده ادامه دارد. 

بازیگر سریال تلویزیونی «نفوذ» درباره ادامه فیلمبرداری این سریال اذعان کرد: فیلمبرداری این سریال بعد از وقفه طولانی مدت به دلیل بیماری کرونا از سر گرفته شده است، چند سکانس پایانی بازی من در این سریال باقی مانده که به امید خدا به زودی جلوی دوربین خواهم رفت. 

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *