«سه کام حبس» فعلا اکران نمی‌شود/بازگشت محمدرضا فروتن بعد از بازگشایی سینماها

17:30 - 21 خرداد 1399
کد خبر: ۶۲۸۰۲۱
بیست و یکمین روز از خرداد ماه ۹۹ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اظهار سامان سالور درباره بازگشایی سینماها اشاره کرد.

- بیست و یکمین روز از خرداد ماه ۹۹ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اظهار سامان سالور درباره بازگشایی سینماها اشاره کرد.

تیتر

«گزارش یک بازجویی»؛ ماجرای کسی که دستور زنده به گور کردن غواصان ایرانی را داد

مرتضی بشیری نویسنده کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی پیرامون مضمون کتاب «گزارش یک بازجویی» گفت: کتاب «گزارش یک بازجویی» حاصل اعترافات و بازجویی‌هایی، محمدرضا جعفرعباس الجشعمی یک نیروی مخصوص رژیم بعثی صدام است که به رویدادهای جنگ تحمیلی و آنچه در بین نیرو‌های بعثی و رزمندگان ایرانی اتفاق افتاده اشاره دارد، جمع آوری این اطلاعات در طی چند سال انجام شد و اکنون در قالب یک کتاب تدوین و در انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است. 

وی در همین راستا ادامه داد: محمدرضا جعفرعباس الجشعمی همان کسی است که در طی جنگ تحمیلی دستور زنده به گور کردن غواصان ایرانی را داده بود، لذا بازجویی از این فرد که اهل استان کوت عراق بود جذابیت خاصی را به کتاب «گزارش یک بازجویی» داده است، در عین حال بررسی دلایل خشنونت این فرد برای ما قابل توجه بود، وی در آن زمان فرمانده تیپ مخصوص سپاه هفتم عراق بود.

بشیری به چگونگی پناهندگی برخی از عراقیان در زمان هشت سال دفاع مقدس در جبهه و هنگام عملیات‌ها اشاره و تصریح کرد: بسیاری از عراقی‌هایی که مجبور بودند در جنگ با ایران شرکت کنند در طی عملیات‌ها اقدام به پناهندگی می‌کردند، اما محمدرضا جعفرعباس الجشعمی علاوه بر اینکه بسیاری از نیرو‌ها ایرانی را با قساوت کشت، حتی سردار شهید حسین خرازی را نیز به شهادت رساند وی درهنگام عملیات برای تسلیم شدن در برابر نیرو‌های ایرانی مقاومت فراوانی کرد.
 
وی علت نگارش کتاب «گزارش یک بازجویی» را این گونه توصیف کرد: نحوه نگاه محمدرضا جعفرعباس الجشعمی به جنگ و تفکرات و عقاید وی برایم جالب بود، علاقه داشتم بدانم این فرد به جنگ چگونه می‌اندیشد و چرا با توجه به اینکه یک شیعه است، دست به چنین اقداماتی ناهنجاری زده است. 

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

https://www.mizanonline.com/fileshttps://www.mizan.news/news/1399/3/21/2622614_948.jpg

«محمدرضا داوودنژاد» زیر تیغ جراحی رفت

علیرضا داوودنژاد در گفت‌وگو با ، پیرامون آخرین وضعیت جسمانی «محمدرضا داوودنژاد» بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون گفت: به تازگی عمل جراحی روی زانوی یکی از پاهای برادرم محمدرضا داوود نژاد صورت گرفت که با موفقیت به انجام رسیده و وی بعد از گذراندن مراحل اولیه و بیهوشی هم اکنون در قسمت بخش بیمارستان بستری است. 

وی درباره دلیل عمل جراحی محمدرضا داوودنژاد افزود: برادرم سالها مشکلات زانو داشت و به همین دلیل درد زیادی را تحمل می‌کرد و در حرکت مشکل داشت، در این عمل جراحی زانوی یکی از پاهای وی جراحی شد و پروتز زانو در پای وی کار گذاشته شد.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

کارگردان فیلم «مرهم» پیرامون زمان ترخیص برادرش اذعان کرد: وی همچنان در بیمارستان بستری است و هنوز زمانی برای ترخیص وی به ما اعلام نشده، محمدرضا از لحاظ روحی شرایط خوبی دارد اما همچنان در ناحیه زانو به دلیل جراحی احساس درد می‌کند. 

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

«آقای سانسور» اولین گزینه قطعی اکران بعد از بازگشایی سینماها//////////////////////چهارشنبه

«آقای سانسور» اولین گزینه قطعی اکران بعد از بازگشایی سینماها

- سینما‌های سراسر کشور بعد از چهار ماه تعطیلی به دلیل شیوع بیماری کرونا بار دیگر از ابتدای تیر ماه فعالیت خود را با رعایت پروتکل‌های الحاقی وزارت بهداشت برای مبارزه با بیماری کرونا از سر خواهند گرفت تا بار دیگر شاهد اکران آثار سینمایی در سالن‌های سینما باشیم.

بازگشایی سینما‌ها از اول تیر ماه موافقان و مخالفان خاص خود را دارد، برخی این اقدام را زود می‌دانند و نسبت به رعایت بهداشت احساس نگرانی می‌کنند، برخی نیز بازگشایی سینما‌ها را بلامانع دانسته و آن را امری طبیعی در ایام پساکرونا می‌دانند، اما هر چه هست هنر هفتم از ابتدای ماه آینده بار دیگر میزبان مخاطبان خود خواهد بود.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

برای اهالی سینما و تماشاگران این هنر بدون شک لذت تماشای فیلم در سالن سینما و در کنار نزدیکان خود تجربه‌ای است که به هیچ وجه با پدیده اکران آنلاین و یا پدیده‌هایی این چنین ایجاد نمی‌شود، به همین دلیل اکران در سینما‌ها می‌تواند با توجه به دوری چهار ماهه مردم از این هنر با استقبال خوبی روبرو شود.

در این میان، اما چیدمان چرخه اکران سینما‌ها پس از دوران اوج کرونا چالش بزرگی محسوب می‌شود، از سویی برخی از فیلم‌ها در میانه‌های راه اکران متوقف شدند و از سویی برخی نیز قبل از آنکه روی پرده بروند چراغ اکرانشان خاموش شد، در حال حاضر فیلم‌های اکران بهمن ماه و همچنین فیلم «خوب بد جلف» از جمله آثاری هستند که با شیوع کرونا متوقف شدند.

از سویی بعد از این آثار، فیلم‌های اکران نوروزی ۹۹ در نوبت بعدی اکران قرار دارند، البته بر اساس اعلام‌های قبلی بازگشایی سینما‌ها اختیاری است، اما بعید است که سینماداران بعد از چهار ماه تعطیلی همچنان اصراری بر بسته بودن درب سالن‌های نمایش فیلم داشته باشند.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

بازی در «بچه مهندس ۳» سختی‌ها و جذابیت‌های زیای داشت

بازی در «بچه مهندس ۳» سختی‌ها و جذابیت‌های زیای داشت

شیوا خسرو مهر در گفت‌وگو با پیرامون بازی در نقش زهرا در «سریال بچه مهندس ۳» گفت: بازی در نقش زهرا توفیق مقدم را دوست داشتم این نقش از نگاه من جالب و جذاب بود و به راحتی با آن ارتباط برقرار کردم.

وی در مورد کار با علی غفاری کارگردان سریال «بچه مهندس ۳» ابراز کرد: اولین باری بود که با علی غفاری همکاری می‌کردم و این تجربه‌ همکاری بسیار برایم ارزشمند و خوب بود، من در طی ۲۱ سال فعالیتم در حرفه‌ای بازیگری توانستم با کارگردانان بسیاری کار کنم و در این میان علی غفاری یکی از بهترین‌ها بود.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین خبرها از معاونت سیما اینجا کلیک کنید

این بازیگر سینما و تلویزیون کار با علی غفاری را ارزشمند دانست و اظهار کرد: آرامشی که علی غفاری به عنوان کارگردان در طول کار ایجاد می‌کند بسیار ارزشمند است من این اتفاق را در سریال «بچه مهندس ۳» و در کار با او متوجه شدم، کار کردن با چنین کارگردان‌هایی بسیار خوب و ارزشمند است.

خسرومهر در مورد سریال «بچه مهندس ۳» اظهار کرد: سریال بچه مهندس ۳ با اقبال عمومی روبرو شد و تعداد زیادی از مردم این سریال را دوست داشتند، این مهم را در سوال‌هایی که از من پیرامون سرانجام سریال و یا در مورد قسمت آخر و یا سکانس‌های آخر در کوچه و خیابان می‌شد متوجه شدم.

وی پیرامون فعالیت‌های اخیر خود در عرصه بازیگری ابراز کرد: من خود را بازیگری خوش شانس می‌دانم، زیرا توانستم در طول یک سال ۲ بار در طلایی‌ترین زمان‌ها سریال روی آنتن داشته باشم، اولین کارم در عید نوروز با سریال «کامیون» شروع شد و بار دوم در ماه مبارک رمضان با سریال «بچه مهندس ۳» این شانس را تجربه کردم، برای هر بازیگر که بتواند در یک سال کنداکتوری چنین پربار داشته باشد ارزشمند است.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

https://www.mizanonline.com/fileshttps://www.mizan.news/news/1399/3/20/2621484_527.jpg

بازگشایی سینما‌ها تنها به ضرر تهیه کنندگان است

ساسان سالور تهیه کننده فیلم سینمایی «هایلایت» در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، پیرامون آخرین وضعیت اکران این فیلم سینمایی گفت: خوشبختانه صحبت‌های نهایی و برنامه ریزی‌ها به خوبی پیش رفته و اقدامات اولیه جهت تبلیغ اکران فیلم سینمایی هایلایت به صورت آنلاین صورت گرفته است، این فیلم از هفته آینده وارد چرخه اکران آنلاین خواهد شد.

وی درباره پیش بینی خود نسبت به آینده سینمای کشور طی سال جاری اظهار کرد: بازگشت به حالت قبلی سینما و استقبال مردم از سینما زمان بر است، باید مردم با خیال راحت وارد سالن سینما شوند و بیماری کرونا به کمترین حد خود برسد، جامعه برای بازگشت به سینما امنیت بهداشتی نیازمند است که این اتفاق هم تنها با گذر زمان حاصل می‌شود.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

تهیه کننده فیلم سینمایی «هایلایت» در همین راستا ادامه داد: پیش بینی من نسبت به بازگشت وضعیت سینما‌ها به وضعیت قبل این است که تا پایان سال باید به جامعه و سینما فرصت دهیم، به احتمال فراوان سینما در نوروز ۱۴۰۰ به حالت قبلی خود باز خواهد گشت و غیر از این کمی خوشبینانه است.

وی درباره شیوه بازگشایی سینما‌ها با پنجاه درصد ظرفیت سالن سینما ادامه داد: واقعیت امر شاید کار دیگری در وضعیت فعلی نمی‌توان کرد، اما در قبال کاهش نصفِ مخاطبان سینما در زمان بازگشایی اولین کسانی که متضرر می‌شوند تهیه کنندگان آثار هستند. اما بدون شک این بهترین راه ممکن بوده و طبیعتا برای این نوع بازگشایی فکر شده است، بدون شک برای نحوه بازگشایی سینما‌ها طی ماه‌های گذشته نظرات کارشناسان جمع آوری شده و در نتیجه راهکار خوبی برای بازگشایی در نظر گرفته شده است.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

http://94.182.147.96/fileshttps://www.mizan.news/news/1399/3/19/161_515.jpg

پایان تعطیلات کرونایی و شوق تئاتری‌ها برای رفتن روی صحنه

خبرنگار گروه فرهنگی ، عرصه هنرهای نمایشی بالاخره و بعد از نزدیک به چهار ماه تعطیلات اجباری به دلیل شیوع بیماری کرونا با دیگر از اول تیرماه سال جاری با حفظ اصول بهداشتی و رعایت پروتکل‌های اعلام شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا آغاز به کار خواهد کرد. 

تئاتر طی ماه‌های گذشته مشکلات فراوانی را پشت سر گذاشته است، این هنر و مخصوصا هنرمندان آن همواره با مشکلات شدید معیشتی روبرو بوده اند و حال با بروز چهار ماه تعطیلی بسیاری از آنها در امرار معاش خود به مشکل برخورد کرده اند. 

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار تئاتر طی هفته جاری اینجا کلیک کنید

هنر کارت به طور آزمایشی صادر شد

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از صدور هنر کارت به عنوان شناسه هویت فرهنگی و هنری اعضا صندوق خبر داد. سید حسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اعلام این خبر گفت: در مرحله اول این طرح تعدادی کارت بطور آزمایشی صادر و پس از بررسی نحوه کارکرد خدمات پیش بینی شده و جمع آوری بازخوردها تا پایان سال طی چند مرحله برای همه اعضا صندوق صادر خواهد شد.

سیدزاده افزود: صدور این کارت در راستای مطالبات اهالی فرهنگ و هنر خصوصاً در طی سفرهای حمایتی و مطابق با نیاز سنجی های انجام گرفته صورت گرفت.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه گفت: هنر کارت دارای قابلیت ارائه خدمات چندگانه است و از این پس کلیه خدمات صندوق از قبیل خدمات بیمه ای، طرح تکریم و کمک مستمری و تسهیلات مالی از طریق این کارت ارائه خواهد شد. سایر خدمات رفاهی، فرهنگی، گردشگری و... نیز طی مراحل مختلف روی این کارت فعال خواهد شد.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *