آخرین اخبار از بازگشایی سینماها/تغییراتی تازه در اسکار ۲۰۲۰

17:30 - 24 خرداد 1399
کد خبر: ۶۲۸۷۱۷
بیست و چهارمین روز از خرداد ماه ۹۹ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به آغاز ضدعفونی سالنهای سینما برای بازگشایی دوباره اشاره کرد.

- بیست و چهارمین روز از خرداد ماه ۹۹ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به آغاز ضدعفونی سالنهای سینما برای بازگشایی دوباره اشاره کرد.

انتخاب‌های اشتباه زیادی در کارنامه کاری خود دارم/سریال «موسی (ع)» را به دور از هر حاشیه‌ای می‌سازیم

«پای‌بست» احمد کاوری کلید خورد/بازگشایی سینماها به روحیه مردم کمک می‌کند

فاطمه گودرزی در گفت‌وگو با ، پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: به تازگی قرارداد بازی در سریال «پای‌بست» به کارگردانی احمد کاوری را بسته‌ام و از دو هفته گذشته برای بازی در این سریال تلویزیونی جلوی دوربین رفته‌ام. 

وی درباره زمان پخش سریال تلویزیونی «پای‌بست» اذعان کرد: این سریال به تازگی فیلمبرداری خود را آغاز کرده و حداقل تا پایان سال تولید آن به طول خواهد انجامید، هم اکنون تدوین این اثر همزمان با ساخت آغاز شده و به امید خدا این اثر پاییز امسال از شبکه سوم سیما روی آنتن خواهد رفت.

بازیگر سریال «ایل دا» درباره مضمون سریال جدید احمد کاوری اضافه کرد: این سریال فیلمنامه بسیار خوبی داشته و تولید آن هم به خوبی پیش می‌رود، پیش بینی می‌کنم که با توجه به دقت کارگردان و عوامل خوب اثر، این سریال جزو آثار پرمخاطب پاییز امسال باشد. 

وی در مورد نقش خود در سریال «پای‌بست» تاکید کرد: نقش بسیار تازه‌ای را در سریال احمد کاوری ایفا کرده ام، این نقش با تمامی نقش‌هایی که بازی کرده‌ام متفاوت است و مخاطبان کاراکتر به شدت متفاوتی را در سریال «پای بست» از من خواهند دید. شاید این شخصیت با شخصیت‌های معمولا مهربان و آرامی که بازی کرده‌ام فرق زیادی داشته باشد اما دوست دارم مردم این تغییر را در تلویزیون ببینید و بیشتر از این نقشم را توضیح ندهم. 

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

«روز صفر» فیلمی که موفقیت در بازگشایی سینماها را تضمین می‌کند///////////////////پنجشنبه

«روز صفر» فیلمی که موفقیت در بازگشایی سینماها را تضمین می‌کند

- سینما‌های سراسر کشور بعد از چهار ماه تعطیلی به دلیل شیوع بیماری کرونا بار دیگر از ابتدای تیر ماه فعالیت خود را با رعایت پروتکل‌های الحاقی وزارت بهداشت برای مبارزه با بیماری کرونا از سر خواهند گرفت تا بار دیگر شاهد اکران آثار سینمایی در سالن‌های سینما باشیم.

بازگشایی سینما‌ها از اول تیر ماه موافقان و مخالفان خاص خود را دارد، برخی این اقدام را زود می‌دانند و نسبت به رعایت بهداشت احساس نگرانی می‌کنند، برخی نیز بازگشایی سینما‌ها را بلامانع دانسته و آن را امری طبیعی در ایام پساکرونا می‌دانند، اما هر چه هست هنر هفتم از ابتدای ماه آینده بار دیگر میزبان مخاطبان خود خواهد بود.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

برای اهالی سینما و تماشاگران این هنر بدون شک لذت تماشای فیلم در سالن سینما و در کنار نزدیکان خود تجربه‌ای است که به هیچ وجه با پدیده اکران آنلاین و یا پدیده‌هایی این چنین ایجاد نمی‌شود، به همین دلیل اکران در سینما‌ها می‌تواند با توجه به دوری چهار ماهه مردم از این هنر با استقبال خوبی روبرو شود.

در این میان، اما چیدمان چرخه اکران سینما‌ها پس از دوران اوج کرونا چالش بزرگی محسوب می‌شود، از سویی برخی از فیلم‌ها در میانه‌های راه اکران متوقف شدند و از سویی برخی نیز قبل از آنکه روی پرده بروند چراغ اکرانشان خاموش شد، در حال حاضر فیلم‌های اکران بهمن ماه و همچنین فیلم «خوب بد جلف» از جمله آثاری هستند که با شیوع کرونا متوقف شدند.

از سویی بعد از این آثار، فیلم‌های اکران نوروزی ۹۹ در نوبت بعدی اکران قرار دارند، البته بر اساس اعلام‌های قبلی بازگشایی سینما‌ها اختیاری است، اما بعید است که سینماداران بعد از چهار ماه تعطیلی همچنان اصراری بر بسته بودن درب سالن‌های نمایش فیلم داشته باشند.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

فضای مجازی جایگزین کتاب شده است //////مصاحبه

چرا سرانه مطالعه در کشور رو به کاهش است؟

زهرا رجبی متین در گفت‌وگو با پیرامون کاهش سرانه مطالعه در کشور گفت: انگشت اتهام به سوی فضای مجازی است این تکنولوژی جدید متاسفانه باعث شده است تا نسل جوان به جای روی آوردن به کتاب و کتابخوانی تمام توجه خود را متمرکز بر فضای مجازی ‌کنند.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

وی کنترل زمان استفاده از فضای مجازی را یکی از عوامل تاثیر گذار بر سرانه مطالعه دانست و تاکید کرد: باید به این موضوع توجه داشت که برنامه‌ریزی و کنترل زمان استفاده از فضای مجازی خصوصاً برای کودکان و نوجوانان بسیار مهم است چراکه باعث می‌شود بتواینم زمان آنها را در طول روز برای مطالعه تنظیم کنیم.

رجبی اینترنت ملی در بین کابران داخل کشور را عاملی مطمئن و ارزشمند برای جامعه آینده دانست و تصریح کرد: چنانچه اینترنت‌ملی شکل بگیرد و رواج یابد قاعدتاً بسیاری از نگرانی‌های خانواده‌ها کاهش پیدا خواهد کرد، زیرا فضای موجود به علت گستردگی و عدم نظارت دارای آسیب‌های فراوانی برای کودکان و نوجوانان است در عین حال می‌توان در اینترنت ملی برنامه‌هایی را در نظر گرفت تا به مطالعه مجازی کتاب کمک بیشتری نمایند و اشاعه دهند فرهنگ مطالعه باشد.

وی نقش نویسندگان را در جذب مخاطب را مهم دانست و تاکید کرد: قطعاً شیوه نگارش نویسندگان می‌تواند زمینه را برای افزایش سرانه مطالعه افزایش دهد من یک مادر هستم و هنگامی که کتاب‌های کودک را می‌‌خرم و برای فرزندانم می‌خوانم مشاهده می‌کنم که در این کتاب‌ها ایرادات و اشکالات بسیار زیادی وجود دارد حتی در کتاب شعر کودکان نیز ایرادات دستوری فراوانی وجود دارد کتاب‌ها باید ممیزی شوند و در چاپ‌های بعدی مورد ویرایش قرار بگیرند.

وی بار دیگر به آسیب های فضای مجازی اشاره و تاکید کرد: فضای مجازی باعث سطحی نگری و کمرنگ شدن سرانه مطالعه در کشور شده است از سوی دیگر این فضا رویکرد جامعه را به چالش کشانده و باعث گسترش نوعی سطحی نگری و عدم توجه به عمق‌گرای در مطالعه شده است، همچنین واقع نگری و دور اندیشی از نوجوانان گرفته شده که این امر حاصل بی‌توجهی به مطالعه مفید محسوب می شود، موضوع مهم دیگر اینکه عمق اطلاعات برخی از جوانان ما بسیار اندک است و این زمینه آسیب را در جامعه برای نوجوانان به همراه خواهد داشت.  

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

بازگشت اسکار ۲۰۲۰ به قوانین قبلی/۱۰ اثر نامزد بهترین فیلم می‌شوند

- آکادمی علوم و هنر‌های سینمایی اسکار از بازگشت قوانین قبلی خود در قبال انتخاب بهترین فیلم خبر داد. جوایز اسکار که در آستانه اعلام استاندارد‌های جدید برای نمایش و معرفی فیلم هاست، اولین تغییرات خود را که مربوط به تعداد نامزد‌های اسکار بهترین فیلم سال است، اعلام کرد.

بنا به اعلام آکادمی اسکار، از سال ۲۰۲۰ به بعد ۱۰ فیلم برای جایزه اسکار بهترین فیلم نامزد خواهند شد. این اتفاق برای اولین بار پس از سال ۲۰۱۱ است. منابع داخلی آکادمی اسکار گفته‌اند در این مقطع هنوز نمی‌توان قطعاً گفت که اسکار برگزار می‌شود. این در حالی است که برنامه اسکار ۲۰۲۱ برای ۲۸ فوریه (۱۰ اسفند) برنامه‌ریزی شده است.

با وجود این که برای برگزاری نود و سومین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار تا فوریه (اسفند ۹۹) فرصت است، اما آکادمی اسکار دارد به احتمال به تعویق افتادن بزرگ‌ترین شب سینمای جهان فکر می‌کند.

  • بیشتر بخوانید: 
  • برای مشاهده آخرین اخبار سینمای هالیوود اینجا کلیک کنید

اسکار پیش‌تر قوانین نمایش فیلم را برای شرکت در این رقابت تغییر داده و فیلم‌هایی که امکان اکران در سینماها را به دست نیاورده‌اند و به صورت اینترنتی عرضه شدند را هم واجد شرایط داوری از سوی اعضای آکادمی دانسته بود.

این آکادمی اعلام کرد به دلیل عدم اکران بسیاری از فیلم‌ها در سینما، برای اولین بار و به عنوان تنها بار تصمیم گرفته است فیلم‌هایی که فقط آماده اکران هستند نیز بتوانند حائز شرایط شرکت در رقابت‌های اسکار شوند.

بر اساس این تصمیم، فیلم‌هایی که قرار بوده در سالن‌های سینما پخش شوند، اما در عوض در شبکه‌های دیجیتال پخش شده‌اند می‌توانند در بخش‌های اصلی جشنواره اسکار شرکت کنند.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

https://www.mizanonline.com/fileshttps://www.mizan.news/news/1399/3/24/2625449_149.jpg

آغاز ضدعفونی سالن‌های سینماها از امروز/اکران دو فیلم قطعی شد

مرتضی شایسته در گفت‌وگو با ، پیرامون توئیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره بازگشایی سینماها تا اول تیر ماه گفت: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته و تصمیم گیری قبلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینماها از اول تیر ماه آغاز به کار می‌کنند و منظور وزیر ارشاد از توئیت دیشب خود پیرامون آغاز اکران فیلم‌ها از ۲۴ خرداد ماه نبوده است. 

وی در همین راستا ادامه داد: منظور از بازگشایی سینماها طبق گفته وزیر ارشاد آن است که ضد عفونی سالن‌ها و آمادگی کارمندان و پرسنل برای شروع مجدد فعالیت در سینماها با حفظ نکات بهداشتی و رعایت پروتکل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا از امروز آغاز خواهد شد تا به امید خدا از یکم تیر ماه سینماها بتوانند در محیطی امن میزبان مخاطبان باشند. 

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

دبیر شورای صنفی نمایش درباره نخستین آثار سینمای کشور بعد از بازگشایی سینماها اذعان کرد: در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت ارشاد اکران دو فیلم «خوب بد جلف : ارتش سری» و «شنای پروانه» مورد تایید قرار گرفت، بعد از صحبت با صاحبان این دو اثر، فیلم‌های فوق برای اکران به ما معرفی شدند، لذا اکران هر دو اثر از سوی شورا مورد تایید و قطعی است. 

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

https://teater.ir/uploads/files/1399/khordad-99/%D8%B3%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%A7%D8%B1-%D9%BE%DA%98%D9%88%D9%87%D8%B4%DB%8C-%D8%AA%D8%A6%D8%A7%D8%AA%D8%B1-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%88%D9%85%D8%AA.jpg

شیوه‌نامه اجرایی و بهداشتی بازگشایی مجموعه تئاتر شهر منتشر شد

- عرصه هنرهای نمایشی بالاخره و بعد از نزدیک به چهار ماه تعطیلات اجباری به دلیل شیوع بیماری کرونا بار دیگر از اول تیرماه سال جاری با حفظ اصول بهداشتی و رعایت پروتکل‌های اعلام شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا آغاز به کار خواهد کرد.

انتشار فراخوان سمینار پژوهشی تئاتر مقاومت

فراخوان هفتمین سمینار پژوهشی تئاتر مقاومت با هدف مطالعه و بررسی ادبیات نمایشی تئاتر مقاومت، مطالعۀ تئاتر مقاومت از منظرهای گوناگون و بررسی راهکارهای دستیابی به مسیر درست و اصولی برای ادامۀ حیات تئاتر مقاومت با محورهای مختلف منتشر گردید.

علاقمندان می‌توانند تا تاریخ ۱۰مرداد ماه، چکیدۀ آثار خود را به دبیرخانه و به نشانی rtfestival.ir ارسال نمایند. این سمینار پژوهشی همزمان با هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاتر مقاومت، به همت انجمن تئاترانقلاب ودفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و با دبیری حمید نیلی، در پاییز ۹۹ برگزار خواهد شد.

متن فراخوان به‌شرح ذیل است:

«هفتمین سمینار پژوهشی تئاتر مقاومت» همزمان با برگزاری هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت، به پاس ارج نهادن به تلاش پژوهشگران ارجمند کشور و نیاز مبرم این رویداد و گفتمان (تئاتر مقاومت) به پژوهش و تحقیق مستمر، به شرح ذیل برگزار می‌شود.

اهداف سمینار:

  • مطالعه و بررسی ادبیات نمایشی مقاومت
    - مطالعۀ تئاتر مقاومت از منظرهای مختلف در ادوار گذشته.
    - دستیابی به مسیر درست و اصولی برای ادامۀ حیات تئاتر مقاومت

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *