رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فرمانده ارتش هند: مذاکره با چین برای حل تنش‌ها ادامه دارد

11:39 - 25 خرداد 1399
کد خبر: ۶۲۸۷۹۲
فرمانده ارتش هند از کم شدن تنش‌های مرزی با چین خبر داده و گفت: همه چیز در مرز لداخ تحت کنترل است.

- بنابر گزارش هندوستان تایمز، «ژنرال مانوج موکند ناراوانه» فرمانده ارتش هند اعلام کرد: شرایط در مرز مشترک با کشور چین در منطقه لداخ تحت کنترل است.

وی تصریح کرد: هیات علی رتبه از هند به چین اعزام شده‌اند تا با مسئولین پکن دیدار کرده و تلاش کنند تا مناقشات مرزی به سرعت حل و فصل شوند.

ناروانه گفت: ادامه گفتگوها ما را نسبت به کم شدن تنش های مرزی و حل مناقشه از طریق غیر نظامی امیدوارتر می کند.

فرمانده ارتش هند افزود: ما مصمم هستیم مشکلات و مناقشات مرزی خود با چین را حل کنیم و تلاش ما برای مذاکره نشان دهنده همین تصمیم است.

وی سپس به اوضاع منطقه کشمیر اشاره کرده و به قتل 15 آزادی خواه کشمیری طی روزهای اخیر که خود آن ها را تروریست نامید اعتراف کرد.

فرمانده ارتش هند اذعان کرد: بیشتر عملیات هایی که در کشمیر صورت گرفته و منجر به کشتار مردم این منطقه می شود علیه جوانان بومی است که به آزاد شدن منطقه علاقمند هستند.

گفتنی است طی هفته های اخیر تنش های مرزی بین هند و چین افزایش یافت و دو طرف هزاران نظامی در مرزهای خود مستقر کردند.

چین در این خصوص اعلام کرده بود: هند در یک منطقه تعیین تکلیف نشده در حال کشیدن جاده ای است که می تواند تجهیزات نظامی حمل کند و این برای ما قابل پذیرش نیست.

این در حالی است که هند و چین در منطقه بزرگ کشمیر باهم مناقشه مرزی دارند و جنگ تمام عیار را نیز تجربه کرده‌اند.

کشمیر یک منطقه استراتژیک است که از دیدی سازمان ملل تعیین تکلیف نشده و باید با برگزاری یک همه پرسی آزادانه توسط ساکنین آن تعیین تکلیف شود.

تا کنون هند به دلیل اکثریت مسلمان ساکن کشمیر مانع برگزاری همه پرسی شده و 10 ماه پیش نیز با لغو خودمختاری کشمیر تلاش کرده تا این منطقه را بخشی از خاک خود قلمداد کند.

تسنیم


برچسب ها: هند کشمیر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *