رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آخرین وضعیت برگزاری کلاس‌های تابستانی در سرای محلات با وجود شیوع کرونا

3:36 - 26 خرداد 1399
کد خبر: ۶۲۸۹۱۱
عضو شورای شهر تهران به تشریح آخرین وضعیت برگزاری کلاس‌های تابستانی در سرای محلات با وجود شیوع کرونا پرداخت.

الهام فخاری در گفت‌وگو با میزان به تشریح آخرین اقدامات سرای محلات در تبیین آموزش‌های لازم و فرهنگسازی در حوزه مقابله با بیماری کرونا پرداخت و گفت: سرای محلات از ۵ اسفند ۹۸ باتوجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ و به منظور حفظ سلامت شهروندان تعطیل شد و خدمات خود را به ارائه محتوای آموزشی و فرهنگ‌سازی درخصوص این بیماری محدود کرد.

وی ادامه داد: با این وجودخانه‌های سلامت فعالیت جدی در مورد بیماری کووید۱۹ داشتند که از آن جمله می‌توان آموزش به ۴۲۰۰ نانوایی در محلات شهر تهران و توزیع پوسترهایی با محتواهای آموزشی اشاره کرد.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: حدود ۸ NGO در شهر تهران نزدیک به ۵۰۰۰ پوستر با محتوای آموزشی در مورد بیماری کووید۱۹ منتشر کردند و در مراکز مانند قصابی‌ها، فروشگاه‌ها و... توزیع کرده‌اند.

فخاری تصریح کرد: کانون‌های ذیل خانه سلامت در ایام نوروز کاملا فعال بودند و ۱۷۰۰۰ تماس در محلات با سالمندان داشتند و در خصوص بیماری کووید۱۹ آنها را پایش می‌کردند اما سراهای محلات برای شروع فعالیت خود نیاز به مجوز ستاد کرونا تهران دارند و باید مانند سایر صنوف براساس مجوز و پروتکل‌های آن ستاد فعالیت خود را آغاز نمایند.

وی ادامه داد: علی رغم پیگیری‌های اداره کل سلامت شهرداری و همینطور مدیریت سراهای محلات هنوز تصمیمی در مورد این مراکز توسط ستاد مبارزه با کرونا شهر تهران ابلاغ نشده و فقط به صورت غیر رسمی گفته شده‌است که این مراکز در حکم مراکز آموزشی هستند.

این عضو شورای شهر تهران با طرح این پرسش مبنی بر اینکه آیا خانواده‌های از بازگشایی سراهای محلات استقبال می‌کنند و آیا حاضر هستند با رعایت پروتکل‌های ابلاغی فرزندان خود را به این مراکز بفرستند، تصریح کرد: با همین دغدغه تصمیم گرفتیم که بار فعالیت‌های سراهای محلات را براساس نیازهای مخاطبین محلی به سمت آموزش‌های مجازی سوق دهیم و برای این کار لازم هست در گام نخست زیرساخت‌های لازم مهیا شود و در حال حاضر در حال سیر مسیر اداری و اخذ پروپزال و ... از مجموعه‌های علاقه‌مند و فعال هستیم.

وی ادامه داد: درخصوص برنامه‌های تابستانی در گروه سنی نوجوانان عمده تصمیمات در اداره فرهنگی و آموزش‌های شهروندی با محوریت محلات گرفته می‌شود که تا آخر خرداد برنامه‌های نهایی مشخص خواهد شد و در حال حاضر در جلسات تصمیم گیری هستند تا با چند سناریو با توجه به وضعیت خاص فعلی (بیماری کووید۱۹)برنامه ریزی شود. برنامه‌های تابستانی امسال حتما با رویکرد آموزشی برای مبارزه با کرونا خواهد بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *