تشییع پدرسالار سینمای ایران در قطعه هنرمندان/نگاهی به کاهش سرانه مطالعه کتاب در کشور

16:52 - 27 خرداد 1399
کد خبر: ۶۲۹۶۷۳
بیست و هفتمین روز از خرداد ماه ۹۹ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به برگزاری مراسم تشییع محمدعلی کشاورز بازیگر پیشکسوت سینما تئاتر و تلویزیون در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) اشاره کرد.

- بیست و هفتمین روز از خرداد ماه ۹۹ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به برگزاری مراسم تشییع محمدعلی کشاورز بازیگر پیشکسوت سینما تئاتر و تلویزیون در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) اشاره کرد

انتخاب‌های اشتباه زیادی در کارنامه کاری خود دارم/سریال «موسی (ع)» را به دور از هر حاشیه‌ای می‌سازیم

کمند امیرسلیمانی: محمدعلی کشاورز در پدرسالار بازیگری را به من یاد داد

کمند امیرسلیمانی در گفت‌وگو با میزان، پیرامون همکاری با «محمدعلی کشاورز» در سریال پدرسالار گفت: من افتخار این را داشتم که در سنین پایین در خدمت بازیگر پیشکسوت مرحوم محمدعلی کشاورز باشم و در سریال پدرسالار نقش عروس وی را ایفا کنم، سریال پدرسالار و همکاری با محمدعلی کشاورز برای من سراسر درس بود.

وی در همین راستا ادامه داد: در آن سن و سال نیازمند این بودم که شخصی مرا به خوبی همراهی و هدایت کند، محمدعلی کشاورز و حضورش در سریال پدرسالار یک سره درس و از سوی من آموختن بود، به شخصه از محمدعلی کشاورز و هم نسل‌های وی تعهد کاری، اخلاق حرفه‌ای، منش و مردمی بودن را یاد گرفتم.

///////////////////

بازیگر سریال «پدر سالار» درباره ویژگی مهم محمدعلی کشاورز در حین بازیگری افزود: یکی از خصوصیات ویژه کشاورز در آن بود که با وجود تجربه بالا و سابقه کاری پربار همیشه هوای جوانان را داشت و در بسیاری از بخش‌های سریال پدرسالار به من کمک می‌کرد.

وی شخصیت کشاورز را شخصیتی مدبر و مدیر توصیف کرد و تاکید کرد: در سریال پدر سالار شخصیتی که کشاورز آن را ایفا می‌کرد شخصیتی مدیر و خانواده دوست بود، جالب آنجاست که در پشت صحنه نیز وی همیشه مدیریت خوبی داشت و در جمع آوری و وحدت میان بازیگران به خوبی عمل می‌کرد.

بازیگر سریال «گاندو» در همین رابطه تاکید کرد: کشاورز در سریال پدرسالار بزرگ ما بود و به واسطه همین تمامی بازیگران به واقع مثل یک خانواده در پشت صحنه فعالیت داشتند، آن چیزی که در خانواده پدرسالار مخاطب در قاب تلویزیون می‌دید دقیقا پشت صحنه هم اتفاق می‌افتاد و شاید به همین خاطر روابط بین کاراکتر‌ها به خوبی قابل لمس بود.

وی همکاری با کشاورز را نقطه درخشان کارنامه کاری خود خواند و تصریح کرد: به واقع بازی در سریال «پدر سالار» و قرارگیری در کنار بازیگر بزرگی همچون محمدعلی کشاورز برای شخص من افتخار و در کارنامه کاری ام مهمترین نقطه عطف محسوب می‌شود.

امیرسلیمانی درباره محبوبیت همیشگی کشاورز طی سالهای سال بازیگری افزود: کشاورز تا حدی نقش‌های ماندگار بازی کرد که به عنوان یک اسطوره بازیگری تمجید و تثبیت شده بود، انتخاب‌های درست وی در ایفای نقش عاملی بود که همواره وی را در قامت نقش‌های بزرگ ببینیم، نقش‌های مهم، متفاوت و جذاب از جمله دلایل محبوبیت کشاورز در بین مخاطبان است. 

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

//////////////

بازگشت سینما به وضعیت عادی زمان زیادی می‌طلبد/ «یلدا» از اول تیر اکران می‌شود

مسعود بخشی در گفت‌وگو با ، پیرامون اکران فیلم سینمایی «یلدا» بعد از بازگشایی سینماها و از تاریخ اول تیر ماه گفت: امیدوارم اتفاق خوبی برای فیلم «یلدا» بیفتد، بالاخره سینماها باید بازگشایی می‌شدند و طبیعتا این بازگشایی و برگشت به حالت طبیعی زمان بر خواهد بود. 

وی درباره چگونگی بازگشایی سینما‌ها بعد از دوران اوج کرونا اضافه کرد: قطعا ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه ریزی‌های مختلفی نسبت به بازگشایی سینما‌ها داشته اند، اتفاقا من معتقدم که سینما‌ها نسبت به بسیاری از اماکن دیگر که هفته‌های گذشته بازگشایی شده‌اند امکان مراقب بیشتری دارد و راحت‌تر می‌توان در آن‌ها پروتکل‌ها رعایت کرد.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

کارگردان فیلم سینمایی «یلدا» درباره اکران این فیلم با ۵۰ درصد ظرفیت سالن اظهار کرد: این قانون همان پروتکل پیشنهادی ستاد ملی مبارزه با کرونا برای جلوگیری از شیوع بیماری است، ما فیلممان را ۵۰ درصد ظرفیت سالن نمایش اکران می‌کنیم و ضرر آن ۵۰ درصد خالی سالن از سوی هیچ نهادی به فیلم ساز و یا تهیه کننده پرداخت نمی‌شود.

وی درباره احتمال طولانی‌تر شدن مدت اکران فیلم سینمایی «یلدا» با توجه به شرایط کنونی چرخه اکران تاکید کرد: ما از همان ابتدا تصمیم بر اکران یلدا در بخش هنر و تجربه داشتیم، در این بخش سینما‌های کمتری وجود دارند و تعداد سالن‌ها هم بسیار کمتر از سینمای بدنه است، اما فیلم حداقل چهار ماه روی پرده می‌ماند. این اتفاق باعث می‌شود که با وجود تمام کمبود‌های سینما هنر و تجربه فیلم ماندگاری بیشتری داشته باشد.

کارگردان فیلم «یک خانواده محترم» نبود سالن اختصاصی برای اکران آثار هنر و تجربه را ضعفی بزرگ خواند و افزود: متاسفانه سینمای هنر و تجربه نسبت به قبل افت داشته است، نبود تبلیغات مناسب و همچنین نبود تعداد سالن کافی باعث شده تا آثار این بخش با محدودیت‌های فراوانی در اختیار مخاطبان قرار گیرند. از نظر من سینمای هنر و تجربه نیازمند یک پردیس اختصاصی است تا بتواند آثار خود را به صورت متمرکز به نمایش درآورد.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

مراسم تشییع پیکر «محمدعلی کشاورز» برگزار شد/امین تارخ: پیام کشاورز به زندگی انسانیت بود

مراسم تشییع پیکر «محمدعلی کشاورز» برگزار شد

- مراسم تشییع پیکر «محمدعلی کشاورز» بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون دقایقی پیش در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تهران برگزار شد.

از دقایقی پیش از شروع این مراسم دوست داران این هنرمند برجسته کشور در محل قطعه هنرمندان حضور یافتند تا با بازیگر نقش‌های ماندگاری همچون پدرسالار خداحافظی کرده و وی را به دیار باقی بدرقه کنند.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین مصاحبه محمد علی کشاورز اینجا کلیک کنید

حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی از جمله نخستین افرادی بود که در قطعه هنرمندان حضور یافت، مراسم تشییع محمدعلی کشاورز با وجود شرایط بیماری کرونا با حضور گسترده ای روبرو شد. امین تارخ بازیگر مطرح سینما و همبازی کشاورز در بسیاری از آثار همچون فیلم سینمایی مادر نیز در این مراسم حضور یافته بود. 

اسماعیل شنگله دیگر بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون دیگر هنرمندی بود که در قطعه هنرمندان حضور یافته بود، وی از جمله نزدیکترین دوستان کشاورز طی سالهای سال فعالیت در عرصه بازیگری بود. 

امین تارخ در حاشیه این مراسم درباره شخصیت محمدعلی کشاورز گفت: وی از جمله بازیگرانی بود که شاخصه های فراوانی را می‌توان در تمجید از وی نام برد، کشاورز بازیگری توانمند، بی پیرایه و فروتن بود، وی بازیگر بسیار منظمی بود و اعتقاد داشت که انسانیت و صمیمت بین افراد باعث هرگونه موفقیتی می شود.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی و قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی عباس عظیمی رئیس مجموعه فرهنگی و هنری برج آزادی از مدیران حاضر در این مراسم هستند. این مراسم ساعت ۹:۴۵ با قرائت آیاتی از قرآن به صورت رسمی آغاز شد.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

چگونه می‌توانیم با وجود افزایش قیمت کتاب سرانه مطالعه را در کشور بالا ببریم؟

چگونه می‌توانیم با وجود افزایش قیمت کتاب سرانه مطالعه را در کشور بالا ببریم؟

عبدالحمید قره‌داغی در گفت‌و‌گو با پیرامون ضرر‌های ناشی از بیماری کرونا به عرصه ادبیات گفت: اسفند و اردیبهشت ماه از جمله ماه‌های خوب نشر محسوب می‌شوند ماه اسفند به واسطه شب عید بودنش و نزدیکی آن به اردیبهشت ماه بهار کتاب محسوب می‌شود لذا ماه‌های اسفند تا اردیبهشت حدود ۴۰ درصد از فروش کل سال یک ناشر را به خود تخصیص می‌دهد.

مدیرعامل انتشارات سوره مهر در همین راستا اظهار کرد: وقتی خرید اسفند و اردیبهشت ماه کنسل شود قطعا همه ناشران ضرر می‌کنند، در این میان انتشارات سوره مهر با حجم بالای انتشار کتاب نیز در اَمان نمانده و با مشکلاتی روبرو شده است که برای برطرف شدن این مشکلات اقدام به اجرای برنامه‌های خاصی همانند برگزاری نمایشگاه مجازی کرده است.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مطالعه معرفی آخرین کتب‌ منتشر شده از انتشارات سوره مهر اینجا کلیک کنید

وی به مشکلات حاصل از رکود اقتصادی ناشی از بیماری کرونا بر عرصه ادبیات اشاره و ابراز کرد: بیماری کرونا تاثیر بسیاری بر اقتصاد نشر گذاشته است و ضرر‌های بسیاری را متوجه ناشران کرده همچنین انتشارات سوره مهر در حوزه چاپ و توزیع با مشکلات فراوانی روبرو شده است، اما با این همه تلاش داریم تا تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم و بتوانیم بخشی از این ضررها را جبران کنیم، چراکه هدف اصلی ما توسعه سرانه مطالعه است.

قره داغی به میزان فروش کتاب در دوره قرنطیه حاصل از بیماری کرونا اشاره و بیان کرد: در ایام قرنطیه بیماری کرونا فروش انتشارات سوره مهر حدودا ۴ برابر شد، اما این میزان در مقایسه با فروش در نمایشگاه بین المللی کتاب قابل مقایسه نیست همچنین در عین حال فروش کتب در فروشگاه های کتاب به صفر رسید این رویداد پیام خاصی را در ایام قرنطینه کرونا به همراه داشت مبنی بر اینکه مردم با وجود اینکه در قرنطینه خانگی بودند و از خرید کتاب به شکل حضوری در فروشگاه‌های کتاب اجتناب می‌کردند اما همچنان پیگیر خرید کتاب به شکل اینترنتی بودند بنابراین نتیجه می‌گیریم که مردم به کتاب و کتاب‌خوانی روی آوردند هرچند این سهم بسیار ناچیز است.

وی پیرامون افزایش نا محسوس قیمت کاغذ در بازار و در نتیجه بالا رفتن قیمت کتاب ابراز کرد: افزایش قیمت کاغذ تاثیر خود را قطعا خواهد گذاشت، حتی هم اکنون نیز شاهد افزایش قیمت کتاب هستیم، ولی امیدارم تاثیر به نحوی باشد که شاهد کاهش تولید کتاب‌های بی کیفیت باشیم و ناشران گزیده کار شوند، بدین ترتیب کار‌های خوب منتشر و بیشتر دیده می‌شود و تا حدودی مخاطبان از سردرگمی برای انتخاب کتاب خوب نیز رها خواهند شد، با این حال نمی‌توان گفت افزایش قیمت کتاب تنها ضرر دارد، زیرا مزایایی را با خود به همراه دارد که نباید از نظرها دور بماند.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

اکران قسمت چهارم «ماتریکس» به بهار ۲۰۲۲ موکول شد

اکران قسمت چهارم «ماتریکس» به بهار ۲۰۲۲ موکول شد

- براساس اعلام کمپانی برادران وارنر اکران فیلم سینمایی «ماتریکس» با تعویق طولانی مدت روبرو شد، این فیلم در بهترین شرایط ممکن در بهار سال ۲۰۲۲ اکران بین المللی خود در سینما‌های جهان را آغاز خواهد کرد.

کمپانی برادران وارنر دلیل اصلی تعویق در اکران فیلم سینمایی «ماتریکس 4» که هنوز نام فرعی آن انتخاب نشده را شیوع جهانی بیماری کرونا اعلام کرد.

چندی پیش کیانو ریوز طی آخرین گفت و گوی خود درباره حضورش در این فیلم اعلام کرد که در ابتدا نظر چندان مثبتی نسبت به ساخت قسمت چهارم این فیلم نداشته اما به حدی داستان و فیلمنامه ماتریکس چهار با دقت و جذابیت نوشته شده که وی به هیچ وجه نتوانسته بازی دوباره در این فیلم را رد کند. 

فیلم سینمایی ماتریکس در سه گانه اولیه خود توانست با استقبال و نقد بسیار مثبت اهالی سینما و منتقدین روبرو شود، در همان زمان تمامی دوست داران این فیلم انتظار ساخت نسخه بعدی اثر را نداشته و این سه گانه را اثری کامل می دیدند اما حال دوستداران ماتریکس در آستانه نسخه چهارم این اثر قرار گرفته اند. 

هنوز شگفتی ساخت ماتریکس چهار برای علاقمندان این فیلم سینمایی تمام نشده بود تا اینکه خبری جدید جنجال آفرین شد، بنا بر اخبار تایید شده، در «ماتریکس ۴» علاوه بر حضور کیانو ریوز در نقش همیشگی، یک نئو جوان نیز حضور خواهد داشت.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

بازگشت حامد بهداد به سینما در سال ۹۸/احتمال ظهور دو کارگردان صاحب سبک/////////////////////یکشنبه

اکران نخستین فیلم سینمای ایران در سال ۹۹ از هفته آینده

- سینماهای سراسر کشور از سوم اسفند ماه سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا طعم تعطیلی را تجربه کردند و حال بعد از چهار ماه تعطیلات بار دیگر و از اول تیر ماه به محدودیت‌های بهداشتی میزبان مخاطبان خواهند بود. 

بر همین اساس سینماهای سراسر کشور از یکم تیر ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی جهت جلوگیری از شیوع کرونا و با پنجاه درصد ظرفیت سالنها بازگشایی می شوند تا بار دیگر چرخ محبوب ترین هنر کشور به حرکت خود ادامه دهد، چرخی که باید دید در همان ابتدا به چه سرعتی به حرکت در می آید. 

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

برای اهالی سینما و تماشاگران این هنر بدون شک لذت تماشای فیلم در سالن سینما و در کنار نزدیکان خود تجربه‌ای است که به هیچ وجه با پدیده اکران آنلاین و یا پدیده‌هایی این چنین ایجاد نمی‌شود، به همین دلیل اکران در سینما‌ها می‌تواند با توجه به دوری چهار ماهه مردم از این هنر با استقبال خوبی روبرو شود.

در این میان، اما چیدمان چرخه اکران سینما‌ها پس از دوران اوج کرونا چالش بزرگی محسوب می‌شود، از سویی برخی از فیلم‌ها در میانه‌های راه اکران متوقف شدند و از سویی برخی نیز قبل از آنکه روی پرده بروند چراغ اکرانشان خاموش شد، در حال حاضر فیلم‌های اکران بهمن ماه و همچنین فیلم «خوب بد جلف» از جمله آثاری هستند که با شیوع کرونا متوقف شدند.

از سویی بعد از این آثار، فیلم‌های اکران نوروزی ۹۹ در نوبت بعدی اکران قرار دارند، البته بر اساس اعلام‌های قبلی بازگشایی سینما‌ها اختیاری است، اما بعید است که سینماداران بعد از چهار ماه تعطیلی همچنان اصراری بر بسته بودن درب سالن‌های نمایش فیلم داشته باشند.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

سه رویکرد مهم «امام جعفر صادق(ع)» در مبارزه با فرقه‌های نو ظهور

سه رویکرد مهم «امام جعفر صادق(ع)» در مبارزه با فرقه‌های نوظهور

محمد حسن حسینی‌نیا در گفت‌وگو با پیرامون رویکرد «ائمه اطهار (ع)» و خصوصا «امام جعفر صادق (ع)» به مواضع کلان جامعه اسلامی گفت: «ائمه معصومین(ع)» مواضع کلان جامعه اسلامی را مورد توجه قرار داده و برای دست یابی به آن تلاش فراوانی کرده‌اند، این مواضع کلان شامل اهداف جامعه اسلامی، نظام اسلامی، ارزش‌ها و آرمان‌های حکومت اسلامی خصوصا تمدن سازی که آینده نظام اسلامی را در بر می‌گیرد بوده است که در نهایت به ظهور «امام عصر(عج)» منتهی می‌شود، در عین حال حاکمیت نظام اسلامی و جهت گیری‌هایی که به صورت استراتژیک در رویکرد همه «ائمه معصومین(ع)» دیده می‌شود باید فصل مشترک تلاش‌ها و عملکرد آنها دانست، در این میان «امام جعفر صادق (ع)» نیز بر همین مبنا حرکت نموده و برای حفظ اسلام تدابیر ارزشمندی را در پیش گرفتند.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مطالعه مطالب و گفت‌وگوهای مذهبی اینجا کلیک کنید

وی در همین راستا تاکید کرد: هدف «نبی اکرم (ص)» و «ائمه معصومین(ع)» به جایگاه ماموریت ویژه آنان اشاره دارد، حفظ و صیانت از جامعه اسلامی و ایجاد پایگاهی برای رشد و گسترش دین مبین اسلام در این هدف مهم مد نظر بوده است، این هدف بزرگ «پیامبر اکرم (ص)» حتی در قیام عاشورا نیز آثار سیاسی خاص خود را داشت، واقعه عاشورا را باید حفظ صیانت نظام اسلامی و شکل گیری پایگاه امنیت اسلامی دانست اما این هدف به واقعه عاشورا ختم نشد و رشد دین مبین اسلام با رویکرد «ائمه معصومین(ع)» مسیر خود را ادامه داد.

این کارشناس علوم قرآنی اظهار کرد: بعد از واقعه عاشورا و شهادت «سیدالشهدا (ع)» بقاء دین اسلام تضمین شد، در حقیقت حرکت «امام حسین (ع)» ثمره‌ای به نام ایجاد امنیت سیاسی - تاریخی برای دین اسلام در بر داشت به شیوه‌ای که دیگر هیچ یک از حاکمان به فکر نابودی اسلام نباشند. مسیر و پایگاهی که بیمه شده قیام عاشورا بود و به منظور شکل گیری قدرت اسلام به صورت تلویحی بنا نهاده شده بود موجب تدبیر «امام جعفر صادق (ع)» در پی ادامه مسیر «امام حسین (ع)» شد.

وی پیرامون سه رویکرد مهم «امام جعفر صادق (ع)» در مواجهه با دشمنان ابراز کرد: مواضع «امام جعفر صادق (ع)» برای پیشبرد اهداف بلندشان به سه دسته تقسیم می‌شود، ایشان سه رویکرد را در دروان امامت خود پیش گرفتند، اول برخورد با مباحث سیاسی حاکمان زمان، دوم مبارزات با مواضع و سیاست‌های انحرافی حاکمان وقت بود و رویکرد سوم مبارزات فرهنگی و عقیدتی ایشان بود، «امام جعفر صادق (ع)» به ایستادن در مقابل جریان سازی‌ها و مبارزه با فرقه‌های نو ظهور پرداختند.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *