اسبقیان: امیدوارم خسروی‌وفا بهترین تصمیم را برای رضایی بگیرد/ هیئت‌های استانی خواستار بازگشت رشته‌های جدا شده به فدراسیون بودند

11:43 - 03 تير 1399
کد خبر: ۶۲۹۹۵۵
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
رییس فدراسیون جانبازان و معلولان گفت: هادی رضایی جزو سرمایه‌های ملی ماست، به صورتی که خسروی‌وفا او را به لحاظ فنی تائید می‌کند.

سید محمد شروین اسبقیان در گفت‌وگو با میزان، در خصوص شرایط این روزهای فدراسیون جانبازان و معلولان اظهار داشت: در بدو ورود آخرین وضعیت این فدراسیون را مورد بررسی قرار دادیم. با توجه به بیماری کرونا در حال حاضر شرایطی که در فدراسیون حاکم است از این‌رو با محدودیت‌هایی برای تمرینات و تشکیل اردوها مواجه هستیم.

وی افزود: همین محدودیت‌ها نسبت به ورزشکاران پارالمپیکی کمی برای ما مشکل ایجاد کرده، هر چند که در این وضعیت سلامتی ورزشکاران برای ما حائز اهمیت است، اما این را هم در نظر داریم تا بتوانیم آمادگی جسمانی ورزشکاران را حفظ کنیم.

رییس فدراسیون جانبازان و معلولان تصریح کرد: خداراشکر ورزشکاران تحت نظارت مربیان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برنامه‌هایی که سرمربیان تیم‌های ملی ارائه می‌دهند به تمرینات مشغول هستند و مسئولان حوزه فنی هم به صورت کامل وضعیت آنها را رصد می‌کنند. امیدوارم شرایط هر چه سریع‌تر به حالت عادی خود برگردد تا نسبت به شروع تمرینات برنامه‌ریزی لازم را برای ورزشکاران که جزو سرمایه‌های ملی ما هستند داشته باشیم.

اسبقیان افزود: با وجود تمام این موارد، شروع تمرینات، تشکیل اردو‌ها و برگزاری مسابقات با بررسی‌های دقیق و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و هماهنگی با وزارت ورزش، ستاد عالی مبارزه با کرونا و کمیته ملی پارالمپیک خواهد بود. طی جلساتی که با ستاد بازی‌های پارالمپیک و نماینده فدراسیون پزشکی و ورزشی داشتیم تصمیم بر این گرفته شد تا شرایط برگزاری اردوهای ورزشکاران معلول را از شهریور آن هم به صورت غیرمتمرکز در استان‌هایی که شرایط مناسبی دارند مهیا کنیم.

وی در مورد مخالفت مسئولان با بازگشت هشت رشته ورزشی به فدراسیون جانبازان و معلولان گفت: طی تفاهم نامه‌ای که در گذشته میان مسئولان امضاء شده بود این توافق حاصل شد تا هشت رشته ورزشی به فدراسیون‌های تخصصی واگذار شوند. با وجود این اتفاق به تازگی گزارشاتی به دست ما رسیده مبنی بر اینکه به ورزشکاران کم توجهی صورت می‌گیرد و از این‌رو هیئت‌های استانی از ما درخواست داشتند تا آنها به فدراسیون جانبازان و معلولان بازگردند و ما هم به استناد این مسئله قول داده بودیم با هماهنگی کمیته ملی پارالمپیک دوباره شرایط را بازگشت آنها به فدراسیون خودمان فراهم کنیم.

رییس فدراسیون جانبازان و معلولان اظهار داشت: به همین دلیل جلسات متعددی بین ما با مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی پارالمپیک تشکیل شد و در نهایت مسئولان به این نتیجه رسیدند مانند گذشته هشت رشته تحت نظارت کمیته ملی پارالمپیک در اختیار فدراسیون‌های تخصصی باشند.

اسبقیان عنوان کرد: البته در این نشست علی‌نژاد به رغبتی دستور داد تا بررسی دقیقی در مورد نحوه فعالیت این رشته‌ها صورت گیرد. مسئولان کمیته ملی پارالمپیک تاکید داشتند تا این موضوع  که آیا نظارت دقیقی از طرف فدراسیون‌های تخصصی روی ورزشکاران صورت می‌گیرد یا خیر، مورد توجه قرار گیرد تا پس از بررسی‌های لازم تصمیم‌گیری انجام شود. امیدوارم در این شرایط فدراسیون‌های مربوطه توجه لازم را به ورزشکاران در استان‌ها داشته باشند.

وی در مورد اینکه چه زمانی حکم سرپرستی ذوالفقارنسب و رضازاده به ریاست تبدیل خواهد شد، توضیح داد: حکم ریاست ذوالفقارنسب و رضازاده صادر شده و منتظریم جلسات هیئت رییسه برگزار شود تا احکام برای این اشخاص صادر شود. البته به منظور تبدیل سرپرستی به ریاست انجمن، هیئت رییسه باید تصمیم‌گیری کند. رییس فدراسیون اختیار دارد برای انجمن‌ها سرپرست انتخاب کند، اما تبدیل این حکم زمانی اتفاق خواهد افتاد که هیئت ریسه آن را تصویب کند. خیلی امیدواریم با حضور این نفرات بتوانیم پیشرفت محسوسی را در این رشته‌ها ایجاد کنیم.

رییس فدراسیون جانبازان و معلولان در پاسخ به این سوال که آیا لیگ بسکتبال باویلچر مانند والیبال نشسته تعطیل خواهد شد یا خیر، گفت: در شرایطی لیگ را برگزار خواهیم کرد که مجوزهای لازم را از ستاد کرونا در ورزش داشته باشیم. البته ما در برگزاری مسابقات با محدودیت‌های بیشتری نسبت به افراد سالم مواجه هستیم زیرا سطح تماس ورزشکاران با سایرین متفاوت است و در این وضعیت هم سلامتی ورزشکاران از هر موضوع دیگری برای ما مهم‌تر است. فعلاً ورزشکاران تمرینات خودشان را دنبال می‌کنند و هر زمان که به جمع‌بندی نهایی برسیم با هماهنگی کامل وزارت ورزش و ستاد کرونا در ورزش این کار را انجام خواهیم داد.

اسبقیان در پایان پیرامون اینکه در صورت استعفای هادی رضایی از سمت سرمربیگری تیم ملی والیبال نشسته چه سرنوشتی در انتظار این رشته خواهد بود، خاطرنشان کرد: بدون شک هادی رضایی جزو سرمایه‌های ملی ماست، به نحوی که خسروی‌وفا او را به لحاظ تخصصی و فنی تائید می‌کند. ان‌شاءالله با تدابیری که اتخاذ می‌شود رضایی همچنان در مجموعه جانبازان موثر واقع باشد. البته این مسئله از اختیارات ما نیست، اما قطعاً با شناختی که از خسروی‌وفا دارم امیدوارم وی بهترین تصمیم را در مورد رضایی بگیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *