نگاهی به سینما پس از چهار ماه تعطیلی/آخرین اخبار از نمایشگاه عفاف و حجاب

18:04 - 03 تير 1399
کد خبر: ۶۳۱۵۸۹
سومین روز از تیر ماه ۹۹ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به شکست سینماها در دومین روز از بازگشایی سالنها اشاره کرد.

- سومین روز از تیر ماه ۹۹ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به شکست سینماها در دومین روز از بازگشایی سالنها اشاره کرد.

تیتر/

کارگردان «بتمن» درگذشت/خداحافظی با شوماخر

- جوئل شوماخر کارگردان مطرح سینمای هالیوود که در کارنامه کاری خود آثاری همچون بتمن و همچنین «پسران گمشده» را داشت، دیشب در سن ۸۰ سالگی در شهر نیوریورک درگذشت.

شوماخر روز دوشنبه ۲۲ ژوئن ۲۰۲۰ در سن ۸۰ سالگی پس از یک سال مبارزه با بیماری سرطان در نیویورک سیتی درگذشت.

وی همکاری با بازیگران بزرگی همچون «سوزان ساراندون»، مایکل داگلاس، «جورج کلونی» و همچنین «آرنولد شوارتزنگر» تجربه کرده بود، شوماخر در سال ۱۹۹۷ فیلم سینمایی بتمن را کارگردانی کرد که در آن کلونی در نقش بتمن به ایفای نقش پرداخته بود. آرنولد همواره شوماخر را کارگردانی بداهه پرداز و شوخ طبع وصف کرده است.

شوماخر از سال ۱۹۸۵ وارد عرصه کارگردانی شد و فیلم اول خود به نام «آتش سنت المو» را کارگردانی کرد، این فیلم بنا به فضای خود و استفاده از بازیگران جوان توانست مخاطبان زیادی را با این کارگردان تازه کار آشنا کند. وی از جمله کارگردانانی است که سبک‌های مختلف را تجربه کرده است.

////////////////////

امیدی به سینمای سال ۹۹ ندارم/نقش منفی سریال «جشن سربرون» را ایفا می‌کنم

نادر فلاح در گفت‌وگو با ، پیرامون فعالیت‌های اخیر خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر مشغول بازی در دو سریال «زمین گرم» به کارگردانی سعید نعمت الله و همچنین «جشن سربرون» به کارگردانی «مجتبی راعی» هستم، علاوه بر این به تازگی قرارداد بازی در فیلم سینمایی «مجوز خروج» به کارگردانی «کیارش اسدی زاده» را به ثبت رسانده ام و قرار است در این فیلم هم به ایفای نقش بپردازم.

وی درباره فعالیت پررنگ خود پس از تعطیلات طولانی مدت کرونایی اظهار کرد: به هر حال نزدیک به چهار ماه تمامی فعالیت‌ها متوقف شده بود و هم اکنون ما با وجود خطر کرونا مجبوریم که کار کنیم، البته امیدوارم تمامی عوامل این آثار بدون هیچ مشکلی کار را به خاتمه برسانند. 

بازیگر فیلم سینمایی «درخونگاه» درباره مشکلات ایفای نقش در ایام شیوع کرونا اذعان کرد: واقعیت امر این اتفاق یعنی بازی کردن در آثار ترسناک است، زیرا ما در محل‌ها و لوکیشن های زیادی در رفت و آمد هستیم و هر لحظه با خطر ابتلا به کرونا روبرو می‌شویم، به همین دلیل تمامی تلاش ما این است که همواره و در هر مکان نکات بهداشتی را رعایت کنیم. 

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین گفت‌وگوی فلاح درباره بازیگری سینما اینجا کلیک کنید

وی در همین راستا ادامه داد: به عنوان مثال سر یکی از همین سریالها در یک مرکز توانبخشی و بیمارستان ضبط داشتیم و هر لحظه باید خودمان را به صورت کامل ضدعفونی می‌کردیم زیرا امکان ابتلا به کرونا در این محل از همه جا بیشتر بود، به هر صورت ما باید کار کنیم، هرقدر هم خطر در کمین ما باشد نمی‌توان به تعطیلات ادامه داد زیرا بازیگری شغلی است که از آن زندگی خودمان را می گذارنیم. 

بازیگر سریال «جشن سربرون» درباره نقش خود در این سریال اذعان کرد: من همیشه سعی کرده ام تا نقش‌های متفاوتی بازی کنم، در «جشن سربرون» اما نقشم با آثار قبلی تفاوت بیشتری دارد، در این سریال در نقش یک ایل نشین به ایفای نقش پرداخته‎‌ام که خودش چالش‌های خاصی به همراه داشته است. البته شاید شخصیت من در جشن سربرون کاراکتری منفی است اما من برای اولین بار با چنین گویشی در اثری تاریخی بازی می کنم، به همین دلیل دغدغه تازه و جذابی برایم محسوب می‌شود. 

جایگاه والای «حضرت معصومه(س)» در قلب امام هشتم

چند نکته مهم پیرامون شخصیت عبادی و جایگاه والای «حضرت معصومه(س)»

سعید شمس در گفت‌وگو با پیرامون حضرت «فاطمه معصومه (س)» گفت: حضرت «فاطمه معصومه (س)» از فرزندان «موسی بن جعفر (ع)» و خواهر «امام رضا (ع)» هستند، تولد این بانوی بزرگوار اسلام در روز یک ذی القعده بیان شده، دهه کرامت از روز ولادت حضرت «فاطمه معصومه (س)» تا روز ولادت «امام رضا (ع)» است بنابراین این ایام روز‌های ارزشمندی هستند آن هم در ماهی ارزشمند مانند ماه ذی القعده، حضرت «فاطمه معصومه (س)» برای دیدار با برادر بزرگوار خود عازم سفر به طوس شدند اما در میان راه دچار بیماری شده و در شهر قم سکنا گزدیند و پس از مدتی رحلت کردند.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مطالعه مطالب و گفت‌وگوهای مذهبی اینجا کلیک کنید

***لقب  «حضرت معصومه(س)»

شمس به لقب حضرت «فاطمه معصومه (س)» که در تاریخ بیان شده اشاره و ابراز کرد: حضرت «فاطمه معصومه (س)» در شهر مدینه و در سال ۱۷۳ به دنیا آمدند ايشان به خاطر برادر بزرگوارشان «امام رضا (ع)» قدم به راهی ناهموار گذاشتند، این بانوی بزرگوار اسلام که در تاریخ با عنوان عُشّ آل محمد «آشیانه آل محمد (ص)» از ايشان نام برده شده با رحلت در شهر قم این شهر را به مرکز محبان «اهل بیت(ع)» تبدیل کردند در عين حال تاکیدات «امام رضا (ع)» در مورد زیارت حضرت «فاطمه معصومه (س)» نشان از جایگاه این بانوى بزرگوار دارد.

***فضیلت زیارت «فاطمه معصومه (س)»

وی پيرامون اهمیت زیارت حضرت «فاطمه معصومه (س)» بیان کرد: در روایتی تاریخی بیان شده است روزی عده‌ای از مردم اهل ری برای زیارت «امام صادق (ع)» رفته بودند ایشان در ملاقات با این گروه از محبان فرمودند: «مرحبا به اخواننا اهل قم». این عبارت تا سه بار تکرار شد در ادامه این امام بزرگوار توضیح دادند که خانه خدا در مکه است، حرم «پیامبراکرم (ص)» در مدینه قرار دارد، حرم امیر المومنین (ع)» در نجف اما حرمی دیگر در قم به وجود خواهد آمد که متعلق به یکی از زنان و فرزندان من است که نامش فاطمه است. این پیش‌بینی از «امام صادق (ع)» بیانگر این مدعا است که حضرت «فاطمه معصومه (س)» به عنوان یکی از شخصیت‌های بزرگ جهان اسلام با جایگاهى والا در بین شیعیان هستند.

«خوب بد جلف» هم به داد گیشه نرسید/«شنای پروانه» خالی در اکثر سانس‌ها/////////////////////سه شنبه

«خوب بد جلف» هم به داد گیشه نرسید/«شنای پروانه» خالی در اکثر سانس‌ها

- پس از نزدیک به پنج ماه تعطیلی سالن‌های سینما، بالاخره و با تصمیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد ملی مبارزه با کرونا، این سالن‌ها از یکم تیر ماه بار دیگر با محدودیت‌های خاص بهداشتی میزبان مخاطبان شدند.

بازگشایی سینما‌ها از همان لحظه ابتدایی با حواشی فراوانی روبرو بود، تنها دو روز مانده به آغاز اکران فیلم سینمایی «شنای پروانه» از اکران کنار کشید، رسول صدرعاملی عدم همکاری در تبلیغات را دلیل اصلی کناره گیری از چرخه اکران اعلام کرد، تنها یک روز بعد فیلم سینمایی «خوب بد جلف ۲» هم از اکران انصراف داد.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

عوامل فیلم سینمایی «خوب بد جلف» همچون شنای پروانه دلیل خود برای کناره گیری از اکران را عدم پرداختن به تعهدات تبلیغاتی دانستند، وضعیت اکران در همان ساعات ابتدایی روز اول تیر ماه به شدت بغرنج بود تا اینکه شب اولین روز تابستان خبری مبنی بر بازگشت این دو فیلم و توافق آن‌ها منتشر شد.

سینما‌ها بار دیگر با اکران دو فیلم مهم خود امیدوار به حضور مخاطبان بودند و به استقبال دومین روز از بازگشایی رفتند، اما باز هم چرخه اکران اتفاق تازه‌ای را برای سینماداران و فیلمسازان رقم زد. با وجود پیش بینی‌های برخی از سینماگران مبنی بر استقبال مردمی، متاسفانه هیچکدام از آثار در دومین روز هم فروش قابل ذکری نداشتند.

کالای حجاب کالایی استراتژیک و مهم است/جشنواره «هدا» نخستین رویداد تخصصی در عرصه حجاب/////////یکشنبه

استقبال گسترده از نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب ادامه دارد/تخفیف ویژه به مناسبت دهه کرامت

میثم نژاد رمضانی در گفت‌وگو با ، پیرامون استقبال مردمی از نمایشگاه عفاف و حجاب گفت: این نمایشگاه به صورت مجازی از بیستم اردیبهشت ماه آغاز به کار کرده و خوشبختانه تاکنون مورد استقبال بالای مردمی قرار گرفته است. خوشبختانه اطلاع رسانی خوبی نسبت به نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب از سوی رسانه‌ها صورت گرفت و ما در همان بیست روز آغازین با بازدید ۱ میلیون و دویست هزار نفری روبرو شدیم.

وی در همین راستا ادامه داد: آمار بازدید و استقبال مردمی از نمایشگاه مجازی کالای عفاف و حجاب بی سابقه بوده است، این استقبال تا حدی پیش رفت که در تاریخ دهم مرداد ماه بنا به درخواست مخاطبین و همچنین تولید کنندگان تصمیم بر تمدید این نمایشگاه گرفتیم.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار از نمایشگاه عفاف و حجاب اینجا کلیک کنید

نائب رئیس انجمن تولیدکنندگان محصولات عفاف و حجاب درباره زمان پایان این دوره از نمایشگاه عفاف و حجاب اظهار کرد: به امید خدا نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب امسال تا روز بیست و یکم تیرماه که روز حجاب نامیده می‌شود ادامه دارد.

وی با اشاره به تمهیدات ویژه نمایشگاه عفاف و حجاب در دهه کرامت اظهار کرد: به امید خدا نمایشگاه در دهه کرامت از میلاد «حضرت معصومه (س)» تا میلاد «امام هشتم (ع)» برای تمای بازدیدکنندگان و خریداران تخفیف‌های ویژه‌ای را قائل خواهد شد. پیش از این نیز نمایشگاه با تخفیف پذیرای مخاطبان بود، اما در این دهه این تخفیف ۱۰ درصد دیگر افزایش پیدا کرده است.

نژاد رمضانی درباره آمار بازدیدکنندگان نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب افزود: خوشبختانه اگر در آماری کلی بخواهیم به این مقوله نگاه کنیم باید بگویم که نمایشگاه با اقبال بالایی روبرو بوده است، منتها ما همچنان مشکل تبلیغات را داریم، شاید اگر تبلیغات بهتری نسبت به این رویداد فرهنگی صورت می‌گرفت ما شاهد حضور بهتر و بیشتر مخاطبان بودیم. اما پیش بینی ما بر این است که تا پایان نمایشگاه آمار بازدیدکنندگان به ۱ میلیون و دویست هزار برسد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *