فیلم|مرگ یک فرانسوی به شیوه قتل جورج فلوید

17:04 - 04 تير 1399
کد خبر: ۶۳۱۸۸۷
اعتراضات در فرانسه علیه خشونت پلیس این کشور همچنان ادامه دارد این در حالی است که معترضان قتل یک شهروند را به شیوه فشار بر روی گردن که از سوی پلیس آمریکا در قتل جورج فلوید به کار رفته، محکوم کردند.
– قتل «جورج فلوید»، شهروند سیاه پوست آمریکایی به دست پلیس این کشور، بار دیگر خشم جامعه آمریکا به خشونت پلیس علیه گروه های اقلیت را شعله ور کرد.

تظاهرات گسترده در آمریکا فرصتی را به وجود آورد که جامعه سیاهان در کشور‌های اروپایی که از نژادپرستی ساختاری رنج می‌برند، خواستار اجرای عدالت و پایان دادن به تفکرات تبعیض آمیز و تبعیض نژاد نظام مند شوند.

در فرانسه هزاران نفر برای ابراز خشم خود از قتل «جورج فلوید»، در خیابان‌ها حاضر شدند و رفتار خشونت آمیز پلیس آمریکا را محکوم کردند.

مردم فرانسه در حالی در تظاهرات گسترده شرکت کردند که پلیس این کشور در ماه ژانویه یکی از شهروندان را به شیوه «فشار روی گردن» (شیوه ای که پلیس آمریکا نیز در قتل جورج فلوید به کار برد) به قتل رساند.

پلیس فرانسه یک شهروند ۴۲ ساله را در تاریخ ۳ ژانویه (۱۳ دی) در نزدیکی برج ایفل برای بازرسی متوقف کرد؛  این شهروند فرانسوی ۲ روز پس از انتقال به بیمارستان به دلیل آسیب ناشی از خشونت پلیس جان خود را از دست داد.

نتایج کالبد شکافی مشخص کرد که این مرد به دلیل شکستگی در ناحیه حنجره جان باخته است.

در فیلم‌های منتشر شده که در رسانه‌های فرانسوی پخش شد، شنیده می‌شود که مظنون ۷ بار در هنگامی که افسر پلیس وی را بازداشت کرده بود، فریاد می زند «نمی‌توانم نفس بکشم و در حال خفه شدن هستم.»
 
تظاهرات ضد نژادپرستانه در فرانسه و محکومیت قتل شهروندی مشابه جورج فلوید
دادستان‌ها برای ۴ افسر که در این حادثه دست داشتند اتهام قتل غیر عمد در نظر گرفتند؛ این در حالی است که این افسران همچنان به کار خود ادامه می دهند.

خانواده شهروند ۴۲ ساله فرانسوی رفتار خشونت آمیز و غیر عمد افسر پلیس را محکوم کرد که با تاکتیک فشار روی گردن به قتل رسید.

مرگ این شهروند فرانسوی پس از قتل «آداما ترائوره»، جوان سیاه پوستی که در سال ۲۰۱۶ به دلیل خشونت ۳ افسر پلیس هنگام بازداشت کشته شد، موجی از اعتراض‌ها را برانگیخت.
 
تظاهرات ضد نژادپرستانه در فرانسه و محکومیت قتل شهروندی مشابه جورج فلوید
به گزارش رادیو فرانسه، به دنبال اعتراض‌ها و محکومیت‌های تاکتیک «فشار روی گردن» دولت فرانسه این روش را که منتقدان آن را روشی مرگبار تلقی می‌کنند، ممنوع اعلام کرد.
این در حالی است که اعلام ممنوعیت این تاکتیک توسط دولت فرانسه با واکنش افسران پلیس مواجه شد و صد‌ها نفر از افسران پاریس به نشانه اعتراض در خیابان حاضر شدند و تظاهرات کردند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *