تاکید رییس کل دادگستری یزد بر استفاده از اسناد رسمی در جهت کاهش دعاوی

8:57 - 07 تير 1399
کد خبر: ۶۳۲۴۱۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری استان یزد گفت: با توجه به تنظیم تفاهم نامه پیش فروش آپارتمان و تعهد به سند بیع، هرچه مردم به سمت استفاده از سند رسمی و ثبت و انجام معاملات در دفاتر اسناد رسمی حرکت نمایند از مشکلات و دعاوی مرتبط کاسته خواهد شد.

تاکید رییس کل دادگستری یزد بر استفاده از اسناد رسمی در جهت کاهش دعاوی - غلامعلی دهشیری با اشاره به‌ضرورت تبیین نقش و شخصیت شهید بهشتی در مدیریت حوادث انقلاب و دوران گذار از بحران‌های بنیاد برافکن انقلاب اسلامی گفت: شهید بهشتی از نوادر تاریخ معاصر ایران و بلکه جهان اسلام بعد از امام (ره) و از شهدای مظلوم انقلاب اسلامی است که مظلومیت او تنها پس از شهادتش برای همگان مشخص شد.

رییس کل دادگستری استان یزد افزود: منافقین کج فهم و دشمنان ملت ایران که اندیشه‌ها و اقدامات شهید بهشتی را سدی محکم در برابر اقدامات و برنامه‌های خود می‌دیدند سعی و تلاش زیادی در راه ترور شخصیت این شهید بزرگوار انجام دادند و این بزرگوار برای حفظ مصلحت کشور هیچ‌گاه در موضع دفاع از خود برنمی‌آمد.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه قضا و قضاوت راهکاری برای برقراری عدل و عدالت در جامعه اسلامی است، عنوان کرد: اجرای عدالت و تأمین امنیت و بهداشت قضایی مهمترین مطالبه مردم از دستگاه قضاست که با حضور آیت الله رییسی، به عنوان یکی از شاگردان مکتب دکتر بهشتی، دوران تحول و حرکت جهادی در دستگاه قضایی آغاز شده است.

 
دهشیری در بخش دیگری از سخنان خود، جوان گرایی در دستگاه قضا را یکی از رویکرد‌های مهم تحولی قوه قضاییه دانست و گفت: در این راستا از جوانان صالح، فاضل و انقلابی در مدیریت دستگاه قضایی استفاده شده است.

رییس کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: اگر می‌خواهیم شاهد برون رفت از مشکلات فعلی کشور باشیم باید به این جوانان اعتماد کنیم و خوشبختانه در یزد نیز این اتفاق افتاد و در بسیاری از مسئولیت‌ها جوانان جهادی، انقلابی، صالح، ولایی و فاضل به کار گرفته شدند.
 

وی تاکید کرد: معتقدیم استفاده از مدیران شایسته به جای مریدان وابسته در همه حوزه‌ها و بخش‌ها مؤثر است و رضایتمندی مردم و احقاق حقوق آن‌ها را به دنبال دارد.

دهشیری در پایان استفاده از سند رسمی به جای اسناد عادی در معاملات را خواستار شد و یادآور شد: با توجه به تنظیم تفاهم نامه پیش فروش آپارتمان و تعهد به سند بیع، هرچه مردم به سمت استفاده از سند رسمی و ثبت و انجام معاملات در دفاتر اسناد رسمی حرکت نمایند از مشکلات و دعاوی مرتبط کاسته خواهد شد.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *