ضرورت رجوع به منابع دینی موثق در آثار ادبی امروز

16:23 - 08 تير 1399
کد خبر: ۶۳۲۹۶۸
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
معاون تولید انتشارات آستان قدس به نشر گفت: محور ادبیات داستانی باید بر اساس صحت و مستندات داستان‌ها پایه گذاری شده باشد، انتشارات به نشر تلاش دارد تا تمام داستان‌های دینی این نشر براساس منابع تاریخی دینی موثق باشند.

سید احمد میرزاده در گفت‌وگو با ، پیرامون دلایل افزایش قیمت کتاب در سال جدید گفت: افزایش قیمت مواد اولیه خصوصا کاغذ موضوعی است که تاثیر فراوانی را بر حوزه نشر گذاشته است، این بدون شک اولین دلیل افزایش قیمت کتاب است، با این همه تلاش ما برای ثابت نگهداشتن قیمت کتاب است.

وی به چهار چوب‌های موجود در انتشارات به نشر برای چاپ کتاب‌ اشاره و ابراز کرد: تمرکز اصلی انتشارات به نشر در حوزه ادبیات داستانی دینی است، البته در سایر حوزه‌ها نیز فعالیت می‌کنیم، محور ادبیات داستانی بر اساس صحت و مستندات داستان‌ها پایه گذاری شده است، انتشارات به نشر تلاش دارد تا تمام داستان‌های دینی را که در این حوزه منتشر می‌کند منابع تاریخی دینی موثق داشته باشند.

انتشارات‌های تخصصی معیار‌های خاص خود را دارند / پژوهش‌های پشتیبان برای ارائه خدمات به نویسندگان در انتشارات به نشر وجود دارد
میزاده پیرامون شاخص‌های ویژه و خط مشی‌های انتشاراتی‌های تخصصی اظهار کرد: در انتشاراتی‌های تخصصی همواره شاخص‌های خاصی برای انتشار کتب مطرح می‌شود، این گزینه‌ها همانند خط مشی در انتخاب نوع محتوا و شیوه نگارش مد نظر قرار می‌گیرد. در انتشارات به نشر شاخص‌های ویژه‌ای برای انتخاب یک اثر و تبدیل آن به کتاب در نظر گرفته شده است.

وی به کمک‌های انتشارات به نشر به منظور فراهم کردن بستری مناسب در حوزه تولید محتوا اشاره و بیان کرد: برای نزدیک کردن آثار به شاخص‌های خود کمک‌هایی برای نویسندگان در نظر گرفته شده که با عنوان پژوهش‌های پشتیبان از آن یاد می‌شود، این رویکرد برای ادبیات دینی راهگشا خواهد بود، از سوی دیگر مشاورانی در حوزه دین داریم که کمک‌های فراوانی را در پیدا کردن اسناد دقیق به نویسنده‌ها انجام می‌دهند، بدین ترتیب می‌توانیم از صحت محتوا که تولید شده مطلع باشیم.

انتشارات‌های تخصصی معیار‌های خاص خود را دارند / پژوهش‌های پشتیبان برای ارائه خدمات به نویسندگان در انتشارات به نشر وجود دارد

میرزاده ضرورت توجه به تکنیک در نگارش را مهم خواند و ابراز کرد: مباحث تکنیکی ادبی هنری از جمله گزینه‌های مهم و ارزشمند برای یک اثر محسوب شده و در کنار موثق بودن اطلاعات همواره مد نظر قرار دارد.

وی رویکرد جامعه نسبت به خرید کتاب و تاثیر آن بر حوزه نشر را مورد بررسی قرار داد  و افزود: افزایش قیمت کتاب باعث حذف کتاب از سبد خانواده شده، همین امر تاثیر بسیار منفی بر حوزه نشر داشته و رکود را برای این بخش مهم فرهنگی به همراه آورده است. 

میرزاده وضعیت بازار نشر را مورد بررسی قرار داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بازار نشر در شرایط مناسبی قرار ندارد، زیرا کتاب‌ها با قیمت‌های بالا و تیراژ‌های پایین تولید می‌شوند، طبعا ادامه این روند وضعیت نشر را با مشکلاتی روبرو می‌کند.

انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *