گلايه تند فقيهه سلطانى از بازيگرى در سينما/به سینمای سال ۹۹ امیدی ندارم

18:05 - 09 تير 1399
کد خبر: ۶۳۳۲۷۴
نهمین روز از تیر ماه ۹۹ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اظهار نظر مهوش صبرکن پیرامون سریال «دخترم نرگس» و موفقیت آن در تلویزیون اشاره کرد.

- نهمین روز از تیر ماه ۹۹ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اظهار نظر مهوش صبرکن پیرامون سریال «دخترم نرگس» و موفقیت آن در تلویزیون اشاره کرد.

تیتر

«دخترم نرگس» اثری موفق در تاریخ تلویزیون می‌شود/به سینمای سال ۹۹ امیدی ندارم

بازیگر سریال «دخترم نرگس» گفت: تا آنجایی که من حضور داشتم، سریال با دقتی خاص و با کیفیت ساخته شد، حالا باید دید در تدوین و صداگذاری به چه صورت پیش می‌رود، اما گمان می‌کنم که به واسطه داستانی جذاب، از جمله سریال‌های موفق تلویزیون در سال‌های اخیر باشد.

مهوش صبرکن در گفتگو با ، پیرامون حضورش در سریال «دخترم نرگس» گفت: در این سریال نقش بسیار متفاوتی را نسبت به گذشته بازی می‌کنم، شخصیتی که من ایفاگر آن هستم سال‌ها از خودم مسن‌تر است و همین چالش جذابی بود که این نقش برایم به همراه داشت.

وی نقش خود در سریال «دخترم نرگس» را اینگونه تشریح کرد: این نقش برخلاف خود من کاراکتری بسیار آرام است، فردی که از لحاظ وجهه اجتماعی به شدت با من در تفاوت است، نکته جالب توجه درباره این نقش آن است که این کاراکتر بسیار درشت اندام‌تر از من است و به همین دلیل من باید حرکاتم در قالب نقش را بسیار کند انجام می‌دادم.

فیلمبرداری سریال «بوی باران» بسیار طولانی بود/گروه بازیگران خوب علت اصلی موفقیت این مجموعه است

بازیگر سریال «یوسف پیامبر (ع)» در همین رابطه ادامه داد: من در سریال «دخترم نرگس» نقش مادر بزرگ یک خانواده پرجمعیت را بازی می‌کنم، این کاراکتر به نوعی لیدر این خانواده است و تمامی تصمیمات مهم تحت نظر وی گرفته می‌شود.
برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

بی‌ثباتی در بازار کاغذ ضربه مهلکی به بازار نشر وارد می‌کند

یک ناشر کتاب گفت: در دهه ۸۰ ناشران سه نوبت کتاب چاپ می‌کردند، اما هرگز قیمت پشت کتاب در طی یک سال افزایش پیدا نمی‌کرد، اما متاسفانه اکنون شاهد هستیم که هر روزه قیمت کتاب افزایش پیدا می‌کند، این یعنی عدم ثبات بازار در حوزه تولید کالای فرهنگی که ضربه مهلکی بر بدنه نشر وارد می‌کند.

محمد حسن زمانه وزیری در گفت‌وگو با ، پیرامون سرانه مطالعه کتاب در کشور گفت: اگرچه سرانه مطالعه در کشور از استاندارد جهانی بسیار پایین‌تر است، اما در دوران قرنطینه ناشی از بیماری کرونا شاهد افزایش آمار کتاب و کتابخوانی بودیم، آنچه در پرس و جو‌ها و بررسی‌های میدانی من به عنوان یک نویسنده نشان داده می‌شود این است که افزایش آمار کتابخوانی به طرق مختلف بود.

وی در همین راستا ادامه داد: آنچه در این میان قابل توجه است این نکته بود که برخی از کتابفروشی‌ها و ناشران از فرصت استفاده کردند و به عرضه کتاب با شیوه‌های مختلف پرداختند، بدین ترتیب مردم فرصت را مغتنم دیده و مطالعه برخی کتاب‌ها که کنار گذاشته شده بود را وارد چرخه زندگی کردند تا بتوانند اوقات فراغت خود را با مطالعه بگذرانند.

افزایش قیمت کتاب دغدغه‌ای دیگر برای ناشران است

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

وی به شیوه‌های متفاوت مطالعه اشاره و تاکید کرد: این روز‌ها شیوه مطالعه تغییرات بسیاری داشته و از قالب مطالعه‌ کاغذی به مطالعه‌ کتاب‌های مجازی گرایش زیادی پیدا کرده است، از سوی دیگر بسیاری از ناشران برای حضور در حوزه نشر مجبور هستند کتاب‌هایی را که قرار است به بازار عرضه کنند در فرمت‌های صوتی و الکترونیکی همزمان با چاپ کتاب‌ها عرضه کنند، پس دسترسی به این نوع از محتوا‌ها و مطالب افزایش یافته است، لذا معتقدم معیار و شاخص سنجش سرانه مطالعه باید با توجه به فضای مجازی و مطالعه‌های صوتی مد نظر قرار بگیرد.
برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

هیچ وقت ممنوع الکار نبوده و نیستم/بازیگری دست آقازاده‌های سینمایی افتاده است

 بازیگر سریال «تبریز در مه» گفت: نقش های خوب سینما به افراد خاص و عده محدودی می رسد، سینما دست آقازاده‌های هنری افتاده است، افرادی که در خفا از آقازاده بودن دیگران گلایه دارند اما خودشان آقازاده سینمایی شده اند.

فقیهه سلطانی در گفت‌وگو با ، پیرامون اجرای نمایش «یه گاز کوچولو» پس از بازگشایی تماشاخانه‌های تئاتر گفت: تئاتر ماه‌ها به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل بود، من فکر می‌کنم چاره‌ای جز آغاز دوباره تئاتر نداشته‌ باشیم، به عنوان مثال گروه نمایش «یه گاز کوچولو» برای این اثر زحمات بسیاری کشید، تمرینات بسیاری انجام شد و من در مقام کارگردان نمی‌خواستم زحمت گروه به هدر برود. 

وی در همین راستا ادامه داد: علاوه بر نگاه شخصی من برای اجرای نمایش «یه گاز کوچولو» باید این مسئله را در نظر داشت که اتمام قطعی بیماری کرونا هنوز زمانبندی مشخصی ندارد و ما نمی‌توانیم کلا دست از کار بکشیم تا یک روز بالاخره کرونا تمام شود، این بازگشایی در حالی است که اتفاقا به نظر من تئاتر ضرر خاصی ندارد و از خیلی حرفه‌های دیگر که پیشتر آغاز به کار کرده‌اند امنیت جانی بیشتری نسبت به بیماری کرونا دارد. زیرا در سالن نمایش اگر فاصله رعایت شود هیچکس به دیگری حرف نمی زند و به همین دلیل خطری شخصی را تهدید نمی‌کند. 

هیچ وقت ممنوع الکار نبوده و نیستم/بازیگری دست آقازاده‌های سینمایی افتاده است/////////یکشبنه

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

سلطانی با اشاره به شایعه ممنوع الکار شدنش افزود: من به هیچ وجه ممنوع الکار نبودم، اصلا دلیلی برای این اتفاق وجود نداشته است، اتفاقا با وجود مراقبت از فرزندم تا حد امکان فعالیت داشتم، اما برخی در این میان شایعه ساختند که من ممنوع الکار شدم که به هیچ وجه درست نیست. 
برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

«شام برفی» داستان عجیب ربوده شدن ۸۴ زائر ایرانی توسط داعش

یک نویسنده کتاب گفت: کتاب «شام برفی» روایتی از اسارت ۸۴ زائر ایرانی است که در مسیر فرودگاه دمشق به زینبیه توسط گروه تروریستی داعش ربوده شده و در طی این مدت در محل‌های مختلف اطراف دمشق شکنجه شدند.

محمد محمودی‌نورآبادی در گفت‌وگو با  پیرامون مضمون کتاب «شام برفی» گفت: کتاب «شام برفی» روایتی از اسارت ۸۴ زائر ایرانی است که در مسیر فرودگاه دمشق به زینبیه توسط گروه تروریستی داعش ربوده شده و در طی این مدت در محل‌های مختلف اطراف دمشق شکنجه شدند.

وی پیرامون علل نگارش کتاب «شام برفی ابراز کرد: طرف قرارداد من تیپ هوابرد المهدی مستقر در جهرم بود که با من تماس گرفتند و سوژه را به من اعلام کردند، جذابیت سوژه به من نوید کتابی ارزشمند و پر مخاطب را داد این کتاب به عنوان یکی از اولین کتاب‌های منتشر شده درباره برخورد داعش با مردم است. 
  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار در حوزه ادبیات اینجا کلیک کنید
روایتی متفاوت از ربوده شدن ۸۴ زائر ایرانی توسط داعش در «شام برفی»
نور آبادی در مورد نحوه نگارش کتاب «شام برفی» اظهار کرد: برای نوشتن کتاب «شام برفی» با افراد زیادی مصاحبه کردم، اما تمامی مصاحبه‌ها را از زبان یک نفر که مسئول این افراد محسوب می‌شد بیان کردم، نام او محمود الهی بود. «شام برفی» توسط انتشارات ملک اعظم مشهد در سال ۹۳ به چاپ رسید و به عنوان بهترین کتاب خراسان رضوی معرفی شد.
برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید
 
قدیمی‌ترین نسخه «عیون اخبارالرضا(ع)» با ۵۶۰ سال قدمت در گنجینه رضوی
 
کارشناس نسخ خطی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی گفت: قدیمی‌ترین نسخه «عیون اخبارالرضا (ع)» اثر منسوب به «امام رضا (ع)» که در گنجینه مخطوطات کتابخانه رضوی موجود است، متعلق به دوره تیموری بوده است.

سیدرضا صداقت حسینی در گفت‌وگو با میزان پیرامون قدیمی‌ترین نسخه «عیون اخبارالرضا (ع)» گفت: «عیون اخبارالرضا (ع)» اثری ارزشمند مشتمل بر روایات و احادیث «امام رضا (ع)» و از معتبرترین منابع کتب روایی شیعه است که توسط «ابوجعفر محمد بن علی بن حسین بن موسی بن بابویه قمی» معروف به شیخ صدوق از بزرگترین محدثین قرن چهارم هجری نگاشته شده است.

وی در همین راستا بیان کرد: این کتاب مشتمل بر ابواب مختلف در بیان زندگانی و اخلاق و سخنان حکمت آمیز «حضرت رضا (ع)»همچنین علل و فلسفه برخی از احکام و دیگر امور بوده که در تمام احادیث آن اسناد‌ و سلسله روایات ذکر شده است.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مطالعه مطالب و گفت‌وگوهای مذهبی اینجا کلیک کنید

تیترصداقت حسینی اظهار کرد: در این کتاب، شروح و حواشی و ترجمه‌های متعددی نوشته شده که با عناوین «جنة السلام»، «تحفه ملکی»، «لوامع الانوار»، «زلال العیون»، «مجمع الانوار» معرفی و شناسانیده شده‌اند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *