پشت پرده انتخاب بازیگران در سینما/ آرزوی عجیب شهره لرستانی

17:44 - 11 تير 1399
کد خبر: ۶۳۳۹۱۲
یازدهمین روز از تیر ماه ۹۹ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به افشاگری زهرا سعیدی از پشت پرده انتخاب بازیگراشاره کرد.

- یازدهمین روز از تیر ماه ۹۹ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به افشاگری زهرا سعیدی از پشت پرده انتخاب بازیگراشاره کرد.

تیتر

افشاگری بازیگر سریال «مریم مقدس» از پشت پرده انتخاب بازیگران در سینما

بازیگر سریال «یوسف پیامبر (ع)» گفت: متاسفانه دستیاران کارگردان در سینمای کشور پادشاهی می‌کنند، در اکثریت موارد کارگردانان اطلاع درستی از انتخاب بازیگران ندارند، گا‌ها کارگردانی یک بازیگر را انتخاب می‌کند، اما دستیار وی به دروغ بازیگر انتخاب شده را مشغول به کار اعلام می‌کند و به سراغ بازیگری می‌رود که منافعش را تامین کند.

زهرا سعیدی در گفت‌وگو با ، پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: مدت‌هاست که در هیچ پروژه سینمایی و یا تلویزیونی حضور پیدا نکرده‌ام، پیشنهاداتی طی ماه‌های گذشته داشته‌ام، حتی توافق نهایی هم انجام شده اما بعد از مدتی هیچ خبری از گروه نمی‌شود و بعدها می‌فهمم که بدون اطلاع من اثر تولید شده است. 

https://media.isna.ir/content/000-5.JPG/3
وی در همین راستا ادامه داد: من بیش از یکسال است که در هیچ پروژه‌ای حاضر نشده ام و واقعیت امر خودم هم دلیل این غیبت را نمی‌دانم، متاسفانه انتخاب بازیگران توسط عواملی غیر فنی و غیر سینمایی رخ می‌دهد، عوامل انتخاب کننده بازیگران افراد و اشخاصی هستند که شاید کمتر به حرفه بازیگری اشراف داشته باشند. 

بازیگر سریال «مریم مقدس» با اشاره به چرخه نامناسب انتخاب بازیگران در سینما اظهار کرد: متاسفانه دستیاران کارگردان در سینمای کشور پادشاهی می‌کنند، در اکثریت مواقع کارگردانان اطلاع درستی از انتخاب بازیگران ندارند، گاها کارگردانی یک بازیگر را انتخاب می‌کند اما دستیار وی به دروغ بازیگر انتخاب شده را مشغول به کار اعلام می‌کند و به سراغ بازیگری می‌رود که منافعش را تامین کند. 

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

«پسرکشی» با وجود بازگشایی سینماها اکران آنلاین می‌شود

با وجود بازگشایی سینماها و اکران موفق فیلم سینمایی «شنای پروانه» در چرخه اکران، همچنان برخی کارگردانان از اکران آنلاین فیلم خود استقبال می‌کنند، فیلم سینمایی «پسرکشی» نخستین فیلم در سینمای اکران آنلاین است که پس از بازگشایی سینماها راهی خانه مخاطبان می شود.

سینمای کشور از اسفند ماه گذشته و با شیوع گسترده بیماری کرونا به تعطیلی کشیده شد، اتفاقی که هیچکس در ابتدا طولانی مدت بودن آن را پیش بینی نمی‌کرد، تعطیلات چهار ماهه سینماهای سراسر کشور فرصتی تازه برای فیلمسازان بوجود آورده بود، فرصتی که البته ضررهای مالی فراوانی را هم به همراه داشت. 

چالش بزرگ چرخه اکران در سینمای سال ۹۹/صف طولانی متقاضیان اکران بعد از سه ماه تعطیلی////////////////////سه شنبه

شاید فرصت نامیدن تعطیلات چهار ماهه سینماها در ابتدا کمی خوشبینانه باشد اما این چهار ماه در کمترین حالت دو گونه متفاوت از اکران در سینمای ایران رقم زد، اکران آنلاین و اکران سینما ماشین پدیده‌های نوظهور سینمای کشور در ایام قرنطینه خانگی بودند. پدیده‌های که چالشهای فراوانی را پشت سر گذاشتند اما بدون شک تجربه ای گرانبها در تاریخ سینمای کشور محسوب می‌شوند. 

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

اکران آنلاین از همان ابتدا مخالفان و موافقان زیادی داشت، اکران چند فیلم اول با موفقیتی نسبی روبرو شد اما از نقطه ای به بعد قاچاق گسترده فیلم‌های چرخه اکران آنلاین باعث شد تا اکثر کارگردانان سینما همچون عباس امینی کارگردان فیلم کشتارگاه و همچنین عباس رافعی کارگردان فیلم سینمایی «بهت» از این اقدام خود پشیمان باشند. 

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

امامت و ولایت در کلام «امام رضا(ع)»

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: «امام رضا (ع)» در حدیثی می‌فرمایند مسئله توحید و بندگی خداوند متعال به پذیرش ولایت بستگی دارد، یعنی خدا نمازی از انسان را می‌پذیرد که از مسیر ولایت گذشته باشد.

محمد فرضی پوریان در گفت‌وگو با  پیرامون جایگاه ولایت در کلام «امام رضا (ع)» گفت: بدون شک یکی از مهم‌ترین مسائل درونی جامعه اسلامی، مسئله «امامت» است، شناخت «امام رضا (ع)»، صفات و ویژگی‌های ایشان چنان مهم و پراهمیت است که در حدیث نبوی معروف که در جلد ۲ صفحه ۴۰۹ کتاب «کمال الدین و تمام النعمة» آمده است: «مَنْ مَاتَ وَ لَیْسَ لَهُ إِمَامٌ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیَّة، کسی که بمیرد و امام زمان خود را نشناسد، به مرگ جاهلیت مرده است». این روایت به روشنی بیان می‌کند که شناخت «امام رضا (ع)» یکی از مهم‌ترین وظایف آدمی است.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مطالعه مطالب و گفت‌وگوهای مذهبی اینجا کلیک کنید

اهمیت و ارزش امامت و ولایت در کلام «امام رضا (ع)»
وی به اهمیت جایگاه ولایت اشاره و ابراز کرد: اهمیت جایگاه ولایت در کلام «ائمه اطهار (ع)» بسیار بیان شده است، به طور مثال زُرارَة بن اَعْیَن می‌گوید: در کتاب شیخ کلینی جلد ۲ به روایتی از «امام باقر (ع)» اشاره شده که این امام بزرگوار در آن فرموده اند: «اسلام بر پنچ پایه بنا شده است: نماز، زکات، روزه، حج و ولایت»، سپس من پرسیدم: کدام‌ یک از این‌ها برتر است؟ حضرت فرمودند: ولایت برتر است. زیرا ولایت کلید آنهاست و شخص والى دلیل و راهنماى آنها، «ائمه (ع)» راهنماى نماز، زکات، حج و روزه می‌باشند و این اعمال بدون راهنمایى آنها درست نیست.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

آرزو دارم قبل از مرگ اولین فیلمم را بسازم

بازیگر سریال «سه در چهار» گفت: بعد از تلاش‌های فراوان برای تامین سرمایه و عدم موفقیت در این اقدام در صدد هستم تا اولین فیلمم را با هزینه شخصی بسازم، باور کنید اگر این فیلم را نسازم دستم از گور بیرون می‌ماند، می‌خواهم قبل از مرگ به هر طریقی این فیلم را بسازم.

شهره لرستانی در گفت‌وگو با ، درباره آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: طی سال جاری هنوز در هیچ پروژه‌ای برای بازی حضور نداشته‌ام، در کل به دلیل شیوع کرونا پیشنهادات بسیار کم شده است، در قبال آن در  معدود پیشنهاداتی هم که می‌شود ترجیح دادم که بازی نکنم، زیرا می‌خواهم اگر هم کار کم است حداقل در آثار خوب و با کیفیت بازی کنم. 

وی درباره ساخت نخستین فیلم خود با نام «ودود» اظهار کرد: واقعیت امر بعد از تلاش‌های فراوان برای تامین سرمایه و عدم موفقیت در این اقدام در صدد هستم تا اولین فیلمم را با هزینه شخصی بسازم، فعلا در خواست وام کرده‌ام منتها به دلیل شیوع بیماری کرونا پرداخت وام‌ها نیز به مشکل خورده و همچنان در انتظار دریافت این هزینه هستم. خیلی دوست دارم که فیلمم را بسازم، باور کنید اگر این فیلم را نسازم دستم از گور بیرون می‌ماند، می‌خواهم قبل از مردن به هر طریقی این فیلم را بسازم. 

///////////////

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

بازیگر سریال «سه در چهار» درباره دلیل نبود سرمایه‌گذار برای فیلم سینمایی «ودود» افزود: فیلم من کاملا اثری کمدی و بفروش است اما نمی‌دانم چرا تا به امروز نتوانستم سرمایه لازم برای شروع پروژه را تامین کنم، از طرفی طی این سالها اینقدر با افراد بدقول روبرو شده‌ام که ترجیح دادم خودم فیلمم را با سرمایه شخصی بسازم.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

تقدیر از ۷ کتاب در هجدهمین «جشنواره قلم زرین»

دبیر هجدهمین «جشنواره قلم زرین» گفت: هجدهمین جشنواره قلم زرین امسال با تقدیر از چهره پیشکسوت فرهنگی و هنری در کنار برترین آثار تولید شده به کار خود پایان می‌دهد که در نوبه خود اتفاق جذابی است.

کاظم کامران شرف شاهی در گفت‌وگو با ، پیرامون برگزاری «جشنواره قلم رزین» گفت: تعداد عناوین کتاب‌های منتشر شده و ارسالی از سال ۹۸ حدود ۳۰۰۰ کتاب بوده که در ۵ بخش به بررسی آثار ارسال شده پرداخته شده است، این پنج بخش در پنج رشته، داستان بزرگسال و کودک و نوجوان، پژوهش، نقد ادبی و شعر بزرگسال و کودک و نوجوان دسته بندی و برگزیدگان خود را معرفی خواهند شد.

تیتر

وی به مراحل بررسی آثار اشاره و بیان کرد: آثار در سه مرحله مورد بررسی قرار گرفته و در هر مرحله داوران آثار و کتاب‌های ارسال شده را مورد بررسی قرار خواهند داد، بر این اساس مناسب‌ترین کتاب‌ها انتخاب شده و  در مرحله نهایی کتاب‌های کاندید شده برای دریافت جایزه معرفی می‌شوند.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

شرف شاهی به مراحل نهایی انتخاب هر اثر اشاره و بیان کرد: در مراحل نهایی حدود ۵ اثر به دور آخر می‌رسند و در نهایت یک اثر برگزیده و تقدیر می‌شود، اما یکی از ویژگی‌های جشنواره قلم زرین در این دوره از معرفی دو کتاب در دو بخش به صورت مشترک خواهد بود که از آنها تقدیر خواهد شد لذا مجموعا در هجدهمین جشنواره قلم زرین از ۷ کتاب تقدیر می‌شود.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *