علت حادثه مجتمع غنی‌سازی نطنز مشخص شد

18:29 - 13 تير 1399
کد خبر: ۶۳۴۳۱۰
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
سخنگوی شورای‌عالی امنیت ملی گفت: بررسی‌های فنی و امنیتی انجام شده از سوی دستگاه‌های ذیربط، علت وقوع حادثه در مجتمع غنی‌سازی نطنز را به صورت دقیق مشخص کرده ولی به دلیل برخی ملاحظات امنیتی علت و چگونگی بروز حادثه در زمان مناسب اعلام می‌شود.

ـ کیوان خسروی با اشاره به انجام بررسی‌های فنی و امنیتی از سوی دستگاه‌های ذیربط در پی وقوع حادثه در مجتمع غنی‌سازی نطنز، اظهار کرد: علت وقوع حادثه در مجتمع هسته‌ای شهید احمدی روشن در نطنز که بامداد پنج شنبه ۱۲ تیر به وقوع پیوسته، به صورت دقیق مشخص شده است.

سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: کارشناسان بخش‌های مختلف مسئول ارزیابی و رسیدگی به حادثه در سایت نطنز از نخستین ساعات وقوع این حادثه در این محل حاضر و اقدام به فعالیت کردند.

وی افزود: فرضیه‌های متفاوتی پیرامون علت وقوع این حادثه مطرح شده است که با بررسی دقیق آثار، نحوه و میزان تخریب ایجاد شده، علت اصلی حادثه مشخص شده است.

خسروی اظهار کرد: به دلیل برخی ملاحظات امنیتی علت و چگونگی بروز این حادثه در زمان مناسب اعلام خواهد شد.

سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی همچنین با اشاره به محدود بودن خسارت وارد شده به سوله در حال تکمیل در مجتمع هسته‌ای نطنز، خاطرنشان کرد: در محل وقوع حادثه هیچگونه مواد هسته‌ای وجود نداشته و موضوع نشت مواد رادیو اکتیو در وقوع این رخداد کاملا منتفی است.


برچسب ها: نطنز

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *