آرامش فرزند مدافع حرم در آغوش رهبر انقلاب/ خلبان متبحری که در سامرا شهید شد

10:51 - 14 تير 1399
کد خبر: ۶۳۴۴۱۳
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
محمدحسین به سوی آقا دوید و در آغوش ایشان آرام گرفت. حضرت آقا با او صحبت می‌کرد. گریه اجازه نمی‌داد متوجه اعمال محمدحسین بشوم. پس از مشاهده تصاویر این دیدار، به حقیقتی که محمدحسین بی قرار من را به ساحل آرامش رسانده بود، پی بردم

- «این را بدانید که هرکدام از جوان‌های شما در هر جای سوریه و در هر جای عراق که به شهادت رسیدند، در مقام دفاع از حرم اهل‌بیت به شهادت رسیدند؛ فرق نمیکند کجای عراق و کجای سوریه باشد، چون جوان‌های شما در مقابل کسانی ایستادند که اگر آن‌ها مسلّط میشدند میخواستند اثری از آثار اهل‌بیت را باقی نگذارند. چه کسی مانع شد؟ همین جوان‌های فداکار از جمله بچّه‌های شما، همسران شما، که رفتند و ایستادند و شربت شهادت نوشیدند. باب شهادت این جور بر روی کسانی که این سعادت را دارند، باز است حتّی برای آن کسانی که در مقام پشتیبانی بودند و در جنگ هم نبودند. ما در دوران جنگ، کسانی را داشتیم که در راه جبهه ماشینشان تصادف میکرد، او هم شهید است، این هم برای خدا است، این هم در راه خدا است. این‌ها را بایستی ما قدر بدانیم، این‌ها را بایستی ما با عمق جانمان و از بن دندان بفهمیم. اگر بفهمیم، نگاه ما به مسائل دنیایی فرق میکند. هر جا بچّه‌های شما شهید شدند، کأنّه پای ضریح امام حسین یا پای ضریح امیرالمؤمنین یا پای ضریح حضرت زینب شهید شدند. فرق نمیکند که در بیابان‌های فلان استان سوریه یا فلان استان عراق باشد یا هر جای دیگر باشد، تفاوتی نمیکند. مثل اینکه دم در حرم امام حسین در مقام دفاع شهید شده باشند». این جملات بخش‌هایی از بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار روز ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ با خانواده‌های جمعی از شهدای مدافع حرم بود.

کمال شیرخانی

امروز ۱۴ تیر ششمین سالروز شهادت خلبان مدافع حرم «کمال شیرخانی» در سامرا عراق است. کمال شیرخانی در ۱۵ فروردین ۱۳۵۵ در لواسانات تهران متولد شد و پس از اخذ مدرک دیپلم وارد دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) شد و به جرگه سبز پوشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست.

سرهنگ «علی‌محمد خیری» مسئول مستقیم شهید شیرخانی در سوریه نقل می‌کند: شهید کمال شیرخانی تخصص‌های مختلفی را آموزش دیده بود و وقتی در بحث پهپاد مشغول آموزش شد، خیال‌مان راحت بود که کارش را درست انجام می‌دهد. هرگاه که می‌خواستیم پرنده‌ای را به پرواز درآوریم ایشان هواپیما را در آسمان هدایت می‌کردند. او اعتماد به نفسش را از دست نمی‌داد. به خاطر ندارم یک بار هم هواپیما را بر زمین زده باشد. ما در مناطقی از مهارت‌های ایشان استفاده می‌کردیم که سایر خلبانان در طول روز ۱۰ هواپیما را بر زمین می‌زدند.

کمال شیرخانی

این شهید مدافع حرم که در ۲۳ سالگی ازدواج کرده بود، در هنگام شهادت ۳۸ سال سن داشت و دو فرزند با نام‌های «فاطمه» و «محمدحسین» از او پس از شهادت به یادگار ماند. این روز‌ها فاطمه ۱۸ سال و محمدحسین ۹ سال سن دارند.

عکس در آغوش گرفتن «محمدحسین» ۳ ساله توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ یکی از پربازدیدترین تصاویر آن روز‌ها در رسانه‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی شد. آن زمان ۸ ماه از شهادت شهید شیرخانی می‌گذشت.

کمال شیرخانی

در آن روز رهبر انقلاب با خانواده‌های شهیدان سردار سرتیپ «جبار دریساوی»، سرهنگ پاسدار «کمال شیرخانی» و سردار سرتیپ «دادالله شیبانی» دیدار داشتند و آنان را مورد تفقد خویش قرار دادند.

کمال شیرخانی

«اعظم اسفندیاری» همسر شهید مدافع حرم «کمال شیرخانی» در خصوص دیدار آن روز می‌گوید: اطلاع دادند که به یک دیدار خصوصی با حضرت آقا دعوت شده‌ایم. ذوق و شوق بسیاری وجودم را فرا گرفت. دیدار آقا آن هم از نزدیک رویایی بود که در خواب هم تصور آن را نمی‌کردم. به همراه پدر و مادر آقا کمال و بچه‌ها به دیدار آقا شتافتیم. چند دقیقه منتظر ماندیم تا حضرت آقا وارد اتاق شدند، ناخوداگاه اشک از چشمانم سرازیر شد. محمدحسین آرام نمی‌گرفت. دائما می‌خواست به سوی حضرت آقا برود. می‌گفت، «می‌خواهم با آقا حرف بزنم. ایشان را کار دارم!» پاسخ دادم، «مامان، اسم‌مان را که خواندند، می‌رویم!»، اما او پسر بچه‌ای سه ساله بود و بازی‌گوش. با کمک مادر کمال او را نگه داشتیم. به محض آن‌که نام ما را خواندند، محمدحسین به سوی آقا دوید و در آغوش ایشان آرام گرفت. حضرت آقا با او صحبت می‌کرد. گریه اجازه نمی‌داد متوجه اعمال محمدحسین بشوم. پس از مشاهده تصاویر این دیدار، به حقیقتی که محمدحسین بی قرار من را به ساحل آرامش رسانده بود، پی بردم. او در آغوش حضرت آقا به امنیت و آرامشی رسید که هنوز می‌گوید، «مامان دوست دارم باز آقا را در آغوش بگیرم. کی به دیدارشان دعوت می‌شویم؟»

کمال شیرخانی

همسر شهید شیرخانی همچنین می‌گوید: آخرین‌صحبت‌های کمال پیش از ماموریت سوریه بیش‌تر از سفر، عطر شهادت داشت. او هیچ‌گاه از خطرات ماموریت خود سخن نمی‌گفت تا من نگران نشوم. حتی از شهادت همکارانش مطلع نمی‌شدم. پس از شهادت کمال متوجه شدم که شهدای بسیاری پیش از کمال برای امنیت سرزمینم، به شهادت رسیده‌اند.

کمال شیرخانی

به گفته همسر شهید کمال شیرخانی، این شهید مدافع حرم وصیت‌نامه کتبی ندارد، اما دل‌نوشته کوتاهی دارد که در آن همه را به تقوای الهی دعوت کرده است.

کمال شیرخانی

پیکر مطهر کمال شیرخانی که در جریان نبرد با تروریست‌های تکفیری داعش در سامرا و نزدیکی حرم امامین عسکریین به شهادت رسید، در گلزار شهدای لواسانات تهران به خاک سپرده شده است. کتاب «چمروش» زندگی‌نامه خلبان شهید مدافع حرم کمال شیرخانی است که به قلم شهلا پناهی لادانی نوشته شده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *