«کاش برگردی» نگاهی به زندگی نامه شهید مدافع حرم «زکریا شیری»

15:00 - 20 تير 1399
کد خبر: ۶۳۵۸۸۴
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
یک نویسنده کتاب گفت: نگاه مادر شهید و توجه به نوع تربیت فرزندان پاسخی به این سوال است که چگونه می‌توان جوانانی همچون شهدا حرم را تربیت کرد، تربیت پدر و مادر مهمترین و اثر گذارترین عامل در ایجاد نسلی مدافعان حرم و مدافعان کشور دارد.

رسول ملاحسنی در گفت‌وگو با پیرامون مضمون کتاب «کاش برگردی» گفت: کتاب «کاش برگردی» به زندگینامه شهید مدافع حرم «زکریا شیری» و روایت مادرش نگاه انداخته است، این کتاب توانسته در کمتر از دو ماه به دهمین چاپ خود برسد.

وی کتاب «کاش برگردی» را مورد بررسی قرار داد و ابراز کرد: «کاش برگردی»در ادامه روایت کتاب قبلی من است، شبی که شهید حمید سیاهکالی در سوریه زخمی شدند دو نفر دیگر از مدافعان حرم که از استان قزوین بوده و همرزم نیز شهید سیاهکالی محسوب می‌شدند به شهادت رسیدند، اما پیکر هیچ یک از آنان هرگز بازنگشت، شهید مدافع حرم زکریا شیری نیز یکی از این دو تن بوده است.

کتاب «کاش برگردی» نگاهی به زندگی نامه شهید مدافع حرم زکریا شیریاز استملاحسنی علت نوشتن کتاب «کاش برگردی» را بیان و ابراز کرد: احساس تکلیف من نسبت به شهید زکریا شیری سبب شد تا من نوشتن کتاب را در برنامه‌های خودم قرار دهم، از سوی دیگر مظلومیت وی برای من ارزشمند بود، اتفاقات پس از شهادت این شهید بزرگوار نیز عاملی دیگر برای جذب من به منظور نوشتن کتاب بود از این رو به سراغ مادر شهید رفتم و از گفته‌های وی پیرامون زندگی پسرش جویا شدم.

نویسنده کتاب «یادت باشد» به رویداد‌های پس از شهادت شهید زکریا شیری پرداخت و اظهار کرد: خانواده تا مدت‌ها شهادت زکریا شیری را قبول نمی‌کردند، ولی رویداد‌ها و خواب‌هایی که دیده شد باعث گردید این خانواده با اتفاق رخداد شده کنار بیاید، در همین زمان فرزند دوم شهید شیری به دنیا آمد و اتفاقات دیگری را در کنار خبر شهادت این شهید بزرگوار رقم زد.

وی مادر شهید زکریا شیری را به عنوان بهترین راوی در کتاب «کاش برگردی» معرفی و بیان کرد: مادر شهید زکریا شیری بهترین فردی بود که می‌توانست به زندگی این شهید بزرگوار بپردازد. مادری با صفا خوش بیان با سبک زندگی اسلامی بود، او در تربیت فرزندان بسیار دقت داشت و شیوه‌ای ارزشمند را برای تربیت فرزندان خود در پیش گرفته بود لذا ما شاهد وجود افرادی همچون شهید زکریا شیری هستیم.

ملاحسنی در همین راستا ادامه داد: این مادر فرزندان خود را در یک محیط ساده و با وجود تمام مشکلات و سختی‌ها پرورانده بود و اینکه همان فرزندان سربازان انقلاب بودند و از مرز‌های حقیقت و «ائمه معصومین (ع)» دفاع می‌کردند، آنان حرمت حریم عمه «اهل بیت (ع)» را محترم شمرده و برای دفاع از آنان خون دادند، در طی این سال‌ها بار سنگین تربیت همواره بر دوش مادر بوده و پدر برای تامین معیشت خانواده به فعالیت می‌پرداخت، لذا جنس تربیت این فرزندان زیبا و قابل توجه است.

وی یکی از ویژگی‌های خاص کتاب «کاش برگردی» را مطرح و بیان کرد: اکثر کتاب‌های نوشته شده از مدافعات حرم از زبان همسر نوشته شده است، اما این کتاب از زبان مادر نوشته شده و از سن دو سالگی زندگی شهید زکریا شیری تا زمان عضویتش در سپاه و سپس گذراندن دوره‌های خاص و اعزام وی به سوریه را در بر دارد.

نویسنده کتاب«یادت باشد» شیوه تربیت والدین را مقوله‌ای اثر گذار بر شخصیت و تفکر افراد دانست و تاکید کرد: نگاه مادر و توجه به نوع تربیت فرزندان پاسخی به این سوال است که چگونه می‌توان جوانانی همچون شهدا حرم را تربیت کرد، تربیت پدر و مادر مهمترین و اثر گذارترین عامل در ایجاد نسل مدافعان حرم و مدافعان کشور دارد.

وی علت نام گذاری کتاب «کاش برگردی» را مورد بررسی قرار داد و اظهار کرد: این نام برگرفته از یکی از خاطرات شهید زکریا شیری با دختر سه ساله اش و ارتباط تنگاتنگ پدر دختری است. رمزگشایی از نام کتاب در فصل آخر مطرح شده و ماهیت آن به خوبی برای مخاطب بیان شده است.


برچسب ها: اخبار ادبیات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *