ثبت نام ۱۶۰ هزار نفر در استان تهران برای دریافت بیمه بیکاری

15:59 - 22 تير 1399
کد خبر: ۶۳۶۹۲۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
استاندار تهران با اشاره به اینکه کرونا اقتصاد بسیاری از کشور‌ها را دچار مشکل کرده است، گفت: در ایران علاوه بر کرونا، تحریم‌های دشمنان نیز شرایط را خاص و ویژه کرده است؛ در این زمینه ۱۶۰ هزار نفر در استان تهران برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کردند.
محسنی بندپی: سکونت ۱۲ درصد خانوار‌های نیازمند کشور در استان تهران؛ گسترش فرهنگ زکات برای حمایت از نیازمندان ضروری است -  براساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به ضرورت بهره گیری از برکات زکات اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی ناشی از کرونا ایجاد تحرک، پویاسازی و مولد ساز‌ی و در کنار آن بهره گیری از آموزه‌های دینی و فرهنگ سازی در زمینه پرداخت زکات برای رفع مشکلات نیازمندان بسیار راه گشاست.

وی ادامه داد: کرونا اقتصاد بسیاری از کشور‌ها را دچار مشکل کرده و در کشور ما نیز علاوه بر این مشکل تحریم‌های دشمنان نیز شرایط را خاص و ویژه کرده است، در این زمینه ۱۶۰ هزار نفر در استان تهران برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کردند.

استاندار تهران عنوان کرد: بنا به تعریف مرکز آمار خط فقر در استان تهران چهار ونیم میلیون تومان و میانگین کشوری دو میلیون تومان است که نشان می‌دهد باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم و از طرفی ۱۲ درصد خانوار‌های نیازمند کشور در استان تهران سکونت دارند.

محسنی بندپی سپس گفت: با همکاری پایگاه ایرانیان اقدام به شناسایی افراد یا خانوار‌هایی که به هر دلیلی تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی قرار ندارند، کرده ایم تا اولا به این قشر کمک کنیم و ثانیا آن‌ها نیز کمک‌های مومنانه را به صورت هدفمند دریافت کنند تا شرایط برای این افراد بهبود یابد.

 طرح دو فوریتی مجلس برای اخذ مالیات از خانه‌های خالی به نفع نیازمندان است
 انوشیروان محسنی بندپی در جلسه شورای زکات با اشاره به لزوم حمایت همه جانبه از نیازمندان اظهار داشت: تلاش و درک کشاورزان و جهاد کشاورزی شرایطی فراهم کرد که نسبت به سال گذشته پرداخت زکات روند بهتری داشته باشد، البته در این زمینه آسیب شناسی باید صورت گیرد تا اقدامات هدفمند و عملیاتی شود و فرهنگ سازی جهت اجرای این تکلیف الهی صورت گیرد.

وی ادامه داد: طرح دو فوریتی مجلس برای اخذ مالیات از خانه‌های خالی طرح اثربخشی است و درصورت اختصاص بخشی از درآمد‌های اجرای این طرح برای رسیدگی به نیازمندان طرح مطلوب خواهد بود.

استاندار تهران سپس بیان کرد: تعامل با صنف طلا و جواهر با توجه به افزایش قیمت طلا در روز‌های اخیر برای پرداخت زکات شرعی در شرایط فعلی ضروری به نظر می‌رسد.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی که نابرابر‌هایی را در جامعه شاهد هستیم و برخی افراد نیازمند حمایت بیشتر هستند باید با برنامه ریزی به سراغ این افراد برویم و از آن‌ها به درستی حمایت کنیم.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *