بالدووین: در بین مربیان ایرانی کارخانه را می‌شناسم/ ولاسکو تصمیمش را تغییر نمی‌دهد

9:37 - 29 تير 1399
کد خبر: ۶۳۷۱۱۵
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
سرمربی تیم والیبال ویبو والنتیا گفت: می‌دانم ولاسکو فردی نیست که از تصمیم گرفته خود پشیمان شود و بار دیگر به عرصه مربیگری برگردد.

- والریو بالدووین که جزو مربیان موفق در عرصه باشگاهی لیگ ایتالیا به حساب می‌آید در این سال‌ها همراه با تیم‌های مختلفی در لیگ والیبال ایتالیا حضور پیدا کرده و برای فصل جاری هم با انعقاد قراردادی به تیم ویبو والنتیا پیوست تا تجربه جدیدی را همراه با این تیم در بالاترین سطح لیگ والیبال دنیا تجربه کند.

او در گفت‌وگو با خبرنگار میزان، در مورد موضوعات مختلفی از جمله سطح والیبال ایران، المپیک توکیو، عملکرد لورنزو بلنجینی در لاجوردی‌پوشان و حضورش در والی کالیپو صحبت‌هایی را به شرح زیر مطرح کرد که خواندن آنها خالی از لطف نیست.

*نظرتان در خصوص والیبال ایران چیست؟

باید بگویم تیم ملی والیبال ایران تیم بااستعدادی است چرا که دارای بازیکنان خوبی است و ثمره آن در این سال‌ها کسب نتایج خوب در رویدادهای بین‌المللی بوده است.

*در سطح باشگاهی و ملی کدام تیم را دوست دارید؟

من بازیکنان و تیم‌های زیادی را دوست‌دارم، گرچه تمایل دارم همیشه از نظر فنی والیبال را تماشا کنم، بنابراین معمولاً بازیکنان و تیم‌هایی را دوست دارم که به جای استعداد بدنی دارای استعداد فنی هستند.

*درباره بازیکنان و مربیان ایران چقدر شناخت دارید؟

من با استعدادترین بازیکنان و البته کسانی که برای تیم ملی ایران بازی می‌کنند را می‌شناسم. در بین مربیان هم دوست عزیزم مصطفی کارخانه که بارها با او ملاقات کرده‌ام، می‌شناسم. او را مربی با سبک، رویکرد و متد جدید می‌دانم که توانسته افتخارات خوبی را در این سال‌ها به دست بیاورد.

*آیا تیم ملی والیبال ایران در رده سنی بزرگسالان شانسی برای قرار گرفتن در بین سه تیم برتر دنیا دارد؟

ایران همیشه کشوری قوی و قدرتمند در رده سنی جوانان بوده است و من فکر می‌کنم در رده سنی بزرگسالان نیز می‌تواند در بالاترین سطح این افتخارات را تکرار کند.

*والیبال ایران شانسی برای کسب یکی از سکوهای المپیک توکیو دارد؟

زمانی که بسیاری از تیم‌های خوب به المپیک راه پیدا نکردند، تیم ایران توانست شانس حضور در این مسابقات را پیدا کند. به دلیل حضور تیم‌های معدود در المپیک، فکر می‌کنم یک فرصت ویژه پیش‌روی ایران است و اینکه آنها چه نتیجه‌ای در المپیک به دست بیاورند بستگی به نحوه آماده‌سازی این تیم تا پیش از حضور در المپیک دارد.

*مسئولان فدراسیون والیبال ایران به دنبال بازگشت ولاسکو به ایران بودند ، اما وی این پیشنهاد را نپذیرفته است. نظر شما در این باره چیست؟

من خولیو ولاسکو را می‌شناسم زیرا هنگامی که او تصمیم به ترک مربیگری گرفت، می‌دانم که او فردی نیست که از تصمیم گرفته شده خود برگردد و بار دیگر به عرصه مربیگری برگردد.

*به نظرتان والیبال ایران به چه مربی نیاز دارد؟

من در مورد این مسئله چیزی نمی‌توانم بگویم اما معتقدم که انجام تمرینات خوب عامل اصلی موفقیت یک تیم است و بنابراین من به مسئولان ایرانی پیشنهاد می‌کنم که سراغ جذب مربی بروند که بتواند واقعاً تیم را به سمت این دیدگاه هدایت کند.

*عملکرد لورنزو بلینجینی در ایتالیا تاکنون چطوربوده است؟

باید بگویم لورنزو هم در عرصه باشگاهی و هم عرصه تیم ملی بسیار خوب عمل کرده است و برای او در ادامه مسیری که در پیش دارد آرزوی موفقیت می‌کنم.

*سعید معروف و برخی بازیکنان ایرانی به احتمال زیاد در توکیو آخرین المپیک خود را پشت سر می‌گذارند، فکر می‌کنید با رفتن آنها والیبال ایران چه شرایطی را پیدا خواهد کرد؟

من در مورد این موضوع چندان آگاه نیستم، اما بدون شک سعید معروف که یکی از بهترین پاسورها در جهان است و تیم ملی ایران باید بازیکنی را پیدا کند که مانند او دارای مهارت بالا و همچنین در مواقع سخت بتواند تیم را خیلی خوب رهبری و هدایت کند.

*درباره حضورتان در تیم ویبو والنتیا توضیح دهید.

دلایل زیادی بابت این موضوع وجود دارد و مهم‌تر از همه برای من یک چالش جدید است. بعد از سال‌ها حضور در باشگاه پادووا تصمیم گرفتم خودم را با یک پروژه جذاب جدید آزمایش کنم. بنابراین هنگامی که سران باشگاه «Tonno Callipo Vibo Valentia» این شانس را به من دادند و پیشنهاد حضور در این تیم را به من دادند خیلی خوشحال شدم و از آن استقبال کردم!

*فکر می‌کنید در این فصل با تیمتان چه نتایجی کسب کنید؟

پاسخ دادن به این سؤال ساده نیست، اما ما می‌خواهیم برای خودمان هدف مهم و رویایی برای موفقیت داشته باشیم، هر چند که کاملاً از مشکلات و پیچیدگی‌های فراوانی که بابت قهرمانی در لیگ ایتالیا وجود دارد، خیلی آگاه هستم. من همیشه دوست‌ دارم تیم‌هایی را که در آنها حضور دارم به همراه مدیریت باشگاه بازیکنان مدنظرمان را انتخاب کنیم. چند روزی هم می‌شود که تمرینات خودمان را برای حضور در فصل جدید مسابقات آغاز کرده‌ایم.

*به نظرتان در این شرایط آیا برگزاری مسابقات تصمیم‌گیری منطقی است؟

فکر می‌کنم شما به وضعیت همه‌گیر ویروس کرونا که در تمام دنیا وجود دارد، اشاره می‌کنید، هر چند که ورود به این موضوعات در حوزه تخصصی من نیست، اما با این وجود من عقاید خودم را دارم، بنابراین فکر می‌کنم از سرگیری مسابقات ورزشی به طور کلی یک اتفاق عالی برای همه خواهد بود اما به شرط آنکه شرایط از لحاظ بهداشتی برای حفظ سلامتی تمام اعضا مهیا باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *