گزارش‌های جنگی سرهنگی و بهبودی در «پا به پای باران»

16:30 - 26 تير 1399
کد خبر: ۶۳۷۱۷۰
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
کتاب «پا به پای باران» نوشته هدایت‌الله بهبودی و مرتضی سرهنگی که مشتمل بر دو گزارش مشترک از شهر خرمشهر طی سال‌های ١٣٦٧ و ١٣٦٨ است که از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

- کتاب «پا به پای باران» نوشته هدایت‌الله بهبودی و مرتضی سرهنگی که مشتمل بر دو گزارش مشترک از شهر خرمشهر طی سال‌های ١٣٦٧ و ١٣٦٨ است که از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

«پا به پای باران» اثری متشکل از تعدادی گزارش پیرامون حضور مرتضی سرهنگی و هدایت الله بهبودی در مناطق جنگ‌زده خرمشهر، اهواز، شلمچه، دهلاویه، آبادان و کوی ذوالفقاری است. که در چاپ های متععد از سوی انتشارات سوره مهر به مخاطبان ارائه شده است.

گزارش‌های جنگی سرهنگی و بهبودی در «پا به پای باران»در گزارش اول با عنوان «پا به ‏پای باران» وضعیت شهر‌های جنوب، روایتی از یک اسیر عراقی در مورد غارت شهر پس از اشغال توسط عراقی‏‌ها، شعری در رثای دکتر چمران، شرح استقامت و پایداری بسیجیان و شرحی از وضعیت شهر آبادان آمده است.


در گزارش دوم با عنوان «ده متری زنبق» وضعیت شهر خرمشهر، گفت‏ وگو با زنی که ۲۶ روز آغاز جنگ در جنگ‏‌های تن‏ به ‏تن در خرمشهر حضور داشته، حکایت تصرف خرمشهر و حضور ستون پنجم، بازگشت به خرمشهر پس از آزادی و جمع‏ آوری استخوان‏‌های شهدا و ... ذکر شده است.


این کتاب پس از انتشار با تفریظی از سوی مقام معظم رهبری نیز همراه شد که در بخشی از آن عنوان شده است: «تاریخ ما بعد‌ها نه فقط خرمشهر و جوان‌ها و پدر و مادر‌های مقاوم آن را، که این دل‌ها و وجدان‌های بیدار و حق‌جو و حق‌گو را نیز، ستایش خواهد کرد که نگذاشتند قصه جهادی به آن عظمت در لابه‌لای یاوه‌گویی‌ها و هرزه درایی‌های زمانه گم شود. درود بر بهبودی‌ها و سرهنگی‌ها».

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *