اختلافات درون سازمانی بیدودی‌ها باعث عدم استقبال مردم شد

3:00 - 26 تير 1399
کد خبر: ۶۳۷۹۷۸
یک عضو شورای شهر به تشریح انتقادات وارده به شرکت بیدود و کاهش استقبال مردم از این شرکت پرداخت.

شهربانو امانی در گفت‌وگو با میزان به سوالی در خصوص انتقادات وارده در خصوص شرکت بیدود پاسخ داد و گفت: مشکلی که ما در کشور داریم این است که کشور‌های خصوصی متاسفانه در چنین زمینه‌هایی از شرکت‌های خارجی الگوبرداری می‌کنند که هم قانون و بستر مناسبی در موضوعات مختلف در آنان تدوین شده است.

وی ادامه داد: مساله ما در اینجا این بود که شرکت‌های دیگر هم در این خصوص ورود پیدا کنند و این مساله جنبه رقابتی پیدا کند، اما در کشور متاسفانه این بخش هم رقابتی نشد و ما در زمینه قانونگذاری با مشکلات عدیده‌ای در این زمینه مواجه هستیم.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به حمایت شهرداری از شرکت بیدود تصریح کرد: در کشور‌هایی که این بستر به وجود آمده است، چون شبکه دوچرخه سازی بهم متصل نیست، با توجه به جمیع شرایط باید از این مساله حمایت شود و پشتیبانی از دوچرخه سواری می‌تواند به تحرک بیشتر جوانان کمک کند.

امانی در پاسخ به انتقادات وارده در خصوص قیمت بالای ثبت نام در این شرکت و نامناسب بودن دوچرخه‌های آن خاطرنشان کرد: متاسفانه آن انتظاری که از این مساله داشتیم، محقق نشد و این مساله به دلیل این بود که خود افرادی که در شرکت بیدود در حال فعالیت بودند، در درون خودشان اختلافاتی به وجود آمد که نتوانستند با هم کار کنند و این هم یکی از ویژگی‌های مشکلات کار جمعی ایرانیان با یکدیگر است.

وی ادامه داد: متاسفانه اکثر تیم‌های کاری در ایران نگاه بلندمدت ندارند و حمایت شهرداری از این شرکت برای تسهیل گری کار این شرکت بود، اما در مجموع مشکلات عدیده‌ای در این زمینه وجود داشت.

امانی تصریح کرد: علیرغم اینکه شهرداری از این مساله حمایت کرد، اما استقبال از این دوچرخه‌ها کم شده است که این مساله به دلیل آن است که الگوبرداری از طرح انجام شده در کشور‌های دیگر همیشه جواب نمی‌دهد.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در یک زمانی هلند مشکلات شهری این کشور همچون آلودگی هوا و ترافیک بسیار بیشتر از کشور ما بود، اما تمامی این مسائل را به طور نهادینه حل کرد.

وی با انتقاد از عدم اطلاع‌رسانی در خصوص موضوعات مختلف تصریح کرد: شما در کشور‌های خارجی شاهد هستید که برای مادران باردار یا معلولان اقدامات مناسبتری انجام شده است، اما چنین مساله در ایران مشاهده نمی‌شود چراکه اجرای قانون در هر فرد نهادینه نشده است. در صورتی که اگر همه برای اجرای صحیح قانون و نظارت بر آن اهتمام داشته باشیم، در یک مدت زمان کوتاه می‌توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *